Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Ok, waarschijnlijk een RT2, en nu ? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Rembrandt schreef:
Herman schreef:
Over dat galmen, had ik in begin ook gewoon de volumeknop wat lager zetten en dan is het over.

......en alleen de rechter luidspreker gebruiken (is in te stellen in het telefoonmenu)

Alleen al zachter zetten was bij mij ook de oplossing.

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

16 apr 2007 16:31
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Over dat gelijktijdig gebruiken van Duo-kaarten; de werking is als volgt:

Elke SIM-kaart heeft een wereldwijd uniek nummer (serienummer). Dat nummer wordt door de lucht naar het basisstation gezonden. Aan het eerste deel van het serienummer is te zien uit welk land de kaart komt en daarheen wordt een autorisatieaanvraag gezonden. Binnen het land is een centraal punt dat weet welke provider bij dat kaartnummer hoort. Die kan vervolgens zeggen of de betreffende kaart gebruikt mag worden en welk telefoonnummer eraan hangt. Het telefoonnummer staat dus niet niet op de kaart zelf; het is slechts een koppeling met het kaartnummer.

Wanneer je een Duo-kaart hebt heb je twee kaarten met dus ook twee serienummers. Die kaarten hebben niet hetzelfde nummer (heb dan ook nooit begrepen waarom je twee nieuwe kaarten krijgt als een een Duo-kaart wilt).

Als je nu met je eerste kaart 'in de lucht' komt, weet het netwerk waar je bent. Inkomende oproepen worden door het netwerk daar naartoe gestuurd. Heeft je auto een tweede SIM-kaart op hetzelfde telefoonnummer en iemand anders is met die auto op stap (en die telefoon is 'aan'), dan weet het netwerk niet naar welke telefoon een inkomende oproep gezonden moet worden. Dat gebeurt dan vaak naar degene met het sterkste signaal (als ze in dezelfde netwerkcel zitten) of naar degene die het laatste een uitgaand gesprek heeft gevoerd.

Uitgaand bellen is altijd mogelijk, want dat doe je met de identiteit van je serie- (kaart-) nummer en dat is aan een legaal telefoonnummer gekoppeld.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft over de werking van (Duo) SIM-kaarten.

16 apr 2007 17:13
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat betekend dat ik de Qtec uit zou moeten zetten in de auto. En das een probleem : je kunt een PDA niet echt uitzetten.

En om nu steeds de PDA in flight-modus te moeten zetten :(

Ik dacht eigenlijk dat kaart 1 genegeerd zou worden als kaart 2 in de lucht is...

16 apr 2007 17:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
jpiek schreef:

Toch lijkt dat het beste.

je schreef:
Ik dacht eigenlijk dat kaart 1 genegeerd zou worden als kaart 2 in de lucht is...

Dat is dus niet het geval. Beide telefoons zijn tegelijk actief.

16 apr 2007 17:30
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Over dat gelijktijdig gebruiken van Duo-kaarten; de werking is als volgt:

Elke SIM-kaart heeft een wereldwijd uniek nummer (serienummer). Dat nummer wordt door de lucht naar het basisstation gezonden. Aan het eerste deel van het serienummer is te zien uit welk land de kaart komt en daarheen wordt een autorisatieaanvraag gezonden. Binnen het land is een centraal punt dat weet welke provider bij dat kaartnummer hoort. Die kan vervolgens zeggen of de betreffende kaart gebruikt mag worden en welk telefoonnummer eraan hangt. Het telefoonnummer staat dus niet niet op de kaart zelf; het is slechts een koppeling met het kaartnummer.

Wanneer je een Duo-kaart hebt heb je twee kaarten met dus ook twee serienummers. Die kaarten hebben niet hetzelfde nummer (heb dan ook nooit begrepen waarom je twee nieuwe kaarten krijgt als een een Duo-kaart wilt).

Als je nu met je eerste kaart 'in de lucht' komt, weet het netwerk waar je bent. Inkomende oproepen worden door het netwerk daar naartoe gestuurd. Heeft je auto een tweede SIM-kaart op hetzelfde telefoonnummer en iemand anders is met die auto op stap (en die telefoon is 'aan'), dan weet het netwerk niet naar welke telefoon een inkomende oproep gezonden moet worden. Dat gebeurt dan vaak naar degene met het sterkste signaal (als ze in dezelfde netwerkcel zitten) of naar degene die het laatste een uitgaand gesprek heeft gevoerd.

Uitgaand bellen is altijd mogelijk, want dat doe je met de identiteit van je serie- (kaart-) nummer en dat is aan een legaal telefoonnummer gekoppeld.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft over de werking van (Duo) SIM-kaarten.

Hee Citroentje, dit lijkt me een zeer accurate beschrijving van wat er gebeurd met dual-sim. Zelf heb ik net een weekje een dual-sim van Vodafone en die zeggen hetzelfde.
Dus gsm (dat ding in je broekzak) uit als je in de auto stapt en weer aan als je uit de auto bent.
Allemaal niet ideaal in gebruik. Waarom kunnen ze een van die sims niet dominant maken ? Zou wel makkelijk zijn.

Gr. Ronald

16 apr 2007 18:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het verhaal van Citroentje bevestigd mijn verhaal, volgens mij.
Zoals ik al zei geeft de auto in de praktijk vaak het sterkste signaal. Zeker in het geval van een Qtec is dat zo. Deze heeft een minder goede antenne dan bv een standaard Nokia telefoon. Daardoor zal de aanvraag meestal gewoon in de auto binnen komen.

