Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
remmen defect, abs defect, automaat defect en nog wat
Auteur |
Bericht |
josok
C5club Bikkel
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Naar boven
|
 remmen defect, abs defect, automaat defect en nog wat
Het gebeurde weer vandaag, al deze meldingen op een rijtje. Ook vallen de toerentellen en de snelheidsmeter naar 0, en begint de motor wat te stotteren. De historie begon al voor de aanschaf van de auto. Toen ik kwam kijken stond de auto aan de lader, diagnose apparatuur aangesloten, en aan de bladeren onder de motorkap te zien lange tijd stil gestaan. Tijdens de proefrit maakte ik een remproef, en de alarmlichten gingen aan met een regen van storingsmeldingen. Alarmlichten niet meer uit te krijgen ook. Terug naar de verkoper, en de volgende dag was dat in orde. Na de aankoop, na ongeveer 20 km trad deze "alles defect" fout weer op. Gestopt op een parkeerplaats, en ik kreeg de opdracht om de accu even los te halen. Dat scheen te werken, maar na een tijdje gebeurde het weer. Dus terug naar de garage. Ondanks dat ik de auto zonder garantie gekocht had, werd de zaak toch serieus aangepakt, ik kreeg een leenauto en zou horen wanneer ie klaar was. Na een paar dagen vertelde men dat de auto naar de officiele Citroendealer in Enschede gebracht was. Is dat een goede  Na nog een paar dagen en schijnbaar na veel moeite was de auto klaar, en kon ik hem zelf bij de dealer ophalen. In ieder geval zat er een nieuwe accu in, en ook alle accukabels en klemmen zijn nieuw. Leen auto teruggebracht. Na 40 km trad de storing weer op, maar kort. Oja, de melding "normale rijhoogte" verschijnt als het probleem over is. Daarna, dag later, nog een keer en toen pas voor de boot in Rostock weer, deze keer bij stilstand en dus ook niet willen starten. Na een half uurtje bedacht de dame zich en wilde toch mee. In Finland dus pas 2 x gebeurd in 2 maanden. Kennelijk heeft warmte invloed. Het was vandaag wel 10 graden! Omdat ik ook graag in de zomer wil rijden, zou het toch wel leuk zijn als we de dame de kuren af kunnen leren!  Wie helpt er even mee denken? JO is wat ver van deze JO, maar als het helpt kom ik wel. Het rijdt zo lekker 
_________________ Groetjes,
Jos
Jos Okhuijsen Ukonjärventie 141 99801 IVALO Finland
+358405007853
|
11 apr 2009 16:44 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: remmen defect, abs defect, automaat defect en nog wat
Waar woon je ergens? Klinkt erg bekend allemaal, heb dat gezeur ook gehad. De dealer waar ik de auto gekocht heb, kon het probleem niet verhelpen, moest volgens hem een nieuwe BSI in. Deze dealer ging (jammer genoeg, want wel prima service) failliet, en de auto zou door mijn huidige dealer klaar gemaakt worden. Deze hebben de BSI simpel gezegd geformateerd en opnieuw ge-installeerd. Dus geen nieuwe BSI geplaatst, maar het probleem is tot de dag van vandaag wel verholpen! Mijn dealer is BM/Driebond, Wismarweg 24 in Groningen. Succes ermee!
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
11 apr 2009 19:37 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Naar boven
|
Eemspoort schreef: Waar woon je ergens?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
11 apr 2009 20:31 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Bouwjaar: 2010
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
Oeiiii ...slecht nieuws ... dichtsbijzijnde dealer in Rovaniemi ofzo ? ... in Lapland dun gezaaid natuurlijk
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
11 apr 2009 21:33 |
|
 |
josok
C5club Bikkel
Naar boven
|
Volgens horen zeggen zou in Enschede de BSI al vervangen zijn, zonder resultaat. Ik geloof niet aan een BSI fout. Het lijkt naar mijn idee meer op iets aan of in de bus ervan wat kortsluit of onderbreekt. Het is maar even hoor, de auto rijdt dus wel, zo erg is het niet. En ja, goed gezien, de dichtsbijzijnde onderhoudsplek is 310 km, verkoop is nog iets verder. Da's gewoon hier. Files zijn er niet, over die 310 km kom ik minder autos tegen als tussen Utrecht en Bunnik om 4 uur 's nachts. 
Jos
+358405007853
|
12 apr 2009 00:10 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
alzheimer schreef: Eemspoort schreef: Waar woon je ergens? Uw bijnaam, mijn aandoening? Ik raakte in verwarring door het Enschede-verhaal, en dat JO wat te ver weg zou zijn. Bij mij hebben ze alles los gehad, en er was niks aan de hand met stekkers, contacten o.i.d. Dus ja... En om "ff" 310 km te gaan toeren voor zo'n probleem? Maar toch, nu valt het misschien nog mee, maar het kan snel erger worden, en dan zit een rit van 310 km er niet meer in. Gr, Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
12 apr 2009 09:17 |
|
 |
josok
C5club Bikkel
Naar boven
|
Het is altijd leuk om de goede afloop te kunnen vertellen. Nog even de fout gedetailleerd: Bij een bepaalde temperatuur onder de moterkap (schatting 20-30 graden) begon de motor te stotteren, noodloop ofzo, de snelheidsmeter viel terug naar 0, de motortemperatuur ook, attentielicht uit, airco uit, foutmeldingen remfout, abs rem fout, versnellingbak fout. Als die kritische temperatuur met de motor uit werd bereikt, kwam daar ook nog antidiefstal fout bij, en was starten dus onmogelijk. Dus bij koude geen probleem, pas na parkeren kwam de fout. Warm ook prima, totdat de rijwind voor afkoeling zorgde. Als daarna de temperatuur weer boven of onder die grens kwam kwam de melding rijhoogte normaal en alles werkte weer. De auto is zeer waarschijnlijk ingeruild door die fout, en ook bij de Cit dealer in Enschede zijn ze er na mijn aankoop niet uitgekomen. NV heeft wel even gekeken, maar had geen tijd om verder te zoeken. Nu heeft de Citroen dealer Suzu auto in Raahe de fout gevonden en gerepareerd. De ellende werd door een fout in de hydroliek computer veroorzaakt met als gevolg dat de CAN bus dichtgedrukt werd. Duur onderdeel, maar gelukkig is het probleem over. Op het Finse forum werd Suzu door meerdere mensen geprezen, internet heeft dus weer eens goed gewerkt. Lastig voor mij is dat het 700 km rijden is naar Raahe 
Jos
+358405007853
|
27 jul 2009 12:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Dat is idd een flink stukje rijden om iets te fixen  , mag ik niet klagen met Utrecht <-> Nieuw-Vennep .. Mooi dat alles weer naar behoren werkt 
27 jul 2009 15:07 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|