Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=4338
Pagina 1 van 2

Auteur:  martin1 [ 22 feb 2009 16:34 ]
Berichttitel:  lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Mijn accu (nieuw) is in een dag of 3 à 4 leeg. Ik heb de lekstroom gemeten. Die is 0.25 ampere. Als ik de zekering er uit haal waar accu+ bij staat (zekering F10 schema 2b van het instructieboekje) zakt de lekstroom/ruststroom naar 0.07 ampere. In het instructieboekje staat niet wat deze zekering F 10 precies bedient (staat alleen accu +). Ik heb allle ander zekeringen er uit gehaald, alleen bij zekering F10 zakt de lekstroom.
In mijn auto zit verder een VDO navigatie (model 5400) en een Nokia carkit
Mijn vragen zijn
1) wat is de normale lekstroom voor een c5
2) welke onderdelen zekert zekering 5
3) wat zou de oorzaak van de hoge lekstroom kunnen zijn.
Dank voor jullie suggesties

Auteur:  Duck [ 22 feb 2009 16:54 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Welkom op dit forum zou ik zo zeggen.
;)

Auteur:  EvilTwin [ 22 feb 2009 21:25 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

martin1 schreef:
In het instructieboekje staat niet wat deze zekering F 10 precies bedient (staat alleen accu +).


Volgens het schema zit die zekering op de hoofdstroom van de parkeerhulp compu. Die ligt in de bak van het reservewiel.

Auteur:  Oldenhage [ 24 feb 2009 00:06 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

en wat gebeurd er als je de stekker van de navigatie er uit trekt? Ik heb meerdere malen meegemaakt dat die in eens stroom beginnen te trekken.

Auteur:  martin1 [ 03 maart 2009 20:24 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Johan,
Bedankt. Bleek in de adapter van de trekhaak te zitten (van 13 polig naar 7 polig). De lekstroom is nu 0.06 à 0.07 ampère. Is dat de normale waarde of is dit nog steeds aan de hoge kant.
vr gr Martin

Auteur:  Jaymez3rd [ 24 feb 2011 14:17 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Schop!

Zelfde/soortgelijk probleem, in 1 nacht een lege accu (dan wel onvoldoende spanning om te kunnen starten)... :(

Al een nieuwe accu in geplaatst, zelfde probleem. Dynamo/alternatort zou volgens de garage niet het probleem kunnen zijn, geeft voldoende stroom af om op te laden. Beide accu's waren ook okay bevonden.

Na wat gegoogle kom ik uit op de diodebrug, of inderdaad een stroomverbruiker die de boel leegtrekt.

De plaatselijke Citroen fluisteraar gaat hier naar kijken...

Even een vraagje; zo'n probleem ontstaat toch niet overnight, ik bedoel de verkopende partij zou dit m.i. geweten moeten hebben, of heb ik het mis?

Auteur:  EvilTwin [ 24 feb 2011 18:07 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Zit er aftermarket elektronica op? Navi, carkit, DRL, PDC, trekhaak etc.?

Auteur:  Jaymez3rd [ 24 feb 2011 22:24 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Er zit een VDO MS5400 navi in, waarschijnlijk uit dat Difference 2 pakket, PDC en ook een afneembare trekhaak van Bosal. PDC werkt niet in combinatie met trekhaak(continu piepen in zn achteruit), dus die haal ik er eerdaags ook maar onder uit. Maar wat wel en niet aftermarket is, geen idee... Historie is weinig van bekend.

Heb je enig idee wat het zou kunnen zijn ET? Staat nu namelijk bij de garage en die gaan toch de dynamo morgen nogmaals onderzoeken, de diodebrug zou erin zitten en daar zou het weleens aan kunnen liggen...

Indien additionele info gewenst is, dan hoor ik dat graag!

Bvd!

Auteur:  JW-C5 [ 24 feb 2011 22:43 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

De VDO 5400 neemt nog enige tijd stroom, na het uitzetten van het contact.
In die tijd worden de data opgeslagen, incl. de positie en adresgevenes die ingevoerd zijn.
Dat kan even duren, en in die tijd loopt er een stroom van iets van 1 Amp.

Maar na een stief kwartiertje moet dat over zijn, dan is 'ie in de slaapstand. En dan gebruikt hij praktisch niks.

Groet,
JW

Auteur:  EvilTwin [ 24 feb 2011 23:29 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Een afneembare trekhaak moet je er afnemen als er niks achter hangt. Hang je er wel iets achter dan zorgt de connector ervoor dat de PDC uitgeschakeld wordt, ervanuitgaande dat het een goedgekeurde trekhaak is.

Auteur:  Jaymez3rd [ 25 feb 2011 08:57 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Zoals gezegd, ik ga hem eronderuit halen. Denk dat ik per jaar wel 5 keer een trekhaak gebruik, maar zeker 500 keer achteruit rijd. Dus dat is een vrij makkelijke afweging. :)

Nog lekstroom tips? ;)

Auteur:  Jaymez3rd [ 03 maart 2011 16:50 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Het lek is boven! :smt038

Een of andere onverlaat had de interieurfilter met een parker in de kabelboom vastgezet met als resultaat een lek van 5 ampere... Onwaarschijnlijk!

Auteur:  willy4 [ 03 maart 2011 16:54 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

:smt023

Auteur:  Peebee [ 03 maart 2011 17:04 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Lekker slim bezig dat persoonje, :smt017
interieurfilter zit wel met een schroef vast,
maar die kan eigenlijk maar op één manier gemonteerd worden, :smt023
gevalletje eerst doen en dan kijken denk ik, :twisted:

Peter

Auteur:  Jaymez3rd [ 03 maart 2011 19:06 ]
Berichttitel:  Re: lekstroom c5 break exclusive bouwjaar februari 2004

Bij het plaatsen van de kap is de kabel er kennelijk tussen gekomen en toen is ie gewoon, vast geschroefd, nou ja gewoon... :smt021

Achteraf schijn ik nog mazzel gehad te hebben, de auto had ook in fik kunnen vliegen! :smt162

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/