Het probleem zit waarschijnlijk in de aansluitingen op A4 en A7 van de ISO A-stekker van de radio.
Dat heet dan wel ISO, daarmee zou dat genormeerd moeten zijn, maar dat is niet helemaal goed gegaan, destijds.
In ISO is vastgelegd dat op die twee aansluitingen de spanning komt te staan, maar er is niet (goed) gedefinieerd op welke de harde accuplus komt, en op welke de geschakelde plus.
En dus zal bij de ene radio de harde plus op A4, en bij de andere op A7 moeten komen, met dan de geschakelde plus op de andere.
Gevolg is dat de automobielfabrikanten, die een standaardstekker aanboden om daar een radio op aan te sluiten, maar moesten gokken hoe ze die zouden uitvoeren.
Mooi voorbeeld daarvan is de Xantia, bij de T1 zaten ze precies andersom als bij de T2
Vraag: heb je het schema dat bij deze radio hoort? Daarop staat dan wel hoe die A4 en A7 moeten worden aangesloten.
En meet dan even op de stekker hoe dat zit, zonodig moeten die draden omgewisseld worden.
Groet,
JW