Standaard VDO scherm ook onder het rijden te gebruiken?
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Ik las dat er tzt een tutorial komt op het 407forum  ....
18 jan 2007 08:52 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Een werkplaatshandboek zou toch een bedradingsschema moeten hebben?
Je zou hetzij rechtstreeks bij de video ingeang van het scherm moeten komen, hetzij het tachograaf signaal onderbreken. Dit met een schakelaar die getriggered zou kunnen worden door het inpluggen van een video kabel (mooi), het aanwezig zijn van een video signaal op de invoerkabel (nog mooier, maar moeilijk) of of natuurlijk een handmatige switch (degelijk.
Enifn, zolang lieden er 400 euro aan kunnen verdienen zullen ze wel op de info blijven zitten.
Overigens zat ik laatst in een Toyota landcruiser met navi, deze kun je tijdens het rijden niet eens bedienen. Ook niet als bijrijder dus. Betutteling!
18 jan 2007 09:58 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
ik weet niet of er tutorial komt op peugeotdata, omdat peugeotdata wereldwijd gebruikt wordt, en in vele landen een duidelijk verbod is op het gebruikt van de video in de auto (alleen in nederland dus niet).
het onderbreken van het tachosignaal is niet zo makkelijk in een VAN of een full CAN auto. omdat het allemaal over de multiplex loopt.
dus een speciale interface, (daarom zijn die dingen zo kostbaar)
nadeel is dus dat je niet meer kan navigeren en gebruiken van de video bron, en dat je dus aan de multiplex zit te rommelen, heeft PSA helemaal een rede om onder een garantieclaim uit tekomen, immer de MUX hangt aan elk elec. systeem.
een werkplaats handboek heeft geen schema's van de systemen zelf.
|
18 jan 2007 11:19 |
|
 |
Icebird
|
Ik had begrepen dat er een software update was waardoor de 5 km blok uitgeschakeld kon worden.
Ik wil alleen maar geluid om zo een MP3 speler te kunnen aansluiten.
Iemand andere tips
|
06 feb 2007 11:59 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Volgens mij is er enkel de dure interface danwel de oplossing van axl om deze 'blokkade' te omzeilen ....
06 feb 2007 16:59 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Naar boven
|
voor het geluid kan je met softwareversie 5.5d of bij de CAN 6.6 de audioingangen vrijschakelen.
axl
|
06 feb 2007 18:38 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Icebird wilde een MP3 speler afspelen...
Kun je het dan niet gewoon bij de CDafspeler/wisselaar signaal opzetten desnoods via een switch omschakelen, of zie ik het nu te simpel??
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 feb 2007 19:13 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Naar boven
|
is ook mogelijk, maar de oplossing is iets simpeler omdat in de laatste software versies van de RT3 de audiobron van de tulpaansluitingen is vrijgegeven.
axl
|
06 feb 2007 21:55 |
|
 |
Icebird
|
Heren
Alvast bedankt voor je support. Ik ben een echte newbie hier.
Na wat zoekwerk ben ik er dus achter dat ik een RTD-2 kleur heb.
Axl
De software versie waar jij het over hebt is die ook voor de RTD-2.
Ik heb een versie 7 via emule gevonden.
Zou deze de blok moeten kunnen oplossen?
Ik vond de oplossing om met een tulp aansluiting een MP3 op de Nav wel erg elegant. 
|
07 feb 2007 08:29 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Icebird schreef: Ik heb een versie 7 via emule gevonden.
heb je wel moeilijk gedaan  , staat ook op deze site
De versie waar axl het over heeft is niet voor de RD(T)2 ... !
07 feb 2007 11:41 |
|
 |
Icebird
|
Even een update
Zojuist de CD geladen en wat bleek, er zat al versie 1.23 op het systeem dus gestopt.
Twee garages beweren dat het software matig uitgeschakeld kan worden.
Ik wil dus mijn hoofdtelefoon uitgang via een tulp stekker met mijn radio navigatie verbinden en omdat ik al een CD wisselaar heb is deze uitgang al geblokkeerd (een ander optie is natuurlijk mijn CD wisserlaar er tussen uit te halen.
Nog aanvullingen? 
|
07 feb 2007 14:34 |
|
 |
higgy
|
Voor die interface al eens op de site van Dietz ( http://www.dietz.biz) gekeken?
|
07 feb 2007 16:41 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Kan je net zo goed deze gasten het even vragen
http://www.tomacarparts.nl
07 feb 2007 17:07 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Is er al iemand aan het 'knutselen' geweest met z'n C5 zoals axl op 407forum ??? 
28 maart 2007 10:15 |
|
 |
Jo_
C5club Rookie
Auto: C5 Break exclusive 2 liter
Opties: de hele mikmak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
axl schreef: voor het geluid kan je met softwareversie 5.5d of bij de CAN 6.6 de audioingangen vrijschakelen.
axl
Ik ben niet helemaal thuis in deze materie, maar volgens mij is dit wat ik ook zoek:
Ik heb een videosysteem aan de installatie gekoppeld met een scherm achter. ik wil alleen het geluid behouden tijdens het rijden, want video op het achterscherm heb ik al.
Geldt de genoemde softwareupdate voor een speciaal type c5? of voor alle typen? Mijn c5 is van januari 2003.
Dank alvast
Jo!
|
09 apr 2007 11:15 |
|
 |
|