Auteur |
Bericht |
Jay Jay
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 feb 2012 22:04 Berichten: 208 Woonplaats: Uden
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Ratel raammechanisme
Ik heb plotseling een probleem met mijn LV raam. Wanneer ik deze open of dicht doe hoor ik een luide ratel zodra de raam helemaal boven of helemaal onder is. Het lijkt er op dat het raam zijn eindaanslagen niet meer herkend. De automatische stand werkt ook niet meer, en naar boven gaat het raam alleen in de bekende stapjes zoals wanneer het raam opnieuw ingeleerd moet worden. Ook via de afstandsbediening werkt het LV raam niet mee (de rest wel). Inleren werkt ook niet omdat dan alleen die harde ratel te horen is.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad? En wat zou het kunnen zijn?
_________________ Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
|
07 sep 2013 13:10 |
|
|
hendrico
C5club Fan
Geregistreerd: 13 jun 2013 22:10 Berichten: 59 Woonplaats: veghel
Auto: C5 V6 Exclusive/bmw e24 633csi 1979
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Ratel raammechanisme
Lijkt mij een probleem tussen de overbrenging van motor naar mechanisme om raam te openen of te sluiten.Bekleding even verwijderen
|
07 sep 2013 13:56 |
|
|
Thijske C5
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 jun 2012 15:01 Berichten: 9 Woonplaats: Deurne
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Ratel raammechanisme
Ja dat moet inderdaad iets in het mechanisme zijn.
|
08 sep 2013 08:58 |
|
|
Uzet1797
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 okt 2010 21:20 Berichten: 198 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Ratel raammechanisme
Goedenavond beste,
even een oud draadje oppoetsen. Sinds gisteren heb ik het hierboven beschreven probleem. Het leek mij dat het raammechanisme stroef ging dus heb ik het binnen paneel verwijderd. Daarna alles zo goed mogelijk gesmeerd maar dat hielp niet. Aangezien ik op het forum geen oplossing voor dit verschijnsel lees mijn vraag, heeft het zin het raammechanisme te demonteren of ben ik gewoon aan een andere toe?
Mtvrgr, Uzet1797.
|
23 jun 2020 20:49 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3025 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Ratel raammechanisme
Er is recent een topic over geweest. Daar staan ook linkjes in naar hoe je dit het best kunt aanpakken. Volgens mij is de consensus dat vervangen meestal de veiligste optie is. Kost ook niet veel schijnt. Ik heb het bij mijn ph1 ook een keer gedaan en dat is goed te doen. Bij de Xantia twee keer, kunststof blokje vevangen en een keer het hel mechanisme. Veel lastiger dan bij de c5
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
23 jun 2020 21:50 |
|
|
Uzet1797
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 okt 2010 21:20 Berichten: 198 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Ratel raammechanisme
Dank je wel voor je reactie. Op het forum al een en ander gelezen maar van die ratel was dit het enige. Ga van de week weer verder, al doende leert men.
Groetjes, Uzet1797.
|
23 jun 2020 22:24 |
|
|
Uzet1797
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 okt 2010 21:20 Berichten: 198 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Ratel raammechanisme
Na enige aarzeling, omdat ik ergens had gelezen dat het plaatsen van de kabel een crime is en ik bang was dat deze los zou schieten, toch de motor losgeschroefd. Gelukkig bleef alles op zijn plek zitten en kon ik motor loshalen. Motor draait goed rond en ook het raam gaat zonder al te veel moeite op en neer. Het wieltje dat normaal door de motor wordt aangedreven gaat mooi mee rond. Alles ziet er goed uit, geen beschadigingen of roest. Mogelijk dat de vertanding van de motor naar het mechanisme niet helemaal fris meer is. Wat Duck tape om het tandwiel gedaan om zodoende een betere klemming/passing te creëren. Dit gaf echter geen verbetering. Mijn vermoeden is nu dat de overbrenging van de motor naar het aandrijfwiel niet in orde is. Mijn vraag is, bevindt de klembeveiliging zich in de motorunit en is het mogelijk deze unit door deze van het portier linksachter te vervangen? Die gebruik ik nl nooit. Hoop wel dat ik de stekkertjes los krijg, eentje lukte en die viel in delen uit elkaar. Gelukkig weer terug kunnen zetten. Die grote stekker ziet er wel uit als een uitdaging. Zo te zien kan ook het electro blok van de motor los gemaakt worden omdat ik vermoed, gezien de grote hoeveelheid draden, dat daar de aansturing van het geheel plaatsvindt.
Mtvrgr, Uzet1797.
|
25 jun 2020 22:03 |
|
|
|