Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Radio vervangen? 
Auteur Bericht
Bericht Radio vervangen?
In de eerste plaats, ik ben hier nieuw en rij voor het eerst in een Citroen.
Nu ik heb een volledig uitgebouwde auto verkocht en ben van plan het iets rustiger aan te doen, maar 1 ding kan ik niet opgeven en dat is de db wedstrijden. (voor wie het niet kent : zoveel mogelijk lawaai make met de muziek install.) Ik heb al eens op het forum rond gekeken maar nog geen antwoord gevonden op enkele vragen.

1, Ik wil een versterker aansluiten(RCA), kan dit op de originele radio? Of kan ik dan best een nieuwe steken? Maar mij scherm is gekoppelt aan het scherm van de GPS/boordpc/...

2, Er moet een kabel van de bat. naar het koffer, maar het is een 50mm² (zeg maar een duim dik!!)

Wie kan mij helpen?


06 maart 2007 19:07
Bericht 
Oh ja tis ne Break van 2002


06 maart 2007 19:11
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht 
De originele radio heeft geen extra uitgangen , .... zelfs het topmodel met extra versterker van JBL kent geen 'gemakkelijk' extra mogelijkheden tot aansluiten van andere versterkers e.d , m.i slecht geregeld door Citroen :wink:
Maar misschien kan iemand anders hier op antwoorden want er zijn wel verschillende hier die de standaard radio ( bagger :wink: ) vervangen hebben voor iets fatsoenlijks :)

Overigens welkom hier !

Grt ,

Menno.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


06 maart 2007 19:14
Profiel
Bericht 
Wordt een aardige klus. Lijkt me dat je het beste de bestaande radio kunt gebruiken en een versterker daarop aansluiten.

Wat die dikke draad betreft: probeer een weg te vinden door het schutbord en dicht die goed af met een rubber tule en zo.

Oh ja: vergeet je gehoorbeschermers niet... :lol:


06 maart 2007 19:15
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht 
Ik zou de bestaande vervangen , krijg je een veel beter resultaat ...
Vergeet niet bij vervangen van de originele radio deze af te melden in de BSi ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


06 maart 2007 19:18
Profiel
Bericht 
En die radio, is die er zelf uit te hale? zo ja hoe?
Of kan ik dit best laten doen in een garage? (net als de kabel)


06 maart 2007 19:24
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht 
Radio kan er heel simpel uit , de afdekplaatjes bij nr 24 en 27 kun je verwijderen doormiddel van een kleine schroevendraaien erachter te steken , floepen ze zo los !

Afbeelding

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


06 maart 2007 19:27
Profiel
Bericht 
Maar die radio is gekoppeld aan da scherm, of valt die funktie dan gewoon weg?


06 maart 2007 19:38
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht 
Die functie valt dan idd weg ... stuurwielbediening kun je met een interface laten werken , merk specifiek !! , er zijn dacht ik ook interface's voor de schermfunctie , echter bij een andere radio is dat niet echt noodzakelijk ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


06 maart 2007 20:04
Profiel
Bericht 
Jomere schreef:
Maar die radio is gekoppeld aan da scherm, of valt die funktie dan gewoon weg?

Dat wegvallen van de koppeling met het dashboarddisplay is eigenlijk de reden dat ik voorstelde om de bestaande radio te handhaven. Had eigenlijk niet zo gedacht aan het kwaliteitsverschil met een andere radio. Zit daar zó veel verschil in?

En las ik niet ook elders op dit forum dat er lieden zijn die een andere radio gemonteerd hebben en die toch ook op het dashboarddisplay hebben laten werken?


07 maart 2007 10:28
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht 
Ja sommige merken ( zoals bv Kenwood ) hebben een interface waarmee je de info op het scherm kunt krijgen , en de stuurwielbediening kunt handhaven :wink:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


07 maart 2007 10:33
Profiel
Bericht 
Pioneer heeft ook een mogelijkheid om je scherminfo te handhaven en tevens de stuurkolombediening te gebruiken.
Zie elders in dit forum onder electronica. Er is flink wat informatie te vinden.


08 maart 2007 00:24
Bericht 
Is een lijstje met radiomerken (types) niet een duidelijk voorbeeld van info die in de elders voorgestelde 'schatkist' opgenomen kan worden? Daar zullen heel wat lezers iets aan kunnen hebben en het lijkt een regelmatig terugkerende vraag.


08 maart 2007 09:32
Bericht 
Lijkt me een prima idee om een soort van naslagwerk in te richten met de after market mogelijkheden.


12 maart 2007 00:25
Bericht 
Ok, ne nieuwe radio zette, geen enkel probleem!
Maar dan zijn er nog die plaatjes "24&27" die klikken op de standaard radio vast...

Is hier een modulle voor of iet dergelijks?


16 maart 2007 00:36
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.