Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
auto start niet op eigen kracht https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=1003 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | krista [ 06 maart 2007 11:22 ] |
Berichttitel: | auto start niet op eigen kracht |
Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden. Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen. Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken? Zoals ik al op het forum lees komt dit zeer regelmatig voor, maar de oplossingen die worden aangedragen komen niet overeen met onze C5. Wij hebben een C5 2,0 hdi en volgens de dealer in HHW heeft deze auto een gewonne kathalysator en geen eolys tank of fap filter, heeft iemand enig idee waar het dan aan kan liggen? We hebben hem nog niet zo lang en hebben er nog weinig gebruik van kunnen maken. Ja op sleep mee genomen worden of op de sleepauto. Ik vind het jammer en zou nou toch graag zelf willen rijden. De dealer heeft de auto aan de comp gehad en deze gaf aan dat de brandstofpomp vervangen diende te worden 450 euro verder en nog steeds problemen. Wie helpt met een tip? |
Auteur: | frank65 [ 06 maart 2007 11:39 ] |
Berichttitel: | |
Welkom bij DE club. Kan de dealer ook geen foutmeldingen in de computer vinden ?? |
Auteur: | Harm [ 06 maart 2007 11:42 ] |
Berichttitel: | |
Misschien een accu? Welkom trouwens! |
Auteur: | Klaverblaadje [ 06 maart 2007 14:22 ] |
Berichttitel: | Re: auto start niet op eigen kracht |
krista schreef: Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden. Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen. Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken? Wat is het voor type, diesel benzine?? Als je een handpompje op je motor hebt, zoals bij mijn diesel zou je eerst de brandstof eens op kunnen pompen en dan de motor pas starten, je hebt dan een indicatie. Ik heb hetzelfde gehad, er was toen iets lek waardoor de druk wegliep en eerst weer opgebouwd moest worden, als ik voor het starten even pompte was er niets aan de hand. |
Auteur: | krista [ 06 maart 2007 21:05 ] |
Berichttitel: | na wat serven |
Hallo allemaal, na wat serven op het c5 forum weer een hoop mogelijkheden gevonden om uit te gaan proberen. En ook een hoop herkenningspunten gevonden we gaan eens onderzoeken of het iets te maken heeft met eolys en FaP en of de kathalysator! Waar zit dat tankje waar je de eolys bij moet vullen? |
Auteur: | Harm [ 06 maart 2007 21:45 ] |
Berichttitel: | |
Heb je meldingen over het anti-vervuilingssysteem? Zo nee, dan betwijfel ik of je Eolys er iets mee te maken heeft. Het bijvullen is iets voor de garage, in combinatie met een roetfilter... |
Auteur: | krista [ 07 maart 2007 16:32 ] |
Berichttitel: | 2.0 liter HDI heeft geen fap of eolys |
Ik ben heel braaf naar de dealer gegaan met mijn kenteken om eens te horen. Nu blijkt uit de computer bij de dealer in HHW deze auto geen fap en dus ook geen eolys tank te hebben. Wat het wel zou kunnen zijn wisten zij mij ook niet te vertellen. De auto heeft nu weer een nieuwtje brandstofsysteem vervuild. Dus ga ik maar weer even verder onderzoek doen. Wie geeft me tips? |
Auteur: | Oldenhage [ 07 maart 2007 16:37 ] |
Berichttitel: | Re: auto start niet op eigen kracht |
krista schreef: Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden. Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen. Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken? Je bent dus bij een dealer geweest...??? Laat hem eens naar de verstuivers kijken, voorzichtig de retourleidingen los (laten) halen, eentje zal er behoorlijk lekken. Dat is de reden dat hij wel aanslaat als je hem aanduwd. Let wel op want het geeft en behoorlijke rotzooi en de drukken zijn behoorlijk hoog. |
Auteur: | Citroentje [ 07 maart 2007 16:39 ] |
Berichttitel: | |
Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? ![]() Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen? |
Auteur: | Wimmie [ 07 maart 2007 16:50 ] |
Berichttitel: | |
Citroentje schreef: Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? ![]() Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen? Ik denk dat het een gouden combinatie is van kennis en liefde voor het werk en merk. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Johan maar hij is erg veel aangeprezen door sommigen van het forum en dat zal niet voor niets zijn ![]() |
Auteur: | Citroentje [ 07 maart 2007 16:53 ] |
Berichttitel: | |
Wimmie schreef: Citroentje schreef: Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? ![]() Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen? Ik denk dat het een gouden combinatie is van kennis en liefde voor het werk en merk. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Johan maar hij is erg veel aangeprezen door sommigen van het forum en dat zal niet voor niets zijn ![]() Waarvan akte. ![]() |
Auteur: | krista [ 07 maart 2007 17:07 ] |
Berichttitel: | even van merk overgestapt |
Even een BMW geleend om een potje eolys te halen en het vul zetje zou me 37,95 voor een liter en een vulsetje kosten met het kenteken en de comp kwamen ze er op uit dat een 2.0 geen fap heeft. Ik zal de monteuren vanavond weer even wat andere opties aanleveren om naar te kijken. |
Auteur: | Citroentje [ 07 maart 2007 18:06 ] |
Berichttitel: | Re: even van merk overgestapt |
krista schreef: Even een BMW geleend om een potje eolys te halen en het vul zetje zou me 37,95 voor een liter en een vulsetje kosten met het kenteken en de comp kwamen ze er op uit dat een 2.0 geen fap heeft. Ik zal de monteuren vanavond weer even wat andere opties aanleveren om naar te kijken. Vergeet de suggestie van Oldenhage niet: Oldenhage schreef: Je bent dus bij een dealer geweest...??? Laat hem eens naar de verstuivers kijken, voorzichtig de retourleidingen los (laten) halen, eentje zal er behoorlijk lekken. Dat is de reden dat hij wel aanslaat als je hem aanduwd. Let wel op want het geeft en behoorlijke rotzooi en de drukken zijn behoorlijk hoog. |
Auteur: | Witbrik [ 07 maart 2007 19:48 ] |
Berichttitel: | |
Werd jij toen gesleept ddor een rode bmw 5 serie. Jouw break is donker van kleur? Volgens mij was ik dan getuige van een van je ritjes. Ik reed er 2 auto's achter. Veel succes met de auto! |
Auteur: | Robbert [ 07 maart 2007 20:59 ] |
Berichttitel: | |
Citroentje schreef: Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? ![]() Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen? Het toverwoord is volgens mij ervaring, als je dat combineert met interesse, dan onthou je zomaar verschillende voorvallen uit het verleden ![]() ![]() |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |