Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=997
Pagina 1 van 2

Auteur:  esthervsl [ 05 maart 2007 15:26 ]
Berichttitel:  na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!

Sinds een week heeft mijn 2.0 HDi break automaat het idee dat na 200m rijden de koelvloeistoftemperatuur te hoog is: ik krijg soms een melding in het scherm, hij piept een paar keer, de stop-lamp gaat branden. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zo 's ochtends vroeg word ik er gek van :? Het houdt na ongeveer 1km weer op en verder lijkt er niks met de koelvloeistoftemperatuur aan de hand. Ik heb het niveau al gecheckt en daar is niks mis mee....

grtz,
Esther

---------------------------------------------------
BX turbo diesel rood, rijdt nu ergens in Polen rond
Xantia 1.8i 16v SX blauw, ingewisseld voor:
C5 2.0 HDi break aut blauw

Auteur:  Robbert [ 05 maart 2007 16:26 ]
Berichttitel: 

Heeft de mijn ook af en toe. Niets van aantrekken, misschien een wat ongemakkelijke manier om aandacht te vragen, of ze is zo blij weer van stal te mogen dat ze het er warm van krijgt :roll: wat het ook is, kan geen kwaad, hoort bij de charme van een C5 :wink:

Auteur:  Menno [ 05 maart 2007 18:19 ]
Berichttitel: 

Niet een tempsensor die kapot is ?? ...

Auteur:  esthervsl [ 06 maart 2007 09:55 ]
Berichttitel: 

Ik denk niet dat de tempsensor kapot is, want na de storingsmelding in het begin, lijkt de sensor wel weer te gaan werken en geeft normale waarden aan.

Esther

Auteur:  frank65 [ 06 maart 2007 10:22 ]
Berichttitel: 

Voor de zekerheid even uit laten lezen bij een GOEIE dealer ? :lol:

Anders krijg je misschien ook het advies om computer(s) te laten vervangen. :evil:

Auteur:  Ccinq [ 21 maart 2007 17:16 ]
Berichttitel: 

deze melding komt me erg bekend voor , maar dan van mijn XM jaren geleden; uiteindelijk bleken er 2 nieuwe radiateurs in te moeten, toen was het over. Ik werd er ook gek van, vooral toen het ook bij warmere motor ging optreden....Onvoldoende doorstroming blijkbaar. Misschien koelsysteem eens doorspoelen ( ik roep maar wat hoor) ??

Auteur:  Dickiedik V6 [ 22 maart 2007 21:22 ]
Berichttitel: 

ik heb het ook gehad, temperatuursensor a 24 euro vervangen en weg probleem, dus voor dat geld zou ik het proberen.

Groeten Dick.

Auteur:  JeroenS [ 22 maart 2007 22:03 ]
Berichttitel: 

Dickiedik V6 schreef:
ik heb het ook gehad, temperatuursensor a 24 euro vervangen en weg probleem, dus voor dat geld zou ik het proberen.

Groeten Dick.

Hier idem bij mijn vorige C5.

Auteur:  Oldenhage [ 22 maart 2007 23:37 ]
Berichttitel: 

groene temperatuur sensor aan de zijkant van de kop, bijna zeker dat als je die vervangt het probleem verholpen is

Auteur:  Menno [ 23 maart 2007 09:24 ]
Berichttitel: 

Dus toch waarschijnlijk de sensor :)

Auteur:  esthervsl [ 23 maart 2007 15:57 ]
Berichttitel: 

Vorige week de temperatuursensor los gehad en weer vast gemaakt en toen leek het probleem verholpen... Tot ie deze week weer begon. Bij de volgende beurt laat ik de sensor gewoon vervangen. Hopelijk is het dan over met dat gepiep in de morgen :lol:

Esther

Auteur:  willemb [ 14 jul 2009 12:58 ]
Berichttitel:  Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!

Weet iemand hoe deze sensor precies in het blok vast zit? Sensor zit er niet ingeschroefd maar wordt geborgd. Hoe is me niet helemaal duidelijk. Misschien dat iemand er ervaring mee heeft.

Groeten
Willem

Auteur:  Duck [ 14 jul 2009 15:59 ]
Berichttitel:  Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!

hier zit hij

Afbeelding
Afbeelding


met dank aan stefaan want ik heb hier ook last van gehad :smt193

Auteur:  willemb [ 15 jul 2009 20:19 ]
Berichttitel:  Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!

Dag Duck en Stefaan,

Ik weet de sensor te vinden, maar weet nog niet hoe deze los moet. Suggesties?

Groeten
Willem

Auteur:  boodhaa [ 10 maart 2011 22:26 ]
Berichttitel:  Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!

bij mijn picasso gebeurde dit wanneer de airco werd ingeschakeld, deze werkte perfect.
Maar de weerstand voor de radiateur motor was kapotwaar door deze niet werkte, maar als de airco aan staat moet hij dus continu draaien. De motor temperatuur was altijd goed omdatje rijwind hebt.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/