Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
giga storing electronica. https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=18082 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Winterauto [ 16 sep 2016 21:15 ] |
Berichttitel: | giga storing electronica. |
Wie kan mij helpen? Het volgende: een aantal maanden geleden een C5 aangeschaft, heerlijk rijden, dat vond mijn vrouw ook. Tot.....een aantal weken geleden de auto soms spontaan stilviel, dus alle electronica weg. Of de auto startte niet meer na een ritje. Vervolgens, begon de airco warm te blazen uit een van de kanalen en de andere koud. De laatste dagen wilde de auto soms niet meer starten en vandaag niets meer. Merkwaardig is: volgens mij is het niet de accu, omdat de lichten soms weer aangaan en dan gewoon op maximale sterkte , maar zodra je wil starten, tik en alles uit. Wie weet een oplossing? mvg J.Winter |
Auteur: | GW-tje [ 16 sep 2016 21:38 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
Om een motor te kunnen starten heeft een accu flink capaciteit nodig. Een lampje laten branden is heel wat anders. Je zult de accu moeten controleren onder belasting. 10 tegen 1 dat deze "op" is. Daarnaast controle van de hoofdzekeringen onder de motorkap. Daarna maar er eens verder kijken. |
Auteur: | willy4 [ 16 sep 2016 21:39 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
heb je de accu klemmen al is gezien dat die er vast opzitten |
Auteur: | Winterauto [ 16 sep 2016 21:49 ] |
Berichttitel: | giga storing electronica. |
GW-tje schreef: Om een motor te kunnen starten heeft een accu flink capaciteit nodig. Ok, morgen een andere accu proberen... |
Auteur: | Winterauto [ 16 sep 2016 21:51 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
willy4 schreef: heb je de accu klemmen al is gezien dat die er vast opzitten O, ja vergat ik nog te vertellen: De minpool was helemaal gecorrodeerd, daar zat dat witte spul op een soort wit stof wat je bij batterijen wel ziet.Schoongemaakt, maar daarna heeft de auto nog een keer gereden. |
Auteur: | willy4 [ 16 sep 2016 22:00 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
warm water overgieten ed dan is dat wit spul weg , maar dan moet je het wel demonteren opschuren en terug monteren |
Auteur: | akooiman [ 17 sep 2016 01:17 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
Gezien het feit dat het een intermittend probleem is denk ik niet dat het in je zekeringen zit, maar in de accupolen, of een massapunt. Belangrijke massapunten zitten onder de mat links naast je linkervoet, 1x bij de linker veerbol, 2x bij de linkerkoplamp en 2 of 3 achter de rechterkoplamp naast de hd pomp |
Auteur: | Winterauto [ 18 sep 2016 22:15 ] |
Berichttitel: | vervolg giga storing en wat nu? |
Mijn C5 break 2.0 16V uit 2003 wilde laatst niet starten. Nu viel de auto wel vaker uit en zelfs onder het rijden, maar was toch na een kwartiertje wel weer aan de praat te krijgen. Dit keer duurde het tot de volgende dag. Aanvankelijk dacht ik dat het de accu was, maar die heb ik laten controleren, die was vol. Accupolen schoongemaakt, massapunten idem. Niets hielp.....Na 2 uur proberen, wat schetst mijn verbazing? Daar hoorde ik de bekende zoem opeens van geactiveerde computers. Snel in de auto gesprongen, want ik stond naast de auto te balen dat hij niets deed, en gestart. Bij het koppelen sloeg de auto meteen af, weer gestart en doorgereden tot de bocht waar de auto weer afsloeg tijdens remmen en ontkoppelen. Zo een tijdje doorgereden, inmiddels toch al 9 keer afgeslagen en tijdens het rijden weer gestart. Ik ben doorgereden naar m'n garage. De auto kwam afslaand tot stilstand bij mijn garage. Motorkap open en nadat ik moeizaam de auto weer had gestart, schokte het motorblok. Drie poten zei de monteur! Pardon, vroeg ik? Hij loopt op drie poten zei hij weer.... Hij bedoelde cilinders leerde ik snel. Ok, ook dat nog, dat kon er nog wel bij. Bovendien blies de airco uit één kanaal ijskoude en uit de andere gloeiend hete lucht, dat had ik inmiddels ook nog opgemerkt. Tja C5, zei de monteur of liever gezegd Citroen, kan van alles zijn, altijd storingen. Daar had ik niet van terug. Wassen en verkopen zei hij nog toen ik enigszins moedeloos naar huis reed. Ik wilde slechts een fijn rijdende auto, maar hij had me