Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

Storing achter vering
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=12520
Pagina 1 van 1

Auteur:  leeu7851 [ 24 nov 2012 11:46 ]
Berichttitel:  Storing achter vering

Sinds kort krijg ik een melding op mijn dashboard (service) achter vering
Dan mag ik niet harder rijden dan 50 Km (advies )
Op de plaats van bestemming na een half uur ongeveer krijg ik na het starten van de auto geen melding meer en de vering werkt weer perfect.
Heeft iemand van jullie dit probleem ook wel eens ??
Ik rijd een C5 Break 2.0I 16V AUTO . 4

Groet leeu7851

Auteur:  Klaverblaadje [ 24 nov 2012 11:51 ]
Berichttitel:  Re: Storing achter vering

Mijn advies is om de auto ergens aan een Lexia te hangen om te zien waar deze storing vandaan komt.

Dit kan bij de dealer, maar soms is er een medeclublid bij je in de buurt met een lexia en wil een oproepje wel eens helpen.

De hydraulic van de C5 is een stuk robuster als in de tijd van de DS en GS.
Storingen worden sneller vermeld, al vaak voor je ze zelf merkt.
Is je vloeistof op peil? Is de vering doorgezakt na een nacht staan?

Zet ALTIJD je woonplaats of regio in je profiel, dat maakt het makkelijker

Auteur:  leeu7851 [ 24 nov 2012 12:08 ]
Berichttitel:  Re: Storing achter vering

Ik heb een keer bij de garage gestaan om hem op de computer uit te lezen maar zoals ik al vertelde gaf hij de storing niet meer aan .
De Monteur zij toen dat het niet veel zin had om hem uit te lezen
Ik denk zelf dat het systeem zich zelf reset als die een poosje stil staat ( kan dat )

Auteur:  GW-tje [ 24 nov 2012 14:13 ]
Berichttitel:  Re: Storing achter vering

Klaverblaadje schreef:
De hydraulic van de C5 is een stuk robuster als in de tijd van de DS en GS.


Dat spreek ik dus pertinent tegen. De hydropneumatiek was toen nieuw en zeker probleemloos en betrouwbaar. Er traden veel minder storingen op omdat de LHM een veel hogere stroomsnelheid had in het systeem. Er werd beter "gewassen" door de LHM, ofschoon het een open systeem was.

Nu is het alles electronica wat de klok slaat en vind ik het mechanische deel minder comfortabel dan dat van de D of G modellen maar dat is inherent aan constructie van de wielophanging en dempingskarakteristieken. Het mechanische deel is minstens nog zo betrouwbaar. Wat gaat er nou eigenlijk aan kapot. Af en toe een bol, een klep of wat afdichtingsringen. Meestal komt dat ook nog door het niet of te laat verversen van de LHM/LDS.

Auteur:  Klaverblaadje [ 24 nov 2012 14:16 ]
Berichttitel:  Re: Storing achter vering

Ik ben zonder gevolgschade met de C5 500km naar huis gereden met nul vering op 5 cm van de grond.

Uit mijn tijd met de DS kan ik me herinneren dat je dat niet hoefde te proberen.

Auteur:  GW-tje [ 24 nov 2012 18:44 ]
Berichttitel:  Re: Storing achter vering

Dat zijn excessen. De C5 vindt dat ook niet fijn. Voor beide auto's is dit desastreus voor de constructie....en dit heeft niets met de hydropneumatiek te maken. Die werkte nu toch niet? :lol:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/