Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd.
Auteur |
Bericht |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd.
Weet je toevallig of je een Clarion of VDO RD3 radio hebt?
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
15 jan 2009 20:29 |
|
 |
RickH
|
Jippie ik krijg -als het goed is- vanavond mijn nieuwe link. Hij komt hem zelf persoonlijk brengen!! Hopen dat het vanavond beter is  Ik heb overigens een VDO .. Zelfde als BO Egem
|
20 jan 2009 18:01 |
|
 |
RickH
|
Gister andere link eraan geplugd... Nog steeds ruis...... Proberen we hem in de auto van die kerel... Ruis weg  Ik begin te vrezen dat ie gewoon niet compatible is met de VDO rd3 
|
21 jan 2009 19:10 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
En die andere gast had wel een clarion RD3? Dan is de verklaring nu wel met zekerheid vastgesteld. Het makkelijkste voor jou is natuurlijk/waarschijnlijk el cheapo op MP/ebay een clarion RD3 te scoren, alhoewel ik niet weet of die in peug uitvoering zijn gemaakt (of dat je een cit RD3 in een peug kan stoppen). Ik denk wel dat je in de computer een of andere code moet aanmelden vanwege diefstalbeveiliging. (let daarop bij de aankoop dat je de certificaten krijgt) Waar de ruis aan kan liggen weet ik niet, of de VDO rd3's hebben snel een defect, of het is een of ander impedantieprobleem (ik neem aan dat mensen met een VDO+wisselaar geen ruisproblemen hebben). Aan het impedantieprobleem (verschil tussen ingangsweerstand RD3 en uitgangsweerstand xcarlink) zou je misschien een voorversterkertje kunnen knutselen (met hoge ingang en lage uitgang), maar dan kom je wel in het knutselcircuit. Het zou ook kunnen dat de VDO massalijntjes anders bedraad heeft en dat je daarmee gaat knutselen. Beide vergen wel behoorlijke electronische kennis en er is geen zekerheid gegarandeerd. ik zie dat een cit rd3 qua front niet past, en dat er ook peug Clarion rd3's zijn: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0347221091(voor (nochthans  ) 1 euro  )
|
21 jan 2009 21:22 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
RickH schreef: Gister andere link eraan geplugd... Nog steeds ruis...... Proberen we hem in de auto van die kerel... Ruis weg  Ik begin te vrezen dat ie gewoon niet compatible is met de VDO rd3  waar heb hem gekocht?
|
21 jan 2009 22:03 |
|
 |
RickH
|
Axl, De Radio of link?
Radio via een Sloperij in Raalte (overijssel) en Link via iemand die op marktplaats en speurders adverteerd.
Overigens werkt mijn vdo WEL zonder ruis met een wisselaar, alleen die wisselaar geeft vaak rode pijltjes voor de Cd sleuven? (herkend de cd niet denk ik ?) Lijkt mij dat dat een probleem is van de wisselaar iig.
