Auteur |
Bericht |
IkKe00
C5club Rookie
Auto: berline SX 2.0HDI *RIP*
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 218000
Kleur: lichtblauw
Naar boven
|
 inbouw sony hu
Hallo iedereen, Na vele te topics te hebben doorspit kom ik niet echt tot een duidelijk antwoord, ik heb al gevonden hoe de radio moest worden aangesloten met behulp van de canbus. Maar als ik het begrijp is het maar met somige merken mogelijk om ook een uitvoer te hebben op het display van de C5. Dit is mijn actuele originele radio:  Deze heb ik nu nog liggen van mijn vorige auto(sony CDX GT33u):  Ook heb ik nog een parrot carkit liggen. Nu had ik graag alles ingebouwd, maar ik weet niet goed welke adaptor ik moet voorzien voor mijn model van radio, ik ben na wat zoekwerk terechtgekomen op volgende site: http://www.lowcostcaraudio.co.uk/lcca/mia/d/connects2+ctdcts001/pid/7759668Is dit het correcte onderdeel? Alvast sorry dat ik de zoveelste ben die de vragen stelt die hierboven staat, maar ik vind geen specifieke modellen voor mijn radio dus heb een beetje schrik om de foute dingen te kopen. Zou dit allemaal niet mogelijk zijn, sta ik open voor andere suggesties van autoradio/adaptor combinaties, die betere resultaten geven met de C5. Mijn budget is maximum 250€ (als ik een nieuwe radio moet kopen dus  ) en de minimumvereiste is usb poort en een uitgang voor de versterker, bluetooth is handig maar niet noodzakelijk (ik heb nog een splinternieuwe parrot liggen). Alvast bedankt! /edit Nu vind ik net deze: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=15682&hoofdgroep=120&subgroep=1662Dit lijkt me het juiste?
|
05 okt 2009 00:48 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: inbouw sony hu
Die op de Engelse site lijkt mij de juiste, die van R. de Vries is voor een nieuwer type radio ... Zelf zou ik niet snel de fabrieks-radio vervangen voor die je nu aangeeft, investering in b.v. betere speakers levert een beter resultaat denk ik ....
05 okt 2009 12:32 |
|
 |
IkKe00
C5club Rookie
Naar boven
|
Menno schreef: Die op de Engelse site lijkt mij de juiste, die van R. de Vries is voor een nieuwer type radio ... Zelf zou ik niet snel de fabrieks-radio vervangen voor die je nu aangeeft, investering in b.v. betere speakers levert een beter resultaat denk ik .... Die komen er uiteraard ook in  , maar aangezien ik graag mp3'tjes beluister en goed geluid belangrijk voor me is ga ik alles versterkt opbouwen met andere luidsprekers en een subwoofer van een degelijk merk. Als iemand me uitsluitsel kan geven of die engelse site juist is dan bestel ik hem meteen. Een ander puntje is, welk is de maximum inbouwdiepte voor de luidsprekers vooraan? Aangezien ik op de site van ron de vries hetvolgende wou bestellen: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=5041&hoofdgroep=9&subgroep=128Maar deze lijken me wel enorm diep tov de originele. Ahja en de radio dat ik hieboven heb vernoemd is fout, ik heb namelijk nog deze liggen: http://support.sony-europe.com/eve/audio/cdx/cdx.aspx?site=odw_nl_BE&m=CDX-GT420UEn ja de verlichting kan ook op groen  (daarom had ik deze ook gekocht voor in mijn xantia)
|
05 okt 2009 16:24 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
Je hebt voldoende montagediepte in je deuren om vrijwel alle aftermarket modellen te monteren. Let erop dat je bij zo'n stalkadapter een radio neemt die daarvoor geschikt is. Dat je een sony stalkadapter hebt betekend niet automatisch dat je daarop dan ook alle sony radio's kan aansluiten. In de gebruiksaanwijzing van jouw radio kon ik dat niet zo 123 vinden. De bedieningssatelliet waarover gesproken wordt is volgens mij een infrarood systeem. Als je alleen mp3 functies wilt kan je ook voor bijvoorbeeld een xcarlink kiezen, zie o.a. viewtopic.php?t=197 (vanaf pagina 20 ofzo) Voor de rest kan je natuurlijk qua versterkers met hi/lo adapters werken (al dan niet in een versterker gebouwd, of je soldeert je eigen line out op je radio: viewtopic.php?f=6&t=1829
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
05 okt 2009 16:35 |
|
 |
IkKe00
C5club Rookie
Naar boven
|
GuidoK schreef: Je hebt voldoende montagediepte in je deuren om vrijwel alle aftermarket modellen te monteren. Let erop dat je bij zo'n stalkadapter een radio neemt die daarvoor geschikt is. Dat je een sony stalkadapter hebt betekend niet automatisch dat je daarop dan ook alle sony radio's kan aansluiten. In de gebruiksaanwijzing van jouw radio kon ik dat niet zo 123 vinden. De bedieningssatelliet waarover gesproken wordt is volgens mij een infrarood systeem. Als je alleen mp3 functies wilt kan je ook voor bijvoorbeeld een xcarlink kiezen, zie o.a. viewtopic.php?t=197 (vanaf pagina 20 ofzo) Voor de rest kan je natuurlijk qua versterkers met hi/lo adapters werken (al dan niet in een versterker gebouwd, of je soldeert je eigen line out op je radio: viewtopic.php?f=6&t=1829Heb je een ander voorstel van een headunit die zeker wel zou werken met het display? Ook valt me op dat op de site van ron de vries verschillende adaptors staan. zou deze beter zijn?: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=15784&hoofdgroep=120&subgroep=1662Hier staat specifiek dat het ook op het display werkt.
