Auteur |
Bericht |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: maar ja, wie ben ik....
Als jij dat niet eens weet hoe moeten wij dat dan weten???
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
26 feb 2007 23:26 |
|
|
Citroentje
|
Wie neemt wie nu in het ootje?
Of zitten we volkomen overloos langs elkaar heen te dingesen...
|
26 feb 2007 23:57 |
|
|
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8049 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
We gaan weer lekker...
Kunnen we nu eens een keer ontopic blijven?
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007
|
27 feb 2007 00:42 |
|
|
citroman
|
zo ben ik er nog niks mee opgeschoten,er zal toch iemand zijn die het werkelijk weet ?sensor tja??
citroman
|
27 feb 2007 00:53 |
|
|
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8049 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Mijn antwoord misschien?
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007
|
27 feb 2007 00:56 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Rene schreef: Citroentje schreef: Harm van Beek schreef: Werking van centrale deurvergrendeling of automatische ramen hoort niet bij verlichting. Nogmaals: dat stuk was ter vergelijking. Ik vraag me dus af of die sensoren voor hoogteverstelling van de Xenonverlichting gebeurt met sensoren die er al voor andere doeleinden (als bijv. hoogteverstelling) zijn. Nu duidelijk>>> De verlichting werkt op de hoogteregelaars a³nder de auto!
Xenon af-fabriek heeft kleine elektromotortjes die de verlichting op constant niveau houden ! , HP heeft hier verder niets mee van doen
Aftermarket heeft dit niet , daardoor komt daar nogal eens verkeerde afstelling voor ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 feb 2007 11:51 |
|
|
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8049 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Huh... Bij een c5 doen de hoogteregelaars dit toch?
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007
|
27 feb 2007 12:01 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Nope ....
( HP is slechts een voordeel t.o.v stuiterwagens , minder werk voor de Xenon om bij te stellen )
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 feb 2007 12:02 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ok, aparte E-motortjes om de lampen op de weg te houden, dat idee had ik ook al: bij het starten zie je de lichten omhoog "klappen".
De vraag wordt nu: welk signaal wordt daarvoor gebruikt?
Het lijkt of er ergens een soort gyroscoopje zit, maar dat zou betekenen dat de lampen ook aangepast worden op hellingen. En dat doen ze dus niet.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 12:05 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Ok, aparte E-motortjes om de lampen op de weg te houden, dat idee had ik ook al: bij het starten zie je de lichten omhoog "klappen". De vraag wordt nu: welk signaal wordt daarvoor gebruikt? Het lijkt of er ergens een soort gyroscoopje zit, maar dat zou betekenen dat de lampen ook aangepast worden op hellingen. En dat doen ze dus niet.
Het waterpas effect dus.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
27 feb 2007 12:51 |
|
|
Citroentje
|
Herman schreef: Het waterpas effect dus.
Maar dat is het dus niet, want dan zou je per definitie je tegenliggers verblinden als je de berg af rijdt en dat is gelukkig toch niet zo.
Dus: hoe zit dat dan wel?
|
27 feb 2007 13:08 |
|
|
Co
|
Citaat: Dus: hoe zit dat dan wel?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het valt mij op tijdens filerijden, waarbij de neus bij optrekken en afremmen uiteraard licht deint, de koplamphoogte automatisch bijregelt. Kan je goed zien, in het donker, via de weerkaatsing op je voorligger.
Je zou haast denken dat er een sensor is die de afstand van een bepaald ijkpunt tot de straat meet en daar de hoogteverstelling mee regelt.
|
27 feb 2007 13:56 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Moet je eens een drempel afrijden: met dat de voorwielen naar beneden gaan zie je dat de koplampen volgen. Als je beneden bent zie je de lampen nog even doorkniikken.
Omhoog hetzelfde.
Dat doet mij denken dat de BSI de relatieve rijhoogtes van de wielen meet en daar wat mee doet, maar wel met een zekere vertraging, dat niet elk hobbeltje tot lichthoogtecorrecties leidt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 13:59 |
|
|
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Citaat: Daar ben ik ook benieuwd naar. Het valt mij op tijdens filerijden, waarbij de neus bij optrekken en afremmen uiteraard licht deint, de koplamphoogte automatisch bijregelt. Kan je goed zien, in het donker, via de weerkaatsing op je voorligger.
Je zou haast denken dat er een sensor is die de afstand van een bepaald ijkpunt tot de straat meet en daar de hoogteverstelling mee regelt.
Volgens mij is bij het filerijden de afstand naar de voorligger bepalend. Ik rijdt in een langzaam rijdende file absoluut niet deinend en zie de lampen dalen als ik dichter bij mijn voorligger kom zonder dat ik nog geremd heb os gas gegeven heb.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
27 feb 2007 14:00 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Wimmie schreef: Volgens mij is bij het filerijden de afstand naar de voorligger bepalend. Ik rijdt in een langzaam rijdende file absoluut niet deinend en zie de lampen dalen als ik dichter bij mijn voorligger kom zonder dat ik nog geremd heb os gas gegeven heb.
De koplampen schijnen sowieso naar beneden..vandaar dit verschijnsel.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 14:01 |
|
|
|