Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Hete remmen
Ik heb vandaag de auto gewassen direct na thuiskomst. Mijn linkerachterwiel kwam bij wassen wat damp af, de remschijf bleek redelijk heet. Leek wel of ie aanliep of zo, Heb maar eens een paar keer stevig op de rem getrapt om de boel los te maken. Iemand dit eerder meegemaakt?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
16 jan 2009 23:00 |
|
|
Nodri
|
Re: Hete remmen
Het kan zijn dat je remklauw vastzit. Naar de garage toe om deze weer gangbaar te maken! Of zelf gaan hobbyen, het is niet moeilijk!
|
16 jan 2009 23:15 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: Hete remmen
exroosje schreef: Iemand dit eerder meegemaakt? MichielC5 heeft het gehad, Blizz heeft het nu misschien ook. Zoals je weet is de achterremconstructie, laten we het netjes zeggen, wat gevoelig. Dingen die scheef ztten, veel piepen, vervuling, corrosie, etc. viewtopic.php?f=8&t=2138gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
17 jan 2009 14:21 |
|
|
martijn v o
|
Re: Hete remmen
viewtopic.php?f=8&t=2138Sorry Ronald stond bij jou ook al in de post!
|
17 jan 2009 18:15 |
|
|
kamp
C5club Rookie
Geregistreerd: 05 jul 2006 00:23 Berichten: 34 Woonplaats: Bodegraven
Naar boven
|
Re: Hete remmen
Ik heb dit (slepende achterremmen) ook al een paar keer gehad. En dan ook nog eens op de meest ongelegen momenten. Één keer een dag voor de terugreis van een vakantie uit spanje en één keer 's nachts om 4 uur in de middle of nowhere in Frankrijk. De eerste keer heb ik e.e.a. uit elkaar genomen en gekeken of er iets vreemds te zien was, hetgeen niet het geval was. Wel de zuiger diverse keren heen en weer bewogen in de hoop (en dat bleek ook zo te zijn) deze wat gangbaarder te krijgen. Vervolgens een tijd lang geen last meer gehad. De tweede keer in Frankrijk de reis (het was 's nachts) voortgezet met gebruik van de handrem (op de voorremmen). Niet ideaal dus. Op de bestemming e.e.a. weer gangbaar gemaakt (= veelvuildig remmen en blokken terugduwen) en geen last meer. Bij mij werden de wielen zodanig heet dat je ze niet meer vast kon pakken. Niet best voor de lagers (e.d.), maar tot nu toe gelukkig geen nadelige consequenties ondervonden wat dit betreft. Wel heb ik een paar keer een kapot ventiel gehad. Dit zou samen kunnen hangen met de zeer hoge temperatuur van het wiel. Ik vermoed dat e.e.a. te verkomen was geweest met preventief onderhoud. (Ik doe niet veel onderhoud).
m.vr.gr.
Albert-Jan
|
18 jan 2009 12:59 |
|
|
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Hete remmen
Hier ook kort na aanschaf de ANWB er een keer bij moeten halen. Misschien heeft het te maken met langer stilstaan tussen inruil en aflevering aan de nieuwe koper. Bij mij was het een maand of 3 na aanschaf (bij officiële dealer met garantie) Na de hulp van de wegenwacht en normaal onderhoud nooit problemen meer gehad. Kan het te maken hebben met achterremblokken die ver versleten zijn ? Bij nieuwe remblokken zit de zuiger verder naar binnen. Bij mij zijn de blokken achter 2 x vervangen ivm piepende remmen en dus nooit meer als een kwart afgesleten alweer vervangen.
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
23 jan 2009 19:07 |
|
|
Citroenbx
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 mei 2008 12:20 Berichten: 166 Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: Hete remmen
Heb het ook gehad. EBC Green Stuff eraf gegooid(rommel!!!) en Ferodos erop gezet. Niks meer warmlopen, geen gepiep meer!
|
25 jan 2009 02:18 |
|
|
kamp
C5club Rookie
Geregistreerd: 05 jul 2006 00:23 Berichten: 34 Woonplaats: Bodegraven
Naar boven
|
Re: Hete remmen
Ferodo of origineel maakte bij mij wat piepen en warmlopen (helaas) niet uit. Imitatie was overigens ook nog aardig aan de prijs; Ik meen iets van € 60,- per set.
Gr.
Albert-Jan
|
25 jan 2009 15:17 |
|
|
|