Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

Vervangen defecte zekering
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=5468
Pagina 1 van 1

Auteur:  IJserdraat [ 22 aug 2009 21:40 ]
Berichttitel:  Vervangen defecte zekering

Zekering F10 (15A-Kast B2) gaf de geest tengevolge van een ondeugdelijke stekker.
Op het moment dat een nieuwe zekering ingezet werd klonk er eerst een claxon-signaal en daarna veel geklik vanuit de electronica.
Ging dat wel goed? Nadien lijkt alles okay.

Auteur:  Marc [ 22 aug 2009 21:44 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

Tja, zolang je C5 je niet met allerlei foutmeldingen en/of raar gedrag gaat vermaken zal het wel okay zijn. Wat er geklikt heeft weet ik niet.

Auteur:  IJserdraat [ 22 aug 2009 21:56 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

Dankje Mark, dat stelt me gerust!

Auteur:  L A [ 23 aug 2009 00:29 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

IJserdraat schreef:
Zekering F10 (15A-Kast B2) gaf de geest tengevolge van een ondeugdelijke stekker.
Op het moment dat een nieuwe zekering ingezet werd klonk er eerst een claxon-signaal en daarna veel geklik vanuit de electronica.
Ging dat wel goed? Nadien lijkt alles okay.


Mag ik hieruit opmaken dat het ging om de stekker van een aanhanger ?

Een :smt198 suggestie:
Als je zou willen voorkomen dat je originele zekeringen er nog een keer aan moeten geloven, zou je een extra zekeringekastje kunnen monteren net even voor je stekkerdoos. Bij voorbeeld in de kofferbak (ergens bovenin, dat voorkomt leeghalen van de begage op de grote weg).
Als je dan bovendien voor zekeringen kiest met een net even iets lichtere waarde dan de originele voorkom je een hoop ellende.
Suczeven :citrofiel

Auteur:  IJserdraat [ 23 aug 2009 12:23 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

Nee LA, de sluiting werd veroorzaakt door een ondeugdelijke stekker die ik in de tweede 14-Volt contactdoos tussen de voorstoelen stopte.
In plaats van ergens in de bedrading 12 Volt af te takken sluit de voeding voor de telefoon en navigator bij voorkeur op deze voorziening aan om problemen met de electronica te voorkomen.
Dankjewel overigens voor je advies.

Auteur:  L A [ 23 aug 2009 15:35 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

IJserdraat schreef:
Dankjewel overigens voor je advies.


You're welcom.

Overigens staat die "2" in Auto: Break 2.0i 16V Difference 2
voor een C5 phase II :?: of was die er nog niet in 2003 ?

Auteur:  IJserdraat [ 23 aug 2009 19:58 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

Het model van deze wonderschone voiture die ik nog maar kort mag besturen nam ik over van de rekening, te weten: C5 Break 2.0i 16V Différence 2. Vond dit ook terug in het onderhoudsboekje. Eerste tenaamstelling 03.10.1003.
Is een "phase 2" anders dan alleen maar cosmetisch gewijzigd ten opzichte van "phase 1"?
Is het wel een "phase 2"?
Dank voor de belangstelling LA, zo kom ik nog eens ergens achter!

Auteur:  alzheimer [ 23 aug 2009 20:08 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

IJserdraat schreef:
Het model van deze wonderschone voiture die ik nog maar kort mag besturen nam ik over van de rekening, te weten: C5 Break 2.0i 16V Différence 2. Vond dit ook terug in het onderhoudsboekje. Eerste tenaamstelling 03.10.1003.
Is een "phase 2" anders dan alleen maar cosmetisch gewijzigd ten opzichte van "phase 1"?
Is het wel een "phase 2"?
Dank voor de belangstelling LA, zo kom ik nog eens ergens achter!


we weten het zeker als we het organummer hebben ;)
ph 2 kwam pas medio 2004
différence 2 = actiemodel

Auteur:  IJserdraat [ 23 aug 2009 21:51 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

Het ORGA-nummer volgens de stikker op het deurpaneel aan bestuurderskant is: 09739.
Productiedag volgens de calculator 9 juli 2003. Gedenkwaardige geboortedatum!!
Weliswaar een phase 1, maar dan toch een actiemodel! Wat dat dan ook mag zijn!

Auteur:  L A [ 24 aug 2009 10:55 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

IJserdraat schreef:
Het ORGA-nummer is: 09739. Productiedag 9 juli 2003. phase 1


Voer deze gegevens nog even in bij je profiel als je wilt.
Zijn nuttig voor alle medegebruikers omdat we meteen in de linker kolom kunnen zien of we hetzelfde model en/of uitvoering hebben.

Voorbeeld: wat voor maat banden heb je ? De mijne heeft 195/60/15 en een kennis van mij met een C5 Hdi (ook)berline heeft 205/60/15. Maar hij reed een keer in de mijne mee naar zijn huis en de laatste bocht die ik in één keer nam, verbaasde hem want daar moest hij gebruikelijk altijd een keer extra steken.
Mijn draaicircel is dus kleiner dan die van hem. Suczeven L A :smt023

Auteur:  EvilTwin [ 24 aug 2009 14:11 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

IJserdraat schreef:
Is een "phase 2" anders dan alleen maar cosmetisch gewijzigd ten opzichte van "phase 1"?
Is het wel een "phase 2"?


De optische veranderingen zitten ook deels in échte verbeteringen (meesturende koplampen, nieuw Radio/Navi, grotere bumpers, extra NCAP ster) Daarnaast is een Ph.II ook onderhuids écht anders, hij is bijv full-CAN en met de Ph.II zijn de nieuwe Dieselmotoren geïntroduceerd (1.6HDiF, 2.0HDiF) en de BVA6. Of dit:

Citaat:
Voorbeeld: wat voor maat banden heb je


Alle Ph.II C5s staan op 16" (215/55R16)

Auteur:  IJserdraat [ 24 aug 2009 21:49 ]
Berichttitel:  Re: Vervangen defecte zekering

Dankjewel! Zo hoor ik nog eens wat.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/