Auteur |
Bericht |
peterock
|
elektrische ramen
Hallo,
Het is soms net alsof er een vertraging op de elektrische ramen zit.
Als ik (een van de) ramen naar beneden doe en ik wil een raam weer gelijk dicht hebben dan wil dat niet, wel als ik even wacht (minuutje)
Misschien is het wel iets wat ingesteld is ofzo?
En als ik aan de schakelaar van het raam zit, gaat het raam altijd naar beneden. Als ik de schakelaar naar beneden of omhoog bedien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet, Peter
|
25 feb 2007 00:05 |
|
|
dre999
|
Ik heb geen ervaringen met vertraging, dat gaat goed. Wat ik wel heb bij het linker portierraam is dat, als het half open staat en ik wil het dichtmaken, het raam altijd helemaal open gaat. Daarna moet ik opnieuw aan het knopje trekken en dan gaat het pas dicht. Alle andere ramen werken naar behoren. Ik ben er inmiddels aangewend maar het blijft vreenmd!
|
25 feb 2007 00:29 |
|
|
Citroentje
|
Nog nooit van gehoord (gelukkig). Betreft het hier een ph1 of een ph2?
Het schijnt dat de totale elektronika van de ph2 is vernieuwd ten opzichte van de ph1.
|
25 feb 2007 01:10 |
|
|
peterock
|
Het gaat om een C5 HDI break uit 2003. Dus ph1.
Ik vind het zelf ook vreemd! Het is ook lastig als je voor je werk een pasje moet gebruiken om een poort te openen.
Je kunt trouwens ook je ramen "inlezen" als de stroom eraf is geweest, dit is niet gebeurt. Of het er mee te maken heeft weet ik niet.
|
25 feb 2007 15:23 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
peterock schreef: Het gaat om een C5 HDI break uit 2003. Dus ph1.
Ik vind het zelf ook vreemd! Het is ook lastig als je voor je werk een pasje moet gebruiken om een poort te openen.
Je kunt trouwens ook je ramen "inlezen" als de stroom eraf is geweest, dit is niet gebeurt. Of het er mee te maken heeft weet ik niet.
Inleren van de anti-klem voorziening bedoel je?
|
25 feb 2007 15:26 |
|
|
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Mijn linker voorruit gaat tijdens het sluiten soms ineens helemaal weer open zonder dat ik dat kan stoppen. Vreemd maar ik ben er inmiddels ook aan gewend. Dealer kan niets vinden en willen gelukkig ook geen dure operatie eraan wagen zolanng de ruit nog dicht gaat.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
25 feb 2007 15:27 |
|
|
peterock
|
arendonk schreef: peterock schreef: Het gaat om een C5 HDI break uit 2003. Dus ph1.
Ik vind het zelf ook vreemd! Het is ook lastig als je voor je werk een pasje moet gebruiken om een poort te openen.
Je kunt trouwens ook je ramen "inlezen" als de stroom eraf is geweest, dit is niet gebeurt. Of het er mee te maken heeft weet ik niet. Inleren van de anti-klem voorziening bedoel je?
Ja, dat bedoel ik. Ik was te lui om het instructieboekje er bij te pakken
|
25 feb 2007 15:37 |
|
|
peterock
|
Wimmie schreef: Mijn linker voorruit gaat tijdens het sluiten soms ineens helemaal weer open zonder dat ik dat kan stoppen. Vreemd maar ik ben er inmiddels ook aan gewend. Dealer kan niets vinden en willen gelukkig ook geen dure operatie eraan wagen zolanng de ruit nog dicht gaat.
Dat heb ik dus ook. Gisteren drukte ik de bediening omhoog omdat ik het gevoel had dat het raam niet helemaal gesloten was. Gaat ie omlaag?
Volgens mij is:
- knop omhoog - raam omhoog, of dicht blijven als het raam dicht is
- knop naar beneden - raam naar beneden
Dat was in ieder geval zo bij voorgaande auto`s
|
25 feb 2007 15:40 |
|
|
peterock
|
Ik heb ook wel eens gelezen dat een slechte accu problemen kan geven.
Op het dashboard geeft de meter een goede werking van de accu aan.
nl rechts van het midden
Groet, Peter
|
25 feb 2007 15:43 |
|
|
Citroentje
|
peterock schreef: Ik heb ook wel eens gelezen dat een slechte accu problemen kan geven. Op het dashboard geeft de meter een goede werking van de accu aan. nl rechts van het midden Groet, Peter
Als ik zo de verschillende reacties in de diverse draadjes op dit forum lees, dan kun je de afnemende conditie van een accu moeilijk aflezen op traditionele wijze (metertjes of zo). Al meermalen zie ik dan het advies langskomen (o.a. van de 'huis'dealer uit NV) om toch maar de accu te vernieuwen, waarna het probleem in nogal wat gevallen voorbij blijkt te zijn. De diverse computertjes in de auto lijken dus nogal gevoelig voor een wat lagere accuspanning. Lijkt me nog een punt van ontwikkeling voor Citroen.
Heeft je accu een leeftijd van meer dan twee jaar? Dan zou je dit in de rij van mogelijke oorzaken mee kunnen nemen.
|
25 feb 2007 18:10 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Accu meter geeft laadstroom aan enof de accu vol zit wil niet zeggen dat hij genoeg capaciteit heeft ( ampere ) om de motoren te voorzien van genoeg spanning!
een lege bat. kun je genoeg spanning meten maar zodra je gaat belasten lampje bv. dan zie je het lampje nauwelijks aangaan en of uit. dus de meter zegt niet veel.
normaal is ( ik heb ook Ph1) naar beneden en weer om te stoppen weer naar beneden drukken en omhoog het zelfde dus tweede zelfde druk is stop.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 feb 2007 18:32 |
|
|
peterock
|
OK, ik zal morgen de multimeter even tevoorschijn halen. Je weet het nooit.
Hoe zat dat ook alweer, moet dat met draaiende motor?
In ieder geval check ik:
- de spanning, met draaiende motor zal dat boven de 12V liggen
- de stroom, de hoeveelheid Ampère zal dan moeten overeenkomen met wat er op de accu staat
- evt datum van de accu
Gegroet
|
25 feb 2007 22:32 |
|
|
Citroentje
|
peterock schreef: OK, ik zal morgen de multimeter even tevoorschijn halen. Je weet het nooit. Hoe zat dat ook alweer, moet dat met draaiende motor?
Nee, dat heeft geen zin. Om de conditie van een accu te meten heb je een speciale 'tang' (nee geen vrouwspersoon) nodig. Die steek je op de accu. Die belast de accu zwaar en er zit een voltmeter in. Dan kun je zien wat je accu nog voor spanning levert onder hoge belasting. Dat is een redelijke indicatie voor de conditie van je accu. Heb je zo'n ding? Elke garagist zal er anders wel eentje hebben.
|
25 feb 2007 23:26 |
|
|
AJ Meester
|
Hoi,
ik heb heen problemen met de ramen van mijn C5 uit 2004 PH1. zojuist even gecheckt
|
25 feb 2007 23:50 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
AJ Meester schreef: Hoi,
ik heb heen problemen met de ramen van mijn C5 uit 2004 PH1. zojuist even gecheckt
Had/ heb je ook een probleem dan?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 feb 2007 23:53 |
|
|
|