Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Lexia 3 via Ali(express) 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2021 15:57
Berichten: 6
Woonplaats: Odijk
Auto: 2.0-16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10489
Productienummer: 0141
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 207.000
Kleur: Blauw (EYLC)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Lexia 3 via Ali(express)
Om naar mijn eigen keuze van muziek te kunnen luisteren heb ik een 32 GB geheugenkaartje dat daarmee vol staat. En om dat te kunnen afspelen in mijn auto heb ik bij Ali zo'n FM-zenderje gekocht voor in je sigarettenaanstekeraansluiting. Het is te vergelijken met de Roidmi 3S, die al eens in een ander onderwerp is behandeld. Alleen kent die volgens mij alleen een USB-aansluiting, terwijl in die van mij ook een aansluiting is voor een micro sd-kaartje.

Dat werkte in mijn vorige auto (geen Citroën) perfect.

In mijn C5 (Ph2) zit een ND4-radio, zonder USB-aansluiting of zoiets. Ik wilde daar mijn FM-zendertje ook voor gebruiken. Maar de radio in mijn Citroën is veel beter - gevoeliger - dan de Becker in mijn vorige auto. Hij pakt elke keer zwakke zenders op, naast het zendsignaal van het apparaatje in de sigarettenaanstekeraansluiting. Ik heb een aantal frequenties geprobeerd, met hetzelfde resultaat. En heb ik eindelijk een frequentie gevonden waarbij het goed werkt, verandert dat wanneer ik ga rijden en in een ander zendergebied kom.

Gelukkig kent het apparaatje ook een auxiliary-uitgang. Die wil ik gaan gebruiken en die aansluiten op de auxiliary-ingang van de ND4. Ik heb bij Ali hiervoor een verloopkabeltje besteld en op YouTube is te zien hoe je een en ander netjes inbouwt.

Maar, dan moet ik ook de auxiliary-ingang op de ND4 activeren met Lexia. Dat ziet er zéér eenvoudig uit, maar ik heb geen Lexia. Nu zie ik die ook wel te koop op Ali, maar ik heb mijn ernstige twijfels. Eenvoudige zaken, zoals bijvoorbeeld de hierboven genoemde zender en een kabeltje zijn prima, maar ik heb negatieve ervaringen met wat complexere elektronica, zoals een mobiele telefoon of een autoradio. Dat is vullis. Heeft iemand ervaring hiermee? ik zie ook verschillende mogelijkheden, met extra ic-borden. Wat moet je daarmee? De website geeft hierover geen enkele informatie en ik denk dat de verkoper het ook niet weet, ik heb daar negatieve ervaring mee. De wederverkopers in China zijn écht alleen maar dozenschuivers en weten totaal niet wat ze verkopen. En dan. Stel dat ik zo'n setje koop; is dat dan gemakkelijk aan te sluiten op mijn laptop? Hoe? Via USB? En tenslotte: werkt de Lexia-software alleen onder Windhoos? Mijn computer draait op Linux, hoewel ik wel Windows kan emuleren met Wine. Maar ik twijfel of dat gaat werken.

Moet ik een van jullie maar vragen of die met zijn Lexia de poort kan activeren?

_________________
C5 2.0 Berline Phase 2
eerder: BX Chic


10 jul 2021 13:36
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia 3 via Ali(express)
Ik snap dat het bestaande draadje erg lang is, maar misschien de laatste aantal even doorlezen, ….

Lexia draadje; viewtopic.php?f=59&t=7691

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


10 jul 2021 14:40
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 11:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia 3 via Ali(express)
Beste Jacques,

Je verhaal lezende zou ik zelf geen Lexia kopen, het is op zich niet heel moeilijk maar kan veel gedoe opleveren om alles werkend te krijgen. Er zijn inmiddels genoeg clubleden die het al werkend hebben en ook weten hoe e.e.a. te activeren voor zo'n eenmalige actie zou ik een oproepje doen of er clubleden in je regio zijn die het voor je willen activeren.

Hier het topic waar mensen met Lexia Diagbox hulp aanbieden wellicht is er iemand bij je in de buurt bereid te helpen:
viewtopic.php?f=59&t=13382&start=30


10 jul 2021 22:35
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2021 15:57
Berichten: 6
Woonplaats: Odijk
Auto: 2.0-16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10489
Productienummer: 0141
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 207.000
Kleur: Blauw (EYLC)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia 3 via Ali(express)
Dat ga ik zeker doen. De eerste stap, namelijk het werkend krijgen van Windows 7 onder VirtualBox (bij mij onder het besturingssysteem openSUSE/Tumbleweed) lukt me namelijk al niet, al ben ik van huis uit een ict'er.

Ik wacht eerst wel de levering van het snoertje door Ali af (dat volgens een bericht vertraagd zou zijn, maar volgens de track en tracecode wel al in Nederland is) en zal dat dan eerst netjes installeren, om vervolgens op zoek te gaan naar een forumlid dat de aansluiting kan activeren.

_________________
C5 2.0 Berline Phase 2
eerder: BX Chic


18 jul 2021 13:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.