vervangende speakers - geen bas?
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: vervangende speakers - geen bas?
Voor echt topgeluid en geweldige akoestiek moet je sowieso niet in een auto zijn, dan maken die MP3'tjes ook niet meer uit hoor, .... 
08 feb 2009 18:42 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
Je moet in ieder geval niet de motor aanhebben en rijden; dat is natuurlijk de grootste bron van stoorgeluiden. Maar een autocabine heeft een hele korte nagalmtijd en weinig rechte wanden (geen kans op staande golven). Da's helemaal niet zo slecht (eigenlijk is de akoestiek dus stiekem best wel goed  ). Je kan alleen niet fatsoenlijk je speakers opstellen.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
08 feb 2009 19:16 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
GuidoK schreef: En dat mp3 niet goed kan klinken......dan kan jij geen mp3tjes bakken.... Ik doe dat uit principe alleen voor gebruik op de compu of gsm, omdat ik het verschil wel kan horen met de juiste installatie. Doe ik een keer een hoge bitrate conversie heen en weer en brand daarmee een audio-cd, dan hoor ik het verschil ook op de standaard clarion. Testen hebben overigens aangetoond dat wel 0,5% van de mensen een beter gehoor heeft dan de 16bit-geluiddiepte van CD's dus ook dat is niet de ultieme standaard. Vandaar dat Philips voor de DCC naar 18bit is gegaan. Je hoeft niet eens tot die 0,5% te behoren om de mindere kwaliteit van mp3s te kunnen horen, ik ben echt de enige niet. Verder zie ik de auto meer als een directionele koptelefoon met slechte links-recht scheiding en een artificiële hoog laag verdeling (hoog weerkaatst via glas, laag rammelt tegen je broekspijpen)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
08 feb 2009 19:40 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
EvilTwin schreef: omdat ik het verschil wel kan horen met de juiste installatie.
Goed, zonder verifeerbare dubbelblindtest is dit een welles nietus zaak dus niet van verder belang voor dit topic. Iedereen is altijd vol van z'n eigen gehoor zeg maar... Citaat: Verder zie ik de auto meer als een directionele koptelefoon met slechte links-recht scheiding en een artificiële hoog laag verdeling (hoog weerkaatst via glas, laag rammelt tegen je broekspijpen) Ja, dat zeg ik, je kan de speakers niet behoorlijk opstellen. Voor de rest weet ik niet hoe je het als een koptelefoon kan zien, want een koptelefoon werkt heel anders: deze gebruikt de gehoorgang als drukkamer en kan gezien worden als een impedantietransformator. Daarom hoort de buitenwereld alleen maar psssppsssppssstttpssst
|
08 feb 2009 20:44 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Ik zelf heb dit er in zitten met de standaard radio, menig mens denkt dat ik er een hifi pack in heb zitten, en dat is dus niet zo, geen goedkoop setje, maar klinkt als een klok. kijk hier maar eens http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DNDit is een combo setje van DLS en dan de classic serie, een fijn gevoelig woofertje wat niet zo veel power nodig heeft om fijn te klinken, ook mooie volle bas, en ik ben niet gauw te vreden, zie mijn onderschrift. Heb hier al eens iemand het laten horen op het forum, die was ook meteen verkocht, en heeft het zelfde setje voorin gezet. Groeten Marcel
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
08 feb 2009 22:47 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Wat kost dat setje dan?  (op die link moet je inloggen  ) 'Niet goedkoop' is een nogal rekbaar begrip.
|
09 feb 2009 01:34 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
GuidoK schreef: Wat kost dat setje dan?  (op die link moet je inloggen  ) 'Niet goedkoop' is een nogal rekbaar begrip. ik meende ergens rond de 140 euro, maar dan heb je ook wel een erg fijne bass. het gaat om het setje " DLS classic B6A " hier heb je wel een goede link waar je niet hoeft in te loggen http://www.dlscaraudio.nl/
|
09 feb 2009 07:42 |
|
 |
staatsbosbeheer
|
Nogmaals iedereen bedankt voor de tips, links en uitleg. Wat een prachtig forum is dit toch! Vervangende kwaliteitspeakers gaan er zeker komen!
|
11 feb 2009 00:45 |
|
 |
Rip-rip
|
hoe moeilijk of makkelijk is het inbouwen van dat DLS setje? Deur geloof ik wel, maar filter en tweeters?
|
18 feb 2009 20:57 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
Rip-rip schreef: hoe moeilijk of makkelijk is het inbouwen van dat DLS setje? Deur geloof ik wel, maar filter en tweeters? Ik heb alléén de woofers over gezet, de filters en tweeters zijn nog standaard, dit bevalt mij echter wel zo. ik miste het mooie laag, en dat is er nu wel heb de bass instelling meestal wel op + 2 staan, en de trebble ook op +2, dat vind ik het mooist klinken. Loudness wel aan natuurlijk. Diegene die mij deze speakers adviseerde, vertelde mij ook dat deze speakers eerst moeten " inspelen ", toen keek ik die man ongelovig aan, maar hij heeft wel gelijk gehad, eerst klinken ze nog een beetje vlak, maar na een poosje gaan ze voller klinken. het was mij zeker de moeite waard. Groeten Marcel
|
18 feb 2009 21:28 |
|
 |
Ries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 dec 2006 15:41 Berichten: 101 Woonplaats: Sassenheim
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Naar boven
|
Inbouw van de tweeters en filters stelt niets voor. Je kunt het roostertje van de tweeters voorzichtig opwippen met een platte schroevendraaier. De bestaande tweeter (inclusief filter/elco in de behuizing) is bevestigt met een klem sluiting en pak je er zo uit  . Er is voldoende ruimte om je wisselfilter in de vrijgekomen ruimte te laten zakken, zelfs genoeg ruimte om meet een druppel siliconen kit het vast te 'plakken'. Tweeter bevestigen aan het rooster, en deze weer in de opening aanbrengen. In de praktijk bij mijn dame 2 maal 10 minuten (L+R) inclusief koffie met een composet van Pioneer waarbij de verloopstukken voor ded speaker behuizing en snoeren meegeleverd worden. 
|
19 feb 2009 13:25 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
oké Ries, mooi dat ik het weet, dat zet ik de tweeters er ook effe in heb nu toch een paar dagen vrij. Groeten Marcel
|
19 feb 2009 15:06 |
|
 |
Gait 65
|
Dat andere forumlid die de DLS speakers voorin heeft zitten ben ik. Deze speakers zijn een absolute aanrader,perfect geluid en dat met de standaard radio. Heb ze via een webshop besteld voor net onder de 100 Euro. Suc6 
|
19 feb 2009 21:26 |
|
 |
Rip-rip
|
Gait 65 schreef: Dat andere forumlid die de DLS speakers voorin heeft zitten ben ik. Deze speakers zijn een absolute aanrader,perfect geluid en dat met de standaard radio. Heb ze via een webshop besteld voor net onder de 100 Euro. Suc6  linkje van de webshop ?? Pleazz!
|
21 feb 2009 17:37 |
|
 |
Gait 65
|
Heb de DLS speakers besteld bij Pijl audio. http://www.pijlaudio.nl/
|
23 feb 2009 20:57 |
|
 |