Mijn C5 Break heeft het JBL HiFi Pack maar de (beide) luidsprekers in de RA-deur ruisen en kraken vrijwel voortdurend. Bij hobbels in de weg hoor je nog extra geplof en scherp gekraak; ergens een slecht contact dus in het RA-kanaal, kan ik aannemen.
Het gekraak kan ook worden geforceerd door een klap onder de radio op de zijkanten van het middenconsole te geven.
Radio eruit gehad, gemorreld aan de aansluitingen, tegen radio geklopt, echter totaal geen reactie.
Met de radio los uit het console en tegen het middenconsole kloppen geeft daarentegen nog steeds hetzelfde gekraak.
Het zit dus blijkbaar in een kabel, kabelstekker o.i.d. in of rond het middenconsole.
Vraag is nu: wat kan ik daar aantreffen op audiogebied? Is daar wel gemakkelijk bij komen? Hoe zijn de panelen van het middenconsole bevestigd. Ik durf er niet zonder meer aan te gaan rukken. Voor zover ik kan zien zit de eindversterker links achterin. Die is echter ook totaal niet "klopgevoelig". Lijkt me trouwens wel een omslachtige boel heen en weer gekabel voor de audio.
Ik wil nog niet capituleren door beide luidsprekers in de RA deur te ontkoppelen. Het gekraak is namelijk errug storend. Ook tijdens navigatie. De voor<-->achter regeling verandert niets aan het gekraak. Volume wel.
Iemand? Vooral een tip hoe ik achter het middenconsole kan komen vlak onder de radio c.q. dashboardkastje?