Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd.
Auteur |
Bericht |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd.
WilfredenElke schreef: Ik ben wel benieuwd naar de weergave op het scherm en de wijze van bediening.
Is het zo dat je met een mp3 speler aangesloten kunt skippen door nummers vanaf de radio en vanaf de stuurbediening?
Kunnen jullie ook aangeven hoe e.e.a. op het scherm wordt weergegeven. Ik neem aan dat de naam van de track etc niet wordt weergegeven?
Als je een willekeurige mp3/4 speler aansluit wordt het nummer op de mp3/4 speler wel aangeven?
En een laatste vraag, is een RT2 een VDO of Clarion of kan dat beide zijn.
BVD Dit is wat je op het display ziet:  Eigenlijk gewoon cd wisselaar informatie (logisch ook). Je kan 'm gewoon van het stuur bedienen, behalve dat snel vooruitspoelen met geluid dus zoals gezegd niet werkt (als je het ffwd knopje ingedrukt houdt ga je heel snel skippen  ) Bo Egem schreef: Eindelijk...ik heb toch echt een VDO RD3-00 model no. 22RC290/35S Nu nog mijn aansluiting even testen of alles wat aan het chassis moet liggen ook daadwerkelijk aan het chassis ligt. Misschien dat dat helpt mijn ruis te verminderen, al hoewel ik mijn twijfels daarover heb omdat de line in wel goed klinkt.
@ Guido; weet jij toevallig al waar alle pinnentjes van de aansluiting voor dienen?
Groet. Bedoel je de pinnen van de blauwe iso connector? (uit het C blok) Deze post op het navigatieforum beschrijft het redelijk: http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... php?t=3328Waar je naar kan kijken (mbt contact aan chassis) is als je de xcarlink openmaakt, dat het veertje aan de printplaat goed contact maakt met de behuizing (hier zit een apart contactvlakje waar het veertje tegenaankomt). Misschien kan je ook pin 15 meten, maar die moet bijna wel goed met de massa van de auto verbonden zijn.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
22 mei 2008 21:26 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
Als ik nu alle info (19 pagina's!) in dit draadje (van o.a. GuidoK), en die van exroosje met het overzicht van alle mogelijkheden per radiotype in FAQ/Navi [url]viewtopic.php?f=33&t=3252[/url], èn de info van verschillende fabrikanten op mij in laat werken, concludeer ik voorzichtig:
1. dat voor een RT2 mèt aangesloten CD-wisselaar er alleen als mogelijkheid de CD-wisselaar voor MP3-schijfjes toepasbaar is (mogelijkheid 1 door exroosje genoemd).
2. bij geen enkele mogelijkheid er ID3-tag op het display verschijnt.
Willen de "ervaringsdeskundigen" hierop nog even reageren zodat ik zeker weet of ik het bij het rechte eind heb, of dat het anders is dan ik nu denk?
Bedankt vast.
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
01 sep 2008 17:43 |
|
 |
WilfredenElke
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 14 dec 2007 12:13 Berichten: 135 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Naar boven
|
Citaat: 1. dat voor een RT2 mèt aangesloten CD-wisselaar er alleen als mogelijkheid de CD-wisselaar voor MP3-schijfjes toepasbaar is (mogelijkheid 1 door exroosje genoemd).
Ik verwacht dat de usb-box zoals Guido bv heeft gewoon op de RT2 past. Ik ga hem volgende maand bestellen bij Conexx dus dat kan ik je laten weten (heb nl ook een rt2). Ik heb een wisselaar en volgens informatie die ik heb gevonden zou het zelfs mogelijk moeten zijn de wisselaar en de usb box aan te sluiten. Wisselen doe je dan door de fm en cd toets te gelijk in te drukken dacht ik. De wisselaar wordt nl doorgekoppeld via de usb box.
|
02 sep 2008 10:20 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Op mijn xcarlink (aux interface+mp3 speler) kan je geen extra wisselaar aansluiten, en die is niet van connexx (die levert alleen aux/ipod interfaces en cd wisselaar interfaces) De enige mogelijkheid die daarvoor misschien bestaat (dus MP3 van een stikkie en een cd wisselaar) is van dension zoals al beschreven. Maar of dat goed werkt weet volgens mij niemand hier, want voor zover ik weet heeft niemand hier zo'n setje (dension gateway + cd wisselaarkastje). Ook is de informatie van dension omstreden: de officiele site van dension geeft geen compatibility op met rd3 (rt2) VAN systemen, terwijl navishop.nl wel een compatibility opgeeft met rd3 (rt2 onbekend). Bellen en testen dus als je dat wilt.
