Achter deur niet afsluitbaar
Auteur |
Bericht |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Achter deur niet afsluitbaar
Asl ik de auto met de centrale deur vergendeling opslot zet (hoe anders  ), dan kan ik de linkerachterdeur van buitenuit gewoon openen en de gehele auto ontgrendeld zich.
Van binnen uitopent hij juist niet bij de linkerachterdeur alle andere deuren wel, zoals het hoort.
Het lijkt wel of dat de klinken verkeerd om zijn aan gesloten.
Een enkele keer kan ik hem niet openen
Iemand een idee waar dit aan kan liggen.
Groet
Frank
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
16 aug 2006 21:17 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Het overigen de rechter achterdeur 
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
17 aug 2006 07:09 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
heb het hier gvonden
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.p ... achterdeur
waarschijnlijk moet ik de deur vanger afstellen. Ik merk bij het openen dat de deur ook iets zakt.
Ik zal van avond kijken of dit geholpen heeft, het is waarschijnlijk een mechnisch probleem in plaat van elektonisch
Frank
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
17 aug 2006 08:18 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10676
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
ik hoop voor je dat het dit is. 
|
17 aug 2006 08:18 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33538 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Anders is het het slot ( deze staan erom bekend niet echt geweldig te zijn ) , gaat nog wel eens stuk ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
17 aug 2006 11:14 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Het is opgelost.
Het was een hoopwerk om de bekleding er af te halen en dan vooral het slot er uit de deur halen was niet makelijk. Maar het euvel was heel eenvoudig opgelost: contactspray op de stekker verbinding.
Als je het slot inde hand houd (eerst zgn dicht maken) dan voel of de centrale vergrendeling werkt. Toen ik er nog geen contactsray opgespoten had voelde je soms heel zwak dat hij afsloot, nadat er contact spray opgespoten was kon je het heel duidelijk voelen.
Waarschijnlijk kun je het ook horen of voelen als hij nog in de deur zit, voor diagnose.
Groet
Frank
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
17 aug 2006 21:35 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Buig ook de contact pinnetjes van de stekker met een klein schroevendaairetje bij elkaar (ik heb het slot nl nog een keer los moeten halen om dit te doen.
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
26 sep 2006 07:39 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Ik heb het probleem weer, kijken ok ik nu een definitieve oplossing kan vinden.
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
20 nov 2006 10:13 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Ik heb het probleem nog niet op gelost ( wel de buiten klink los gekoppel zodat men niet ongewent in de auto kan stappen
maar heeft iemand misschien nog zo'n kapot slot liggen.? zodat ik kan hobbyen
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
26 nov 2006 22:29 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
Ik heb dit probleem ook gehad. Nooit gevoelt todat ik in het centrum van Rotterdam in een parkeergarage toch maar een keer ging controleren. Door de dealer is het defect verholpen. Het schijnt vaker voor te komen.
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
06 dec 2006 23:01 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Ik heb nu min of meer het omgekeerde probleem: ik krijg mijn re achterportier niet meer open!
En vanwege het feit dat de deuren op het kinderslot zitten, krijg ik hem dus helemaal niet open.  .
Maar weer eens naar de dealert (in de vakantie)
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
13 dec 2006 16:48 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Ben benieuwd hoe de dealer die dan nog open krijgt.
en zal van de week nog eens kijken waar dit nu echt aan ligt ,slecht contact of slot kapot.
Ik heb nl ook nog steed dat hij niet op slot gaat
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
13 dec 2006 19:20 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Ik heb het slot nu eidelijk gerapareerd. Ik heb het rond de stekker open gefreesd met een dremel.
Het motortje kon ik er uithalen en deed het nog. De contacten met het motortje waren slecht, schoon gemaakt en contactspray er op.
kapje nu vast geschroefd en dicht geseald met sileconenkit.
Slot doet het nu weer.
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
20 dec 2006 23:12 |
|
 |
ElRudo
C5club Fan
Geregistreerd: 22 feb 2007 23:21 Berichten: 66 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Naar boven
|
Ha Frans,
je raad het al! Die van mij wil ook niet meer op slot RA. Nu gaat dat nog wel maar op vakantie wordt dat toch minder. Zou het zinnig zijn om, zonder het slot uit te bouwen, contactspray in het slot te jotteren?
En het uitbouwen, is dat een crime?
groet, Rudo
|
09 maart 2007 10:41 |
|
 |
Citroentje
|

fengels schreef: Ik heb het rond de stekker open gefreesd met een dremel.
"het"? Ik neem niet aan dat je het blikwerk van je deur open hebt gefreesd?
En verder over die contactspray: ik weet niet wat de samenstelling van contactspray vandaag de dag is, maar ik weet wel dat ik lang geleden in de service van electronische apparatuur heb gewerkt en dat contactspray toen uit den boze was. Het is een enigszins agressief goedje, waardoor het vervuiling wegvreet en idd het contact verbetert. Maar door dat agressieve blijft het ook verder vreten, en dat levert weer oxidatieresten of andere ongewenste verschijnselen die op de langere duur het probleem groter maken dan bij aanvang. Goed schoonmaken van de contacten aan beide zijden (bijvoorbeeld met alcohol/spiritus of fijn schuurpapier) helpt niet zelden een heleboel.
Een alternatief is om in plaats van de stekkerverbinding te solderen. Je slot zou je anders toch al vervangen, dus daaraan kan je weinig vergallen. Je hebt dan in elk geval geen slecht contact meer.
|
09 maart 2007 11:01 |
|
 |
|