Auteur |
Bericht |
pieter melissen
|
meterstaking
Vanmorgen om 06.00 weggereden bij min 5 uit mijn Franse wintersport vakantie oord. Omdat ik de vorige dag vol getankt had (Luxemburg willen we altijd halen nietwaar), vond ik het vreemd dat vanmorgen de tank volgens de meter leeg was. Verder bleek ineens dat de snelheidsmeter en toerenteller ook halstarrig op nul bleven staan. Ook de amperemeter gaf niet thuis. Na een tijdje maar eens gestopt en de motor aan en uit gezet. En ziedaar, de tank was weer vol en het hele linker clustertje werkte weer. (Veel later kwam ook de olie op temperatuur). De snelheid en de toeren bleven nul tot Luxemburg. Pas toen daar de aan-uit truuk werd toegepast deed alles weer mee.
Kortom, is koude een reden waarom er ergens een relaisje of zoiets weigert? Iemand dit ook al eens meegemaakt ?
|
08 feb 2007 21:31 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Nog niet zo bekend met mijn C5 maar de mijne had vanmiddag service nodig. Na m'n eerste stop en motor uit was de aankondiging service verdwenen. Ook zoiets "vreemds". Hier was het -1 graad celcius.
|
08 feb 2007 21:50 |
|
|
pieter melissen
|
Witbrik schreef: Nog niet zo bekend met mijn C5 maar de mijne had vanmiddag service nodig. Na m'n eerste stop en motor uit was de aankondiging service verdwenen. Ook zoiets "vreemds". Hier was het -1 graad celcius.
dat heb ik ook een keertje gehad bij plus 10, gaat ook vanzelf over
|
08 feb 2007 21:52 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Ik vind dat wel mooi: een zelfonderhoudsysteem
|
08 feb 2007 21:55 |
|
|
Robbert
|
Zie het als het charmante karakter van de C5, de mijne komt soms met de melding " koelvloeistoftemperatuur te hoog" en dat binnen 100 meter nadat ik met een koude motor van start ben gegaan ...
|
08 feb 2007 22:22 |
|
|
Citroentje
|
Re: meter staking
pieter melissen schreef: Na een tijdje maar eens gestopt en de motor aan en uit gezet. En ziedaar, de tank was weer vol.
Goh, na het lezen van deze truuk heb ik dit ook eens een paar keer geprobeerd, maar bij mij blijft de tank leeg helaas.
Hoe doe je dat???
|
14 feb 2007 12:32 |
|
|
theuneman
|
Re: meter staking
Citroentje schreef: pieter melissen schreef: Na een tijdje maar eens gestopt en de motor aan en uit gezet. En ziedaar, de tank was weer vol. Goh, na het lezen van deze truuk heb ik dit ook eens een paar keer geprobeerd, maar bij mij blijft de tank leeg helaas. Hoe doe je dat???
Heel simpel tussen het uit- en aanzetten van de motor de tank volgooien
|
14 feb 2007 15:47 |
|
|
Citroentje
|
Re: meter staking
theuneman schreef: Heel simpel tussen het uit- en aanzetten van de motor de tank volgooien
Ja ja, dat had je bij die instructie hierboven er ook niet bij vermeld...
|
14 feb 2007 16:14 |
|
|
Joop
C5club Fan
Geregistreerd: 14 aug 2006 12:41 Berichten: 94 Woonplaats: Hellevoetsluis
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: meter staking
Heb al 1 1/2 jaar lang C5 HDi Break in bezit. Bij mijn c5 gaat ook af en toe de indicator "service" aan. Op display van computer niets te zien. Na een stop en de motor een poosje uit is de indicator uiten blijft deze uit. Snap er niets van. Van een storing niets te merken. Kan een dealer achteraf de reden van het aangaan van de indicator aflezen? Wie helpt mij verder?
|
26 jun 2007 20:50 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: meter staking
Als ik het bovestaande zo allemaal lees denk ik dat ik in het verkeerde draadje zit. HUMOR blijf lachen Auto uit auto aan tank vol
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
26 jun 2007 21:05 |
|
|
Joop
C5club Fan
Geregistreerd: 14 aug 2006 12:41 Berichten: 94 Woonplaats: Hellevoetsluis
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: meterstaking
Erg grappig maar ik zoek mensen met soortgelijke ervaringen die de oorzaak gevonden van het zomaar "oplichten" van het lampje "service".
|
26 jun 2007 21:25 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: meterstaking
Don't panic, it 's just caracter. Het kan een melding van het een of ander zijn, die self-resettend is. Ik meen er hier of daar iets over te hebben gelezen, ik meen van Ronald, met tellertjes waarin de frequentie van dergelijke storingen wordt bijgehouden en als het dan na tig keer meten/starten of zo niet weer aanwezig is, gerest wordt... Duidelijk?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 jun 2007 21:28 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: meterstaking
Joop schreef: Erg grappig maar ik zoek mensen met soortgelijke ervaringen die de oorzaak gevonden van het zomaar "oplichten" van het lampje "service". Ik ken het fenomeen dat alleen het service lampje gaat branden, maar voor de rest geen melding eigenlijk niet. Hoor je wel een accoustisch signaal (piep of gong) ? Ja de dealer moet kunnen uitlezen waar dit door veroorzaakt wordt. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
27 jun 2007 18:43 |
|
|
pieter melissen
|
Re: meterstaking
onlangs ging het lichtje van uitlaatgas storing branden. Ook dat heeft het een tijdje volgehouden, maar omdat niemand er enige aandacht aan schonk, heeft het kennelijk besloten om ook vanzelf weer uit te gaan. Ook gaf vlak na de grote beurt de ruitensproeier aan dat ie leeg was. Omdat het reservoir volledig uit het zicht zit, besloten naar de dealer te rijden. Er konden twee kleine jerrycans in. Ergo. vergeten bij te vullen (stond overigens wel op de rekening)....
|
27 jun 2007 19:02 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: meterstaking
pieter melissen schreef: onlangs ging het lichtje van uitlaatgas storing branden. Ook dat heeft het een tijdje volgehouden, maar omdat niemand er enige aandacht aan schonk, heeft het kennelijk besloten om ook vanzelf weer uit te gaan. Dit kan zeer goed, zie de verwijzing van Harm in dit draadje naar een nogal knullige uitleg van mij eerder in het forum. Citaat: Ook gaf vlak na de grote beurt de ruitensproeier aan dat ie leeg was. Omdat het reservoir volledig uit het zicht zit, besloten naar de dealer te rijden. Er konden twee kleine jerrycans in. Ergo. vergeten bij te vullen (stond overigens wel op de rekening).... Kan eerlijk vergeten zijn, maar is tegelijkterijd de klassieke 'hoe verdien ik meer geld aan een klant' truuk. Dat soort vergissingen moet een garage of dealer niet te vaak maken. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
27 jun 2007 19:14 |
|
|
|