Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Volgende
 Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd. 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd.
Tsja, ik weet niet of 'draadjes kleur op kleur solderen' hier de oplossing is hoor.
Dit is namelijk absoluut niet standaard conform levering van een xcarlink.
De persoon die dit heeft gedaan is ofwel heel dom geweest (en het heeft nooit gewerk), ofwel heel slim en heeft uitgevogeld welke kleuren welk signaal doorgeven aangezien ik verschillende kleuren op elkaar zie zitten en een maatwerksysteempje gemaakt:
Zo zit een zwarte draad gesoldeerd op een lichtpaarse en tegelijkertijd op een kale massadraad :smt017
Sowieso hoort er een stukje krimpkous over het uiteinde van het snoertje te zitten, dus misschien zitten de losse draadjes en het gesoldeerde stukje aan de xcarlinkkant wel onder het krimpkous normaal, maar ik zie ook een aantal afgeknipte draadjes uit de isostekker komen, en dat zat bij de mijne absoluut niet zo.
zie hier ook voor foto's van hoe ik het kreeg:
viewtopic.php?p=113815#p113815

De pinlayout van de blauwe isostekker is wel te achterhalen, maar hoe het binnenin je xcarlink zit is echt ingewikkeld.
Als ik zou naar je plaatje kijk lijkt het erop dat alleen je gele draad door een ongelukje kapot is gegaan (hoe is me een raadsel, het ding zit achter je radio, een draadje gaat niet vanzelf kapot :smt017 ).
Voorzichtigheid is dus wel geboden. (voor je het weet zijn misschien zowel je xcarlink èn je radio stuk)

Kan je wat meer over je situatie vertellen?
Welke radio heb je (ik zie dat je in een peug rijdt), heb je de xcarlink zelf ingebouwd?
Heb je of een ander recentelijk iets aan je dash of aan je kachel gedaan etc?

07 jan 2009 23:01
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Kleur op kleur dan is het weer zo als het was, alleen als er een ander systeem in hangt dan orgineel dan kan het zijn dat het gedaan is om wat uit te proberen, oké dan is het opletten of een passende aansluitkabel bij halen. :smt198
Ik dacht even dat het de kabel van de CD wisselaar zelf was vandaar terug in orginele staat brengen en dan werkt hij, maar volgens het verhaal gaat het dus over een andere aansluiting via!!
:smt190

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

07 jan 2009 23:08
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dat vraag ik me ook af.
Ik zie draadjes die duidelijk zijn afgeknipt.
Als daar een kleur bij zit die ook (afgeknipt) op het stekkertje zit, dan kan het wel eens niet goed gaan (we kunnen vanaf 1 kant niet zonder uitsluitsel zien welke draadjes er allemaal zitten, we zien de andere kant van het snoer niet).
Let wel, we weten niet wat voor xcarlink model hij heeft, en misschien heeft hij wel een hele oude.
Soms zijn eerste modellen op de markt halve prototypes.
Vooralsnog lijkt alleen het gele draadje kapot te zijn.
alleen het gele draadje lijkt lang genoeg door te lopen en onderbroken te zijn (en lijkt niet doorgeknipt te zijn).
De andere losse draadjes bij de stekkerkant lijken dubbel te zitten en ook goed door te lopen naar de xcarlink.
Misschien wel een experimentje van iemand die ooit heeft geprobeert een xcarlink en een wisselaar parallel te laten lopen, of een xcarlink en nog een losse lijningang oid.

07 jan 2009 23:14
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
'k zie links anders ook nog drie onaangesloten draden; rood, blauw en grijzig...
een een afbuigende bruine rechts warvan me niet duidelijk is waar deze heen gaat.

't ziet er een beetje naar uit dat iemand hier een of ander apparaat (semi-)parrallel aangesloten heeft gehad. En bij verkoop de draadjes zodanig afgeknipt dat aan de zijde van het verwijderde apparaat voldoende lengte bleef zitten.

07 jan 2009 23:23
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ja, die blauwe rode en grijze draad zouden bij mij onder het krimpkousje kunnen zitten, maar dat weet ik dus niet (het staat me niet in het geheugen dat ik iets gevoeld heb).
Ik kan me voorstellen dat ze xcarlinks met 1 aansluitdraad maken (het is een kleine markt), waar extra draden bij inzitten die voor andere merken wel nodig zijn.
Bij montage voor citroen/peugot worden deze draden dus afgeknipt en niet op de stekker gemonteerd.
De losse draden aan de stekkerkant zitten er bij mij in ieder geval niet op.
Alle losse draden aan de stekkerkant (lichtbruin, donkerbruin, zwart) hebben in dezelfde pin van de stekker een zelfde kleur draad die wel naar de xcarlink loopt (die draden zitten dus dubbel).
Behalve de gele dus.
Als je de boel niet kan doormeten gok ik dus op het repareren van de gele draad ;)

Als iemand er achteraf in heeft lopen knippen of solderen etc kan het van alles zijn. Ik vraag me dan ook af of het ooit wel heeft gewerkt.