De xcarlink geeft in ieder geval geen id3 tags door zoals ik al eerder geschreven heb. Of de dension dat doet weet ik niet, maar ik denk het niet. Als je radio geen cd-text ondersteunt (zoals de rd3 dat niet ondersteunt, wat de rt2 doet weet ik niet) is er sowieso nooit een mogelijkheid om text via het display weer te geven, dus kan er logischerwijs ook nooit een id3 tag vertoond worden.
|
02 sep 2008 10:52 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Naar boven
|
't Is inderdaad de tegenstrijdige informatie van de leveranciers over de compatibiliteit met VAN die de verwarring brengt. Jouw laatste opmerking, Guido, brengt wel de gewenste duidelijkheid over de (on)mogelijkheid van ID3-tag weergave. De RT2 geeft inderdaad geen CD-text weer; dan klinkt het logisch dat ID3-tag-weergave ook niet mogelijk is. Ik had er ook al wel zo'n vermoeden van. Ik denk dan aan - voor mij - twee mogelijkheden: 1. De FM/RDS-transmitter Music Fly SD van DNT ( http://www.dnt.de/index.php?dir=produkte/liste&cat=fmtransmitter&app_tv_current=&category=mp3; tweede van boven) mèt afstandsbediening. Dan kan de unit in de 12V-aansluiting in de laadruimte (break); zit 'ie onder de antenne. Het enige minpuntje is het ontbreken van de random-functie. Ik heb in dit forum over dit apparaatje (plm. € 40 bij Conrad.nl) nog van niemand iets gelezen; maar misschien is er toch iemand die ervaring mee heeft. 2. Mijn PDA (die ik nu al veel gebruik voor MP3-muziek; met oortelefoontje) via de oortelefoonuitgang aansluiten ergens aan de RT2, evt. via de kabel van de CD-wisselaar. ( Wie geeft een tip hierover? In de 19 pagina's van dit draadje vind je zoiets niet gemakkelijk terug). Op het scherm van de PDA kan ik dan wel de ID3-tag lezen. Het programma MortPlayer heeft een speciaal "car screen" met grote letters en toetsen op het scherm. De aanwijzingen van Sjefke van het TomTom-programma (ook op de PDA) zijn daar tussendoor prima te horen. Wilfred en Elke: ik zie uit naar jullie ervaringen met de USB-box. Allen  voor het meedenken.
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
02 sep 2008 20:19 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Let wel dat je met een fm transmitter ook radiokwaliteit krijgt en meer niet (en eerlijk gezegd vind ik de fm kwaliteit van de fabrieksradio's behoorlijk belabberd). Over het parallel schakelen van een 2e signaalbron op het wisselaarsignaal is al wat geschreven. Probleem is denk ik dat er een cd in de wisselaar moet zitten, anders wil de radio waarschijnlijk niet op wisselaarfunctie overschakelen (knopje op radio werkt gewoon dan niet), maar dat kan je makkelijk zelf testen (ik heb zelf geen wisselaar). Het probleem is dan dat je dus een spelende cd door je pda signaal hoort. Hiervoor kan je 2 oplossingen maken: -of je onderbreekt het signaal wat van de wisselaar afkomt met een schakelaartje (welke dus tegelijk je mp3 signaal op je ingang zet), -of je maakt een blanco cd (audiocd met stilte) en zorgt dat die afspeelt tijdens je mp3's (da's natuurlijk een wat minder mooie oplossing).
Er moet dus wat ik denk wel altijd een cd in je wisselaar zitten. Zo'n schakelaartje is als je een beetje kan solderen heel makkelijk zelf te maken; in het draadje wat van de wisselaar afkomt zit gewoon een signaal links, signaal rechts en signaal massa, eea conform de standaard mini-iso pin layout. De massa zou ik gewoon verbonden laten zitten, dus het enige wat je nodig hebt is een 2 polig maak-maak schakelaartje, wat audiosignaalsnoer en wat vrije tijd om te solderen. Het signaal van je pda kan hoogstens wat zachter zijn dan je wisselaar, dus als je weer overschakeld van pda naar wisselaar kan de muziek heel hard staan (er speelt immers een cd)
|
02 sep 2008 20:38 |
|
 |
jrutgers
|
Hallo allen,
Ik heb hetzelfde probleem; ik heb een RD3 radio en een XCARLINK aangesloten. De dealer kan in de boordcompu de CD-wisselaar aanzetten en het wisselaar scherm aan zetten, maar in de radio zelf kan de wisselaar niet aangezet worden; er is geen te kiezen optie voor.
De XCARLINK heeft in ieder geval wel stroom. Ik had er een SD kaartje in zitten toen de dealert bezig was.
Heeft iemand de oplossing? Zo niet, dan heb ik een mooie XCARLINK kastje in de aanbieding; nieuw in doos...
Groet, Jochem
|
03 sep 2008 17:30 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Bij mij hoefde alleen de wisselaar geactiveerd te worden. (bij mijn weten is dat 1 optie in de lexia en gelijk ook de enige op dat vlak). Het 'wisselaarknopje' op je rd3 zit naast je cd knopje (dus vlnr radio, cd, cd wisselaar). Je moet wel zorgen dat op het sd kaartje de mp3's in de mappen cd01 t/m cd06 staan (en die mappen moeten in de root staan) en dat het sd kaartje in je xcarlink géén SDHC is (anders moet je de meegeleverde usb cardreader gebruiken)
|
03 sep 2008 23:33 |
|
 |
jrutgers
|
Allen,
Vergeet voorgande bericht; Foutje met het SD kaartje; Map namen waren niet goed. Hij doet het nu super en ruisloos! echt een aanrader.
De wisselaar hoeft/kan dus niet in de radio zelf geactiveerd te worden bij de RD3.
Groet, Jochem
|
04 sep 2008 20:34 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Naar boven
|
jrutgers schreef: Vergeet voorgande bericht; Foutje met het SD kaartje; Map namen waren niet goed. Hij doet het nu super en ruisloos! echt een aanrader.
Gefeliciteerd, Jochem! Dat biedt een betere mogelijkheid voor mij dan de twee die ik eerder beschreef. Want: - als de xcarlink werkt op een RD3 (VAN-bus), - en een RT2 ook een VAN-bus heeft volgens exroosje (en waarom zouden we daaraan twijfelen), - èn op de site van Carnlink.com staat: Citaat: Compatibilités XCARLink Peugeot : C2,C3,C5 (Phase 1) ,SAXO,XSARA,XSARA PICASSO, Berlingo, équipés d'autoradio type RD3, RB3 en VAN Bus. (K7 ou CD) Tous les autoradio d'origine en VAN BUS avec le connecteur ISO 8Pin sont compatibles. zou je zeggen dat een RT2 ook compatibel moet zijn. Die staat weliswaar niet in het rijtje in de eerste regel, maar de laatste zin zegt weer wèl dat originele radio's met VAN-bus èn een 8-pins ISO-connector (en die heeft de RT2 toch voor het aansluiten van de wisselaar?) compatibel is. Ik heb de Chinezen ( http://www.xcarlink.com/show_info.asp?product_id=290), die alleen RD3 noemen, en de Fransen ( http://www.carnlink.com/boutique/fiche_produit.cfm?type=48&ref=xuci&code_lg=lg_fr&pag=2&num=1) gevraagd om bevestiging, maar nog niet gekregen. Dension geeft alleen de C1 als compatibel met de Gateway-modellen ( http://www.dension.com/oem1.php)) en verwijst voor de andere modellen naar de ice-link (FM-transmitter). Jochem, kan ik een keer m'n PDA met 3,5" plug op jouw xcarlink aansluiten om eens te horen hoe het geluidsniveau uitpakt (en de kwaliteit)? Dan weet ik dat in ieder geval.