Mijn vrouw heeft ook een dual-SIM, maar die heeft daarbij dus een "gewone" telefoon. Zij heeft zelfs wel eens, dat haar "handtelefoon" overgaat, terwijl ze in de auto zit te bellen. M.a.w. hij gebruikt ze dan alletwee!!!
Ik heb dat in de vijf jaar dat ik dit systeem gebruik nog nooit gehad. Mijn gewone telefoon zette ik altijd uit, en bij de Qtec gebeurt dit kennelijk niet.

Het blijft een apart iets die dual-SIM.
Maar volgens mij moet je in de praktijk uitvinden wat voor jou het makkelijkste is.

Dan nog 1 ding: zowel bij mij (Vodafone) als bij mijn vrouw (KPN) was de dual-SIM gratis! Dus waar die 40,- ineens vandaan komt? :?:

16 apr 2007 19:12
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij was een dual kaart ( KPN ) helaas ook niet gratis ... ??

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

16 apr 2007 19:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dan heeft het er waarschijnlijk mee te maken dat mijn vrouw dit meteen bij contractafsluiting heeft geregeld. Anders weet ik het ook niet. :?:

16 apr 2007 19:17
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb hem bij Vodafoon besteld en is gratis.
Alleen in gebruik opletten dat als je beide aan hebt staan en de tel in de auto gebruikt en uit doet dat de andere opdat moment niet meer ontvangt.
Dan moet je eerst even wegbellen dan ontvangt hij wel, of uit zetten en weer aan.
Ik was daardoor niet bereikbaar omdat de broekzaktel. aanlaat als ik in de auto zit en daarna dacht andere is uit nu doet deze het wel. mooi niet dus. :smt017

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

16 apr 2007 20:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Menno schreef:
Bij mij was een dual kaart ( KPN ) helaas ook niet gratis ... ??

Bij mij wel. Moest lullen als brugman bij het verlengen van mijn abonnement maar het is me uiteindelijk toch gelukt.
Wie hem uiteindelijk betaald heeft weet ik niet: KPN of Belcompany, maar ik in elk geval niet 8)

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

16 apr 2007 20:17
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
jpiek schreef:

Toch lijkt dat het beste.

Dan ligt volgens mij GPRS ook plat...

Besides, handmatig aan/uit zetten terwijl je een C5 rijdt ? :wink:

Citaat:
je schreef:

Dat is dus niet het geval. Beide telefoons zijn tegelijk actief.

Als ik het zo hoor kan ik beter een 'partnerkaart' oid kopen, met een eigen nr. en gezamelijk tegoed. Kun je ws. nog goedkoper doorschakelen ook 8)

16 apr 2007 22:14
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Herman schreef:
Ik heb hem bij Vodafoon besteld en is gratis.
Alleen in gebruik opletten dat als je beide aan hebt staan en de tel in de auto gebruikt en uit doet dat de andere opdat moment niet meer ontvangt.
Dan moet je eerst even wegbellen dan ontvangt hij wel, of uit zetten en weer aan.
Ik was daardoor niet bereikbaar omdat de broekzaktel. aanlaat als ik in de auto zit en daarna dacht andere is uit nu doet deze het wel. mooi niet dus. :smt017

Hmm, lekker verhaal....

Kijk, dat probeer ik te voorkomen, die 40 euro (belachelijk !) is al een eind op weg naar een eenvoudige BT carkit...
Zonde van het geld als je weet dat een BT carkit van 99 euro het gewoon wel doet...

Maar dan vindt ik het weer bezopen om een dubbele kit in de auto te hebben. Dan wil ik wat anders dan die RT2...

16 apr 2007 22:20
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Je kunt ook gewoon een vodofoon kaart prepaid van 10 eurie kopen met eigen nummer dat gaat ook goed.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

16 apr 2007 22:35
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Makkelijkste is gewoon op 1 06 bereikbaar zijn, niet dat men achter je aan moet bellen...

16 apr 2007 22:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat van die 40 piek is pure commercie. Er is geen 'werkelijk' bedrag. Er zijn voor de provider natuurlijk wel werkelijke kosten:
1. Die kaarten kosten een paar euro per stuk kostprijs;
2. Er zijn onmiskenbaar handlingskosten; iemand moet er daar tijd aan besteden om je nieuwe kaarten te registreren in het systeem en om die dingen uit voorraad te halen, te verpakken en op te sturen. In dat opzicht zou het me niet verbazen dat die 40 pietermannen (inclusief BTW dus) in de richting van de werkelijke kostprijs komen.

jpiek schreef:
Als ik het zo hoor kan ik beter een 'partnerkaart' oid kopen, met een eigen nr. en gezamelijk tegoed. Kun je ws. nog goedkoper doorschakelen ook 8)

Als je een abonnement hebt waarbij je een tweede kaart (met eigen 06-nummer dus) op hetzelfde beltegoed kunt krijgen en onderling bellen gratis is, lijkt dit een redelijke oplossing (maar dan moet die mogelijkheid dus wel in je abonnement zitten). Toch moet je dan telkens als je in de auto stapt je zaktelefoon doorschakelen en die doorschakeling weer opheffen als je uitstapt. Pfft :cry:

Al met al is een goede carkit toch de beste oplossing. Bluetooth is daarbij het gemakkelijkste. Ik heb uitstekende ervaringen met setjes van Parrot (http://www.parrot.com/uk). Geen gedonder met Duo-kaarten, nooit vergeten je telefoon uit de carkit te halen en model CK3100 heeft ook een display dat hetzelfde weergeeft als het display van je zaktelefoon. Ideaal.

Wat te denken anders wanneer je partner met de auto op stap is en je zo'n duo-kaart in de auto gebruikt. Dan kan jij opeens niet meer gebeld worden?! :roll:
Lekkere boel is dat....

17 apr 2007 10:04
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende