Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Koplamp L eerder kapot dan R? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Koplamp L eerder kapot dan R?
Oldenhage schreef:
Citaat:
In bijna alle gevallen is het goed (lees: verstandig) om zowel L als R een lampje te vervangen als er ergens eentje kapot is. Beide lampjes zijn immers even oud en er is dus evenveel risico op defecten.


We dwalen lichtelijk af, maar je zegt terect in bijna alle gevallen, bij de koplampen stopt in veel gevallen de linker er vaker mee dan de rechter.


Is het anderen, net als Johan, ook opgevallen dat de linker koplamp het eerder begeeft dan de rechter, uitgaande van gelijke leeftijd uiteraard?

Deze vraag is hier vandaan gekomen.


12 maart 2007 01:24
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koplamp L eerder kapot dan R?
Jeetje, nooit op gelet.
Vond vroeger op school kansbereking altijd wel leuk.
Wat is de kans dat links eerder gaat dan rechts?
Wat is de kans dat ze beiden tegelijk stuk gaan? Waarom niet eigenlijk?
Om het helemaal wetenschappelijk te houden, wat is links eigenlijk?
Links indien in de auto of links indien voor de auto en dan met het gezicht naar de lampen.
Ik kijk meestal naar de auto vanaf het balkon, is mooi en dan is links afhankelijk van of ik met de neus naar voren heb geparkeerd of niet...
Links.. :wink:

gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


12 maart 2007 01:54
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
links = kant van de bestuurder

zou het kunnen te maken hebben met warmte (wilde gok) / richting van de lichtbundel
no idea in fact

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


12 maart 2007 08:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
In de 205 ging de linker altijd op de heenweg naar mijn werk, de rechter op de terugweg......
Kon ik in de middagpauze mooi twee lampen halen.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


12 maart 2007 08:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
als je met linkerkant de bestuurderskant bedoeld heb je gelijk.
bij mij is de linkerkant ook eerder gesneuveld. :wink:


12 maart 2007 08:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja, bij mij ook. Binnen een minuut na het constateren dat de linker (Xenon :? weet je wel) defect was, raakte de rechter defect. En dat op ruim 200.000km met gemiddeld een 60km/h (is dus ruim 3.300uur).

Wat is dan een minuut, statistisch gezien?

Maar wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Valt het ook op dat de meeste uitlaten links zitten?
Dat zou betekenen dat op de weg de linkerhelft van een rijbaan wellicht warmer zou kunnen zijn (files, bumperkleven...) dan de rechterhelft van de rijbaan.

Mooi onderzoekje voor Pieter van Vollenhove... :wink:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


12 maart 2007 09:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1565
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Dat zou betekenen dat op de weg de linkerhelft van een rijbaan wellicht warmer zou kunnen zijn (files, bumperkleven...) dan de rechterhelft van de rijbaan.

Mooi onderzoekje voor Pieter van Vollenhove... :wink:


Of nemen we een bocht naar rechts sneller, waarbij de linker koplamp de buitenbocht neemt en meer G krachten te verduren krijgt........
:lol:

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


12 maart 2007 10:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Neenee, niet de gek ermee scheren.
We gaan wel uit van een directe menging van uitlaatgassen met de omringende lucht, maar er zit verschil in, hoor...


Het is alleen nauwelijks meetbaar, ok...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


12 maart 2007 10:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dan zal dat effect in de winter het grootst moeten zijn omdat je dan de grootste verschillen in temperatuur krijgt naar mijn idee :?:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


12 maart 2007 12:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
frank65 schreef:
Harm van Beek schreef:
Dat zou betekenen dat op de weg de linkerhelft van een rijbaan wellicht warmer zou kunnen zijn (files, bumperkleven...) dan de rechterhelft van de rijbaan.

Mooi onderzoekje voor Pieter van Vollenhove... :wink:


Of nemen we een bocht naar rechts sneller, waarbij de linker koplamp de buitenbocht neemt en meer G krachten te verduren krijgt........
:lol:

De bocht levert op de kortste straal de grootste krachten: dus een bocht naar rechts is voor de delen rechts zwaarder dan voor de delen links....
Is wel met formules uit te leggen, maar lijkt het meest op: voor Feestdagen zijn de minste huisvaders en getrouwde mensen in te plannen :wink:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


12 maart 2007 12:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Forum, of ze even oud zijn kan ik niet achterhalen maar "toevallig" is bij mij nu ook de linker kapot gegaan.
Naar ik vermoed staan hier beschrijvingen over het "how-to", dus ik twijfel nu over zelf vervangen (hoeveel tijd zou ik bij een 1e poging moeten reserveren ?) of toch naar de garage (€€€?), eerst maar eens een nachtje slapen en jullie adviezen verwerken.

Groet,


15 maart 2007 22:28
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42
Berichten: 305
Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht koplamp L eerder kapot dan R
In ruim drie maanden C5 is ook bij mij linker kapot gegaan. Maar ik weet verder niet of en wanneer L en R in het verleden vervangen zijn.

Groet,

Hans 47


15 maart 2007 22:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zo, de linker is vervangen. Nieuw Gamma H7 pitje, wat ben ik blij dat ik kleine handen heb. Toch ook maar de accu er even uitgehaald, maar dan nog is het frotten. Maar goed, ik heb ook niet zo'n groot hoofd dus ik kon nog wat bekijken voor het op de tast vervangen van het pitje.
De "Accu-klem-vergrendeling" maar even van zand ontdaan zodat de accu er de volgende keer ook makkelijker uit gehaald kan worden. Gaat toch moeilijk als dat schuifmechaniekje door zandkorrels verstoord is.

Hopelijk volg ik de trend niet dat rechts nu binnen een paar dagen ook de geest geeft.

Groeten,


17 maart 2007 11:39
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
de meeste mensen pakken met links de verkeershobbels :lol:

_________________
tot 31-3-2012.

2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907

Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010


17 maart 2007 12:00
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
LS, aanvullend advies gevraagd. Na het vervangen van het linker pitje blijkt de lamp toch wat storend omhoog gericht, nogal wat weggebruikers beginnen te knipperen en gisteren avond maar eens gekeken. Blijkt de linker dus flink hoger te schijnen. Is de positionering van het pitje in de lamp unit niet helemaal gedefinieerd ? Als ik nu de lamp unit ga verstellen krijg ik natuurlijk dimlicht wel goed, maar dan zal grootlicht niet goed meer staan, maar een stuk lager. Hoe krijg ik dat weer gecombineerd goed ?

B.v.d.,


25 maart 2007 12:14
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.