9,9 l/100 km
|
06 sep 2008 20:48 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Naar boven
|
Kakelvers nieuws over de combinatie RT2 en Xcarlink USB MP3: zonet met een medewerker van Carnlink in Parijs gesproken. Hij bevestigde dat de RT2 compatibel is en dat de vermelding op hun website dat alle radio's met VAN-bus èn 8-pins connector ook op de RT 2 slaat. De CD-wisselaar vervalt dan, weliswaar (voor wie er een heeft).
Het uitbreiden van die combinatie met een Dension-switch om de CD-wisselaar toch te kunnen laten meedoen is niet mogelijk: die switch werkt nl. alleen in combinatie met een Dension Gateway, en die is weer niet in de C5 met VAN-bus toepasbaar volgens de compatibiliteitslijst van Dension.
Hiermee is deze kwestie ook weer duidelijk.
Succes voor wie ermee aan de slag wil.
Martin
9,9 l/100 km
|
11 sep 2008 13:54 |
|
 |
WilfredenElke
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 14 dec 2007 12:13 Berichten: 135 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Naar boven
|
Goed om te horen dat het compatible is met de RT2, al twijfelde ik daar al niet meer aan. Ik ga het in oktober bestellen (kado voor de vrouw) Vreemd genoed zegt Conexx over de Xcarlink het volgende: Die Umschaltung zwischen dem Originalen CD Wechsler und der X-Carlink MP3 Box erfolgt über gleichzeitiges drücken der Tasten FM und CD(Mode). Als je op onderstaande foto kijkt zou de wisselaar in ieder geval aangesloten kunnen worden. Het kan natuurlijk zijn dat dit een standaard tekst en foto is en dat het bij de Citroen radio's niet kan. Ik zie het wel als het kastje binnenkomt.  Dacht dat die van GuidoK van Conexx afkomt en die geeft aan in voorgaande berichten dat het niet kan dus zal deze stekkerverbinding wel anders zijn bij het Citroen model. Op de site zie ik tegenwoordig ook een versie is van Zemex ( www.zemex.eu) Wellicht meer mensen met intresse? Kunnen altijd vragen of ze groepskorting geven natuurlijk 
|
11 sep 2008 15:26 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Naar boven
|
De zwarte contraconnector is op de pagina van de XCARLink-versie voor citroen bij Carnlink niet zichtbaar, maar de vierde foto van boven geeft dan ook niet alles weer http://www.carnlink.com/boutique/fiche_produit.cfm?type=48&ref=xuci&code_lg=lg_fr&pag=2&num=1. De man die ik aan de telefoon had, was zeer beslist in zijn opmerking over het niet tegelijkertijd aanwezig kunnen zijn van de USB Box en de wisselaar. Jouw opmerking, Wilfred, dat het een standaardtekst op de site van Connexx is, lijkt mij erg waarschijnlijk. Op de site van Zemex, staat nog dat het gelijktijdig aansluiten met een wisselaar bij "veel" (dus niet álle) radio's mogelijk is. Laat je t.z.t. weten hoe het ècht zit? Tot slot: 1. ... de compatibiliteitslijst op de Zemex-site is van Connex ....  en op de site van Connexx staan zowel de XCAR-Link als de Zemex  Wie snapt het nog? 2. Er zit wat prijsverschil tussen Connexx en Carnlink: € 125, resp. € 109.
9,9 l/100 km
|
11 sep 2008 17:54 |
|
 |
MrICW
|
AXL bedankt voor je hulp met t activeren van m'n cd wisselaar ingang. m'n xcarlink klinkt spatzuiver geen ruis helemaal niks. Ik zal je aanraden bij mensen die met dit zelfde probleem zitten.
|
13 sep 2008 18:38 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 graag gedaan. klonk inderdaad zeer goed! axl
|
13 sep 2008 21:55 |
|
 |
|