Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Weer die achterruit, maar meer...
Auteur |
Bericht |
T-Rex
|
 Weer die achterruit, maar meer...
Ik heb net een schitterende C5 uit nov-2003 gekocht. Er mankeren een paar kleine dingetjes aan.
Mijn achterruit wil niet open. Voor deze kwaal heb ik meerdere draadjes gevonden op dit forum. Verder doet mijn ruitenwisser achter en de sproeier het niet meer.
Staat dit in verband met het probleem van de ruit die niet meer open wil? Als de auto denkt dat de ruit open staat dan hoeft hij niet meer open en dan diet de ruitenwisser + sproeier het ook niet meer (volgens de beschrijving). Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar dan zou de vergrendeling het ook niet moeten doen.
Zou iemand mij kunnen verklaren waardoor deze mankementen komen voor het geval ik onnodig koperstrips aan ga lopen leggen.
Alvast bedankt.
G
|
18 mei 2007 16:43 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Gefeliciteerd!
Die sproeier kan een vervuild/defect pompje zijn. Zijn ook meer draadjes over.
Maar wat je aangeeft, de combi kan met de achterruit zijn...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
18 mei 2007 16:56 |
|
 |
arjan schmalz
|
als de bsi ziet dat het achterruit open is zal de wisser niet werken
dit is dus een normaal verschijnsel
over het achter ruit even dit,je kunt natuurlijk een nieuw ruit bestellen maar ik zou even een plakstrip halen en die op het achter raam plakken en daardoor een twee aderig deaadje doen en zo je bedrading weer repareren dus de twee draaden van je schakelaar in het raam buitenom verlengen naar je stekker onder je spoiler en dan werkt het gewoon weer voor minder dan €5.- goed he
groetjes arjan
|
18 mei 2007 23:19 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Voordat je aan een nieuwe achterruit begint lees even hier. Misschien dat je er wat aan hebt...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
19 mei 2007 16:59 |
|
 |
T-Rex
|
 Kortsluiting?
Bedankt voor jullie tips. Die garantietermijn van 4 jaar daar zou ik binnen vallen, maarja ik heb de auto zojuist ingevoerd vanuit Duitsland (morgen naar de RDW) en ik ben niet zo zeker of ik onder die garantie val. Ik ben al bij de dealer geweest, maar die zette zijn meest verbaasde gezicht op toen ik het over fabrieksgarantie had.
Ik ben na veel zoekwerk tot het volgende idee gekomen dat alle verschijnselen die ik zie zou moeten verklaren.
Ik vermoed kortsluiting (a.g.v. corrosie in de aansluitstekker tussen ruit en schakelaar) waarover op dit forum al meer is verteld. Hierdoor vindt de boordcomputer een storing. Waardoor alle componenten die met de achterruit te maken hebben worden afgesloten. Of de achterruitverwarming het doet weet ik nog niet. (Helaas kan ik dit niet makkelijk checken omdat de wagen ergens anders gestald staat). Het derde remlicht doet het wel.
Dus de wisser en de sproeier doen het ook niet. Het lijkt mij allemaal te toevallig om draadbreuk of een defect aan al deze dingen te veronderstellen. De sproeier wordt notabene ergens vooraan in de auto aangestuurd. Mijn conclusie is daarom dat de boordcomputer alles uitschakelt a.g.v. een kortsluiting. Klinkt dit logisch of weet iemand nog een andere oorzaak?
Het is een schitterende kar, maar soms verlang ik weer terug naar mijn lelijke eend waar kapot gewoon kapot was.
G
|
20 mei 2007 16:30 |
|
 |
peterock
|
Hallo,
Mijn ruitenwisser deed het eerst ook niet. Na deze te hebben gesmeerd met wat wd40 ging het goed. Waarschijnlijk gebruikte de vorige eigenaar de ruitenwisser niet!
En mijn achterruit wil ook (nog) niet open.
Mijn advies is dus eerst even zien of ie wil bewegen, zo niet even smeren dus.
Succes.
|
01 jun 2007 14:15 |
|
 |
Lutkenhaus
|
 Re: Weer die achterruit, maar meer...
Mijn achteruit heeft een eigen wil. In het begin werkte alles nog prima, maar afgelopen winter kreeg ik hem met geen mogelijkheid open, in het voorjaar werkte alles weer en nu weer niet.
Ik heb vandaag ontdekt dat ik het knopje (voor de achterruit) wat langer moet indrukken (7á8 sec.), de preciece tijd zal ik nog timen. Heel vreemd.
|
18 jun 2007 20:42 |
|
 |
stefante
|
 Re: Weer die achterruit, maar meer...
Hier is 2 weken geleden de achterruit vervangen. Kosten: rond de 400 euro's.... gelukkig betaalde de garage waar ik hem 2 weken geleden gekocht had (part of the deal) en nu nog een half jaar garantie  . Alleen zit de ruit er behoorlijk scheef in, maar dat wordt volgende week opgelost als het goed is (denk dat dit alleen maar stellen is).
|
18 jun 2007 20:48 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|