|
05 okt 2009 19:24 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
des serie Pioneer Deh-P (Met IP bus) kun je met en adapter aansluiten, je behoud dan stuurbediening én display weergave. Je moet dan adapter CA-D-PI.030 hebben, die kost allen al zo'n 100 euro... Voor een Deh-P ben je afhankelijk van de mogelijkheden, zo'n 190 tot dik 600 euro kwijt 
_________________ Johan
|
05 okt 2009 23:11 |
|
 |
Elwin
|
Inbouwdiepte is idd geen probleem. Ik heb de volgende: http://www.pioneer.nl/nl/products/25/13 ... specs.html speakers in de achterdeuren (moeten nog versterkt gaan worden of gaan er weer uit als ik iets beters vind qua geluid. Inbouwdiepte is bij mij 64,5 mm. Bijna hetzelfde van de MTX speakers die jij liet zien. Ben overigens wel benieuwd hoe dat klinkt. Even afhankelijk van de kosten die je wil maken. Ik heb zelf een radio/dvd met gemotoriseerd klapscherm. Dus dat display geeft al genoeg weer. Vind het dan ook weer zonde van de kosten om daar nog een kastje op de ip-bus aan te moeten sluiten voor weergave van tracks e.d. in het scherm van de BC.
|
06 okt 2009 00:15 |
|
 |
IkKe00
C5club Rookie
Naar boven
|
Ok ik heb wat mails rondgestuurd ivm de mogelijkheden die ik heb met de sony HU, en blijkbaar is een adaptor voor het scherm en de stuurbediening beschikbaar voor een "redelijke" prijs. Ik moet enkel eens opzoeken of ik wel een CD wisselaar uitgang heb op die HU. Maar dus dit is het model van radio dat er nu inzit:  Dit is een clairion Rc290 als ik er zowat aan uitkan, maar wat betekend dit in typenummer? Mail van rdv: Code: Beste Christophe,
Voor stuurwiel en display behoudt dient het toestel een unlink (cd-wisselaar) aansluiting hebben.
Afhankelijk van uw af-fabriek radio heeft u nodig: - Voor alle Multiplex Clarion toestellen: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&pr oduct_nr=15784&hoofdgroep=120&subgroep=1662
- Voor alle RT4 Clarion of Blaupunkt Canbus toestellen: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&pr oduct_nr=15682&hoofdgroep=120&subgroep=1662
Met vriendelijke groet,
Domenique Mulder | Ron de Vries BV /edit: Mijn autoradio heeft dus GEEN unilink, en de enige die ik daarmee kan vinden op de site is deze: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9263&hoofdgroep=4&subgroep=112Dan wordt het rond de 360€ voor autoradio + adaptor, als iemand betere(concrete) voorstellen heeft is het altijd welkom, anders ga ik deze bestellen denk ik. Of ga ik ineens voor deze: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9488&hoofdgroep=4&subgroep=112
|
07 okt 2009 07:38 |
|
 |
IkKe00
C5club Rookie
Naar boven
|
help? :s
|
08 okt 2009 16:52 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Wat is concreet je vraag?
|
08 okt 2009 17:17 |
|
 |
IkKe00
C5club Rookie
Naar boven
|
Welke kabelset van die 2 heb ik nodig? zie mail, ik weet niet exact om welke radio het gaat.
Ik ga 400€ uitgeven aan een headunit+kabelset, is in deze prijsklasse een interessanter alternatief/merk?
Ik heb gewoon een beetje bang dat ik een dure aankoop doe die achteraf niet de beste oplossing blijkt te zijn.
Alvast bedankt!
|
08 okt 2009 23:10 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Ik zou voor de Pioneer oplossing gaan, die is al eens door iemand van het forum ingebouwd en werkt dus...
_________________ Johan
|
08 okt 2009 23:21 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
IkKe00 schreef: Welke kabelset van die 2 heb ik nodig? zie mail, ik weet niet exact om welke radio het gaat.
Jij hebt een RD3 radio. De RD4 / RT4 is voor de C5 ph2 (vanaf eind 2004) Het 2e product gaat dus niet werken. Of de 1e werkt weet ik niet; de info is nogal summier..
|
08 okt 2009 23:30 |
|
 |
IkKe00
C5club Rookie
Naar boven
|
jpiek schreef: Ik zou voor de Pioneer oplossing gaan, die is al eens door iemand van het forum ingebouwd en werkt dus... Ok ik zal me eens verdiepen in die modellenreeks dan! bedankt
|
11 okt 2009 22:19 |
|
 |
IkKe00
C5club Rookie
Naar boven
|
Bij deze heb ik dus een pioneer headunit besteld samen met benodigde adaptor. de DEH-P8100BT deze dus  : http://www.pioneer.eu/eur/products/25/121/61/DEH-P8100BT/specs.html Bluetooth en 3RCA uitgangen waren de andere vereisten dus deze lijkt me een verstandige keuze.
|
14 okt 2009 15:56 |
|
 |
|