07 jan 2009 23:35
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
Vast wel, je gaat niet op de gok draadjes doorknippen en 'verkeerde' kleuren aan elkaar solderen lijkt me...

08 jan 2009 00:07
Profiel
Antwoord met een citaat
GuidoK schreef:
Nou, het setje is binnen.
Dit zat er in:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je krijgt het kastje (met blauwe mini-iso wisselaarstekker), een usb verlengkabeltje, een jack-jack mp3spelerkabeltje, en een sdkaartje-usb interface. (en een globale gebruiksaanwijzing)

Ik heb nog gemaild (2x!) of ze bij de (verzekerde) verzending track&trace hadden, maar daarop hebben ze nooit gereageerd.
Qua communicatie / informatievoorziening en leversnelheid krijgt de webshop (http://www.conexx-video.de) dus een dikke onvoldoende, maar ze zijn wel bonafide.

Van het weekend bouw ik 'm in en post m'n bevindingen :)
Ik ben benieuwd welke formaten hij kan afspelen, en hoeveel nummers.

Ja... zo kreeg ik hem ook... Schuif de krimpkousje maar eens een stukje naar achter. overigens heb ik dit gedaan omdat ik van het kastje naar de muur word gestuurd betreft het geruis.. ik denk dat ik wel weet hoe dat komt :|

08 jan 2009 18:00
Antwoord met een citaat
Overig werkt het systeem half... Hij spreekt de carlink wel aan. Die gaat spelen (met ruis) en na 2 a 3 minuten geeft hij aan "no mag" ? (dit is wel op het schermpje van mijn peugeot 206, maar zoiets moet hij toch ook wel aangeven bij een Citroen c5?) Iemand een idee wat dit precies betekend?

Op de draadje die kort uit de stekker komen staat stroom op... daar kwam ik gister achter -vonk vonk-

08 jan 2009 18:04
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
"No mag" lijkt op "Geen magazijn", als of het een CD-wisselaar is???

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

08 jan 2009 18:12
Profiel
Antwoord met een citaat
Harm van Beek schreef:
"No mag" lijkt op "Geen magazijn", als of het een CD-wisselaar is???

Dat dacht ik ook al, maar de wisselaar die ooit op mijn radio heeft gezeten (rd3) is zon nieuw type blaupunkt met 6 cd "sleuven" en heeft dus helemaal geen magazijn :X

08 jan 2009 18:25
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
dat wet de rd3 niet ;) Die verwacht een x antal CD's in een wisselaar, als je CD1 wilt spelen en die is er niet, geeft 'ie 'No CD', als 'ie geen enkele CD ziet geeft 'ie 'No Mag' En aangezien zo'n carlink een device is met alle cd directories op 1 eenheid, zal 'ie dus 'No mag' geven als hij de SD card/USB stick niet ziet...

08 jan 2009 23:21
Profiel
Antwoord met een citaat
jpiek schreef:
dat wet de rd3 niet ;) Die verwacht een x antal CD's in een wisselaar, als je CD1 wilt spelen en die is er niet, geeft 'ie 'No CD', als 'ie geen enkele CD ziet geeft 'ie 'No Mag' En aangezien zo'n carlink een device is met alle cd directories op 1 eenheid, zal 'ie dus 'No mag' geven als hij de SD card/USB stick niet ziet...

Thanks :) weer wat duidelijkheid. ik heb gister op de print een foutje gevonden en opgelost. verder heb ik dat zwart-paarse-massa draadje GOED gesoldeerd en krimpkousje eromheen, de gele gesoldeerd en alle draden die over zijn afgeknipt. morgen eens even testen :)

09 jan 2009 20:36
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
De mijne geeft volgens mij geen "no mag" melding als er geen kaartje of stikkie inzit. Het wisselaarknopje werkt dan uberhaupt niet.
Maar misschien is dat wel een peug/cit verschilletje.
Had je nou ook nog last van ruis van de xcarlink of was het connectieprobleem het enige probleem?

09 jan 2009 21:33
Profiel
Antwoord met een citaat
Nee er is nog steeds ruis.. Wel een ander soort ruis, sinds ik dat "bruggetje" op de print heb verbroken maar het is er nog wel...
Ik heb ondertussen contact gehad met de importeur en ik krijg zsm een nieuwe opgestuurd om te kijken of daar het probleem mee is opgelost.

13 jan 2009 19:18
Antwoord met een citaat
Nog steeds niks ontvangen.... en hij reageert ook niet meer op emails.. Beetje jammer. ik ga zaterdag als verassing eens langs op zijn huis adres. Kan hij gelijk even meeluisteren......

Gr Rick

15 jan 2009 19:47
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Volgende