inmiddels zover gekregen dat ik het niet meer zag zitten met deze. In het naburige Aalsmeer had ik wat zien staan wat de moeite waard leek, een Fiat. Voor de Citroen liefhebbers niet fijn om te horen, maar het is voor m'n vrouw, die moet ook haar brood verdienen en om haar in een gevaarlijke auto te laten rijden, liever niet. Daar aangekomen, bleek alles dicht en na een vluchtige blik door het raam waar de Fiat stond, ben ik weer naar huis gereden. Ik kon het echter niet verkroppen dat mijn monteur zomaar verkondigde dat ik 'm moest verkopen en ben weer naar de garage gereden. Daar aangekomen, was de motor veel rustiger dan eerst en ik vroeg mijn monteur om toch de auto uit te lezen. Met wat tegenzin pakte hij z'n uitleesapparatuur en na een minuut of 10 begonnen de eerste storingen binnen te druppelen: een stuk of 20 en de meeste waren te relateren aan:"geen communicatie met de bsi". een stuk of 20 dus. In de BSI gekeken:" geen storingen" huh? Hij zat vol storingen toch, maar niet volgens de BSI! De monteur lacht wat besmuikt en heeft ze alle 20 gewist. Tja, zei hij, je weet maar nooit. Onderweg naar huis, werd het me toch even teveel. De auto, zo dood als een pier, reed weer als vanouds, zoefde weer over 's heren wegen en ik zit met een dilemma. De com2000 zou ik moeten vervangen want de boardcomputer doet het niet net zo min als de achterruitenwisser, althans, heel af en toe wist hij welgeteld één keer om er daarna voor heel lang mee te kappen. En wetende dat de auto er op elk moment van de dag, zelfs tijdens het rijden, mee zou kunnen stoppen, zou ik wellicht ook de BSI moeten vervangen. Wat gaat dat kosten en is dit nog de moeite waard? Overigens heb ik op het forum een post gelezen van iemand die z'n dashboard heeft vervangen met een processor waarna alles het weer deed. Kortom, waar begin ik aan? Help? groet, Winterauto |
Auteur: | willy4 [ 18 sep 2016 22:31 ] |
Berichttitel: | Re: vervolg giga storing en wat nu? |
wis alle codes is , rij een stukje en lees hem terug uit met de lexia welke codes heb je dan ? |
Auteur: | boes [ 19 sep 2016 07:38 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
Beste winterauto, Ga aub naar een garage met verstand van zaken. Deze vooroordelen slaan nergens op. Een C5 is een betrouwbare auto welke vaak hogere kilometerstanden halen dan vele zogenaamde "duitse degelijke wagens" De com2000 staat los van de motorstoring. Uitlezen met een lexia door een vakman levert veel info op. Het lopen op drie poten kan worden veroorzaakt door een aantal zaken. Bv: Geen vonk (bougie, bobine, aansturing) of geen brandstof (injector) .. Enz Succes bij een goede citroen specialist. |
Auteur: | willy4 [ 19 sep 2016 09:18 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
hij had eerst een nieuw draadje geopend waar ik heb op gerageerd hij zal misschien gedacht hebben dat dat een oplossing was |
Auteur: | Menno [ 19 sep 2016 09:28 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
Ik heb de draadjes samengevoegd .... |
Auteur: | willy4 [ 19 sep 2016 09:39 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
ik had het eerst niet door van dat nieuwe draadje ,maar een tijdje nadien viel mijne euro |
Auteur: | Dirck [ 19 sep 2016 11:23 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
Omdat je toch in de buurt van Aalsmeer woont, is Nieuw Vennep dichtbij. Veel betere Citroengarage zul je niet snel vinden. Oldenhage in de Tarwestraat. Dirck |
Auteur: | Winterauto [ 15 okt 2016 09:54 ] |
Berichttitel: | Re: giga storing electronica. |
Voor allen die wel eens storingen hebben zoals ik, ik had er 23 op een gegeven moment, controleer de accupolen op corrosie en of ze wel goed contact maken. De accu zelf had nog wel genoeg ampere, de polen waren echter zo slecht dat ze constant slecht contact met de klem maakten. De corrosie deed de rest waardoor ik nauwelijks meer kon rijden. Inmiddels heb ik een nieuwe accu geplaatst en nieuwe accuklem op de -pool en alles doen het weer zoals het hoort. Het lopen op drie poten, airco blaast gloeiend heet uit de linker roosters, niet meer starten, auto niet meer kunnen sluiten enz. Alles had maar één oorzaak, slecht contact met de accuklem. groet, Winterauto Nu nog wel even uitlezen bij Oldenhage.... |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |