Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
Auteur |
Bericht |
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
DANK(!) JW-C5, voor de uitgebreide informatie. Ik kan er mee aan de slag. Ergens in een heimelijke honger naar lagere kosten, had ik nog even gedacht aan een goeie gebruikte, maar gezien de lijst van variaties, is de kans op een verkeerde aanschaf, zeer denkbaar. En dan heb ik het nog nie' eens over het niet te peilen slijtage niveau. Het wordt een nieuwe. Op naar de 'mooiste' aanbieder
|
25 sep 2019 22:04 |
|
|
Bart-Peugeot
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 mei 2017 20:41 Berichten: 309 Woonplaats: Rijnmond
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
Reparatie is ook mogelijk. Peter Moons in Weert is de com specialist/reparateur in NL.
Zijn gegevens staan hier ergens op het forum. En anders vindt je ze op het 307forum.
_________________ Mijn zwager had wel een C5. Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.
|
25 sep 2019 23:38 |
|
|
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
Nou Bart-Peugeot,
Peter Moons in Weert, die ik voornamelijk uit nieuwsgierigheid zocht, heb ik niet gevonden. Nie' erg, want mijn focus stond toch al op nieuwe. Maar desondanks dank voor de tip.
Inmiddels is de Com2000 door mijn huidige garagist vervangen, en alles funktioneert uiteraard weer zoals het hoort. Wel was ik nog steeds benieuwd, naar wat er met de oude aan de hand was, en heb deze m.b.v. de op dit forum staande beschrijving (Roel Bouwman DUIM) uit elkaar gehaald. De genoemde waarschuwingen zijn zeer op hun plaats. Omdat ik de kappen niet van elkaar kreeg, heb ik iets meer kracht gezet, waardoor de beide kappen tamelijk onverwacht in één keer van elkaar kwamen. Er duvelde bij het verder uit elkaar halen, een rond electrisch onderdeel over de tafel, en de beide hendels zaten niet goed meer op hun plek. Evenals die kleine sleepcontactjes, maar dat kan ook eigenlijk niet anders, als de hele boel is losgehaald. Eerst maar 'ns gekeken of er iets te ontdekken viel wat er kapot of versleten uitzag. Niets. Eigenlijk zag het er allemaal best netjes uit. Maar toen ik de richtaanwijzershendel voor remontage weer netjes op z'n plaats wilde zetten, merkte ik dat de flatcable wat 'verschuifbaar' in de connector zat. Terugdrukken hielp niet. Dus het connector-bovendeel los gehaald, deze wat verder over de flatcable geschoven, de flatcable diep in het onderste deel van de connector gestoken, en het bovendeel daar weer stevig bovenop gedrukt. Nu zit 'ie wel goed vast. Mogelijk was dit de probleem-veroorzaker. Het is verder ook gelukt om alle onderdelen weer keurig op hun plek te krijgen, en het geheel weer samen te stellen. En dat is minder simpel dan gedacht, want samengesteld houden de beide kappen alle losse onderdelen op hun plek. Het lastigste was, in dit geval, dat sleepcontactje dat het meest in het midden van de Com2000 zit. En dan met name door die (te ver?) uitverende 'contacvorkjes' aan de onderzijde, die het opnieuw insteken bijna blokkeerden. Het lukte mij alleen 'kantelend'. Dit onderdeeltje is nauwