Achteruitrijstand rechterspiegel
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Achteruitrijstand rechterspiegel
Bij mij werkt het prima maar ik vind het nutteloos , dus op 'uit' staan , ...
21 jan 2008 08:30 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
Ik vind het wel makkelijk, zeker bij fileparkeren.....Ook voor mijn vrouw trouwens.. Hij doet het goed en daarom staat ie bij ons wel aan.
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
21 jan 2008 11:34 |
|
 |
G.J.
|
Ik heb sinds twee dagen een C5 uit 2003. Er zitten geen elektrisch inklapbare spiegels op. Mijn vraag is nu of de achteruitrijstand ook op een c5 zit zonder elektrisch inklapbare spiegels. Bij werkt de achteruitrijstand namelijk niet. Motor draait en knopje staat in de goede stand. Ik hoor graag van iemand hoe het zit.
Groet,
Gert Jan
|
03 feb 2008 19:00 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
volgens mij moet je daarvoor pack parking hebben (dus beepbeep en inklappende spiegels).
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
03 feb 2008 19:02 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Inderdaad , ... dat klopt zonder pack parking geen 'parkeer' stand op de spiegels , ....
04 feb 2008 11:27 |
|
 |
G.J.
|
Heren bedankt voor de info. Voor de spiegel hoef ik dus niet voor terug naar de dealer. Wel voor de elektronische storingen en de piepende remmen etc. Ga maar weer eens in de andere topics verder zoeken voor antwoorden. Groet, G.J.
|
04 feb 2008 16:00 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
G.J. schreef: Heren bedankt voor de info. Voor de spiegel hoef ik dus niet voor terug naar de dealer. Wel voor de elektronische storingen en de piepende remmen etc. Ga maar weer eens in de andere topics verder zoeken voor antwoorden. Groet, G.J. Als je een goede antw. op de piepende remmen hebt graag, zit er al jaren mee 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
04 feb 2008 16:18 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
Citaat: Als je een goede antw. op de piepende remmen hebt graag, zit er al jaren mee  Als je boven bij de zoekfunctie "piepende remmen" ingeeft en zoeken bij C5 club krijg je 3 pagina's met onderwerpen hierover. Zit daar echt niks bij? groet jopie
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
04 feb 2008 23:20 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Speciaal bij een Echte Dealer er op laten zetten de remblokken maar komt toch weer terug. Of misschien de schijven zelf? Misschien bij een volgende meeting nog eens vragen als het beter kan,maar moet wel in het budget passen ! Ik hoor zijn advies wel even aan, komt ooit wel goed, alleen ik zoek nu wel een jongere auto, zonder piep  sorry dit is het verkeerde draadje zie ik nu. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
05 feb 2008 00:22 |
|
 |
bip2000
|
mmmm....om even terug te komen op de achteruitrijstand van de spiegel. Ik heb hier ook hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat het een soort van geheugenprobleempje is ofzo. Als ik hem nl. aan de gang heb blijft hij het goed doen zolang ik de motor niet heb afgezet en de sleutel in het contact is gebleven. Volgende dag bijvoorbeeld gebeurd er wederom niets meer  . Spiegel keert trouwens terug bij afzetten motor of wanneer de versnelling uit de achteruit gehaald wordt na 25 sec. Dit geld ook als men hem in zijn 1 zet. Na 25 sec. keert de spiegel pas terug naar zijn normale stand of bij een snelheid harder dan 10 km/h. Misschien overbodig voor de meeste om dit te vermelden, maar voor diegene die het nog niet wisten. Mocht iemand inmiddels een oorzaak/oplossing weten voor de spiegel dan hoor ik het graag!
|
04 apr 2008 00:15 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
bip2000 schreef: mmmm....om even terug te komen op de achteruitrijstand van de spiegel. Ik heb hier ook hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat het een soort van geheugenprobleempje is ofzo. Als ik hem nl. aan de gang heb blijft hij het goed doen zolang ik de motor niet heb afgezet en de sleutel in het contact is gebleven. Volgende dag bijvoorbeeld gebeurd er wederom niets meer  . Spiegel keert trouwens terug bij afzetten motor of wanneer de versnelling uit de achteruit gehaald wordt na 25 sec. Dit geld ook als men hem in zijn 1 zet. Na 25 sec. keert de spiegel pas terug naar zijn normale stand of bij een snelheid harder dan 10 km/h. Misschien overbodig voor de meeste om dit te vermelden, maar voor diegene die het nog niet wisten. Mocht iemand inmiddels een oorzaak/oplossing weten voor de spiegel dan hoor ik het graag! dat hij langzaam terug ging had ik wel in de winter, heb ik een beetje smeerspul (wd-40 geloof ik) achter de spiegel gespoten op alles wat bewoog toen was dat weg geheugenprobleem, kan zijn maar waar houd hij deze gegevens vast? en heeft toch spanning van accu om dit vast te houden? dit moet de dealert even zeggen denk ik

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
04 apr 2008 16:44 |
|
 |
bip2000
|
Heb bij mij het probleem gevonden van de achteruitrijstand van de spiegel. Ik was erachter gekomen dat als ik de motor start en ik verstel de normale stand van de spiegel, mijn acheruitrijstand ook werkte. Vanmiddag parkeerlampje vervangen en daarvoor moest de kap van de accu eraf. Vervolgens weer lichten aan om te checken.....zo dood als een pier, geen prik op de dame! Kap weer los, wat bleek, een accuklem zat los. Deze weer vast gemaakt en vervolgens doet de achteruitrijstand het ook helemaal naar behoren! Dus voor diegene die ook dit probleem hebben....probeer het ook eens. Ook al zit de accuklem wel vast misschien even los en weer vast....weet niet of er dan iets gereset wordt ofzo, maar bij mij heeft het geholpen.
|
10 apr 2008 23:20 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Dat van die piepende remmen ligt puur aan de materie van de remblokken, dit probleem doet zich voor nadat asbest verboden is geworden.
correct me if i am wrong, maar dit had ik er van begrepen zo door de jaren heen.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
11 apr 2008 00:41 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
Dat verhaal is mij ook diverse malen verteld door de dealer. En dan smeerde ze er een Koperspul op en was het piepen voor een tijdje weg.
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
11 apr 2008 09:14 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw