Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 elektrische ramen 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik krijg het vermoeden dat dit exemplarisch is. Ook ik heb een Ph1 zonder "raamproblematiek.


26 feb 2007 00:18
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33402
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
handleiding C5 schreef:
Antiklemvoorziening
Een anti-klemvoorziening stopt het sluiten van de ruit. Als de ruit tijdens het
sluiten een obstakel tegenkomt, gaat deze weer open.
Na het losnemen van de accukabels of bij storingen moet u de antiklemvoorziening
van elke afzonderlijke ruit opnieuw initialiseren:
- Open de ruit helemaal en houd de schakelaar enkele seconden ingedrukt,
sluit dan de ruit. De ruit sluit nu slechts een paar centimeter.
- Druk de schakelaar nogmaals in tot de ruit helemaal gesloten is en houd de
schakelaar enkele seconden ingedrukt.
Let op: Gedurende deze handeling is de anti-klemvoorziening buiten werking

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


26 feb 2007 11:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou, de accu is niet origineel dus zal wel niet zo oud zijn. In de accu brandt een groen lampje, dus...dat lijkt me positief.
Ik zal de raamrubbers smeren met siliconenspray.
Mocht dat niet helpen dan kan ik hier en daar wat contactspray gebruiken lijkt mij.

Overigens: als ik de bediening gebruik hoor ik altijd wel een "klik", dus dat is wel een teken dat er een stroom heen gaat en dat de bediening tot de motor goed moet zijn.

Misschien moet ik de ruiten wat vaker heen en weer laten gaan, misschien zit een en ander een beetje vast.

Gegroet


26 feb 2007 18:58
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou, gelukkig is de raamproblematiek ten end! Mooi voor de zomer.

Vandaag moest de C5 voor de keuring (geen probleem) en heb ik gelijk gevraagd om de accu te checken en de electrische ramen.
Nadat de accu was vervangen deden de ramen niet meer moeilijk!

Peter


02 apr 2007 21:40
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
peterock schreef:
Nou, gelukkig is de raamproblematiek ten end! Mooi voor de zomer.
Vandaag moest de C5 voor de keuring (geen probleem) en heb ik gelijk gevraagd om de accu te checken en de electrische ramen.
Nadat de accu was vervangen deden de ramen niet meer moeilijk!
Peter


Mooi, ik denk dat dit te maken heeft dat de C5 de eerste auto van C is met multiplex.
Ben niet erg technisch maar dit wil ongeveer zeggen dat niet elk electrisch apparaat zijn eigen kabeltje heeft, maar dat ze allen zijn aangesloten op een netwerk (ring, bus of ster weet ik niet). De signalering op het netwerk, dus hoe vertel je de ramen of de ruitwissers om iets te doen, is in mijn computermind nogal primitief. Het is gebaseerd op spanning of stroomstrekte of fase, of een combi, kortom allemaal heel basaal.
Ik zou denken, maak een IPv6 netwerkje en geef elk elektirsch onderdeel zijn eigen adres(s)en) en klaar ben je.
Maar in de praktijk blijkt dat indien de accu niet jofel meer is, je de meest gekke reacties kan krijgen van electrische onderdelen.
Bij de C5 is er wel sprake van twee netwerken, eentje voor de motor en andere belangrijke dingen en eentje voor het spul waar je vroeger gewoon aan moest zwengelen: ruitenwissres, ramen, stoelen. Het ene netwerk heet VAN het andere CAN, welke wat is kan ik nooit onthouden.

Gr. Ronald

Ps. Techneuten worden van harte uitgenodigd mij aan te vullen, te verbeteren of gewoon te zeggen dat ik er allemaal niks van snap :lol:

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


02 apr 2007 23:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ronald, don't worry. Je weet meer dan ik zo kan oplepelen. :oops:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


03 apr 2007 08:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1565
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mijn raambedieningsproblemen zijn wel verdwenen sinds de nieuwe accu. :lol:

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


05 apr 2007 20:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Had ik vorig jaar ook....

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 apr 2007 20:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.