Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 PIONEER AVIC X3 II inbouw "how to" 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2008 19:47
Berichten: 79
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer, Exclusive, 2.0i 16v
Opties: MyWay Navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12008
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 220000
Kleur: Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PIONEER AVIC X3 II inbouw "how to"
Beste Forum leden.

Het is alweer een jaar geleden dat ik de navigatie in gebruik heb genomen.
Technisch is er geen enkel probleem geweest in welke vorm dan ook.

Over het gebruiksgemak na een jaar het volgende.

In de praktijk gebruik ik het scherm in uitgeklapte status alleen bij het navigeren of bij het telefoneren. In andere situaties is de bediening bij het stuur voldoende.
Het scherm is met een simpele druk op de knop uit te klappen.
Persoonlijk vind ik het een beetje patserig staan om constant met zo'n scherm rond te rijden.
Het feit dat je een navi bij de hand heb is voor mij praktisch genoeg.

De software is, voor iemand die met tomtom navigator 2 is begonnen met navi's, en dus een redelijke fan van tomtom, een beetje wennen geweest.
Het is niet slechter maar wordt gewoon op een andere manier bekeken.

Er zaten destijds wel een aantal features in die nog niet in tomtom zaten... maar dat is ondertussen wel door tomtom overgenomen.

De kaarten worden, net als ieder ander navigatie systeem ( fabrieksaf of aftermarket ) op jaarlijkse basis ge-update. Overigens met de vriendelijk groeten van tomtom, want die heeft een tijdje terug tele-atlas gekocht, en daarmee dus de digitale kaarten in handen. Zij zijn dus de één van de weinigen die dus meer updates per jaar kunnen uitbrengen.

Ik zit ondertussen met een nieuw setje schijfjes (2010) en die werken prima.
De dekking is uitstekend. POI's hadden iets meer gemogen.

Wat wel echt opvalt is de nauwkeurigheid. Waar een tomtom je nog wel eens zomaar in een weiland kwakt of van mening is dat je vanaf de snelweg ineens op een boeren land weg rijdt, heeft deze navi geen van deze praktijken. De drie sensoren doen dus wat ze beloven.
Iets wat bij fabrieksnavi's ook vrijwel standaard is.

Enkele maanden nadat ik de navi had aangeschaft nam pioneer de X3 uit productie en heeft tot op de dag van vandaag geen vervanging aangedragen.
Het blijkt dat de 2-din systemen toch meer aftrek hebben.
Misschien is het de recessie... wie zal het zeggen.
Er zijn nog steeds wel een aantal andere merken die soortgelijke producten aanbieden.

Grappige bijkomstigheid is dat ik recentelijk van baan ben gewisseld.
Op mijn nieuwe werk ben ik gevraagd voor de garage welke onderdeel is van het vervoersbedrijf, inbouw van taximeters en datacommunicatie op te zetten.
Uiteraard het meeste voor dat Duitse geweld, maar het grappige is dat ik me behoorlijk moest verdiepen in CAN-bus systemen en de bijbehorende materie.
Prijzen van systemen, die bij onze C5, direct op dit canbus systeem kunnen intappen, wegen helaas niet op tegen onze gratis arbeid, die nodig is om de abs-unit op te zoeken.
Maar behoort wel tot de mogelijkheden.

Tot de volgende keer....

Groet,
Ramon

_________________
Groet,
Ramon

Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer


14 jun 2010 21:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.