|
23 jan 2009 19:13 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Naar boven
|
 de xcarlink bedoel ik. het is bekend in deze thread dat de vdo wat ruis geeft, maar niet dusdanig dat het erg stoort. jammer   moet ik nog gaan opletten watvoor radio men heeft, als ik de xcarlink adviseer de front load wisselaar in de VAN auto's waren inderdaad dusdanig slecht, er zou een modificatie voor zijn. maar is vaak niet niet rendabel om dat te laten doen. axl
|
24 jan 2009 00:34 |
|
 |
RickH
|
Dus, als ik een clarion Rd3 regel, is het probleem over? Overigens als ik een 'serieus' aantal mp3s op mijn usb stick zet (+-200) blijft mijn scherm de hele tijd Track 01 en Track 99 afwisselend zeggen.... is dat normaal? dit duurt ongeveer 30 minuten 
|
27 jan 2009 18:48 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
RickH schreef: Dus, als ik een clarion Rd3 regel, is het probleem over? Overigens als ik een 'serieus' aantal mp3s op mijn usb stick zet (+-200) blijft mijn scherm de hele tijd Track 01 en Track 99 afwisselend zeggen.... is dat normaal? dit duurt ongeveer 30 minuten  Of het ruisprobleem dan over is durf ik niet te zeggen. Het enige wat ik kan zeggen, is dat Bo Egem met z'n VDO ook wat ruis had, en ik heb met mijn clarion absoluut geen last van ruis (ongeveer hetzelfde ruisniveau als de ingebouwde cd speler; collega's (mede audiofielen  ) konden ook geen ruis ontdekken). Ik weet niet wie nog meer het apparaatje met een clarion heeft. Het wachten met de vele mp3tjes heb ik ook; hij blijft dan de hele tijd op cd3 track 32 staan, en als je een andere cd of track selecteert zegt hij no disc. Als hij eenmaal heeft gescand is het over (en het duurt bij mij ook korter, misschien 4 minuten, misschien afhankelijk van de snelheid van je stick/kaartje/drive), behalve soms, dan vind ie het op een of andere manier weer nodig om te scannen. Hinderlijk, ik heb het ongeveer 1x per week (of 1x per 2 weken bij dagelijks gebruik van het apparaatje (ik gebruik niets anders meer)). Overigens als ik soms van stick wis, hoeft ie helemaal niet te scannen en gaat gelijk spelen....raar. Ik gebruik overigens 4gb microsdhc kaartjes in hele kleine usb kaartlezertjes van deal extreme.
|
27 jan 2009 21:22 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Naar boven
|
ik heb diverse xcarlinks mogen ervaren, omdat ik de wisselaar functie moest activeren, allen wel een clarion RD3 en het geluid was zeer zuiver. op een van de peugeot forums heeft iemand met en vdo RD3 precies het zelfde probleem, nieuwe ontvangen van de handelaar nog niet goed, handelaar speciaal langs gekomen, geprobeerd in zijn auto...zuiver geluid...jaja clarion RD3  zondag ga ik nog ff aan de slag met zijn auto..misschien toch iets te zien/veranderen...anders toch inruilen op een clarion RD3. axl
|
27 jan 2009 23:27 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Jij hebt een lexia thuis? Of werk je bij een psa garage?
Heb je toevallig ook High res foto's van de printplaten van VDO rd3's?
|
28 jan 2009 01:28 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Naar boven
|
niet een lexia  ... yup psa; het zustermerk  zal morgen wat foto's maken van een vdo en clarion binnenwerk. axl
|
28 jan 2009 01:33 |
|
 |
RickH
|
Is er Misschien iemand rondom zwolle, met een Clarion radio die de link kan testen voor mij?
Mvg Rick
|
28 jan 2009 19:25 |
|
 |
RickH
|
axl schreef: ik heb diverse xcarlinks mogen ervaren, omdat ik de wisselaar functie moest activeren, allen wel een clarion RD3 en het geluid was zeer zuiver. op een van de peugeot forums heeft iemand met en vdo RD3 precies het zelfde probleem, nieuwe ontvangen van de handelaar nog niet goed, handelaar speciaal langs gekomen, geprobeerd in zijn auto...zuiver geluid...jaja clarion RD3  zondag ga ik nog ff aan de slag met zijn auto..misschien toch iets te zien/veranderen...anders toch inruilen op een clarion RD3. axl Schiet me net ff te binnen, Hoe kan het dat als ik de Jack plug ingang gebruik, er geen ruis is. En de SD ingang of USB pak er wel ruis is?
|
28 jan 2009 20:40 |
|
 |
RickH
|
Is dit overigens de pinbezetting van de wisselaar stekker?  13 = CD Data-in 14 = CD Data-uit 15 = massa 16 = +12V continu 17 = +12V geschakeld 18 = CD-changer line-in massa 19 = CD-changer line-in L 20 = CD-changer line-in R
|
28 jan 2009 20:43 |
|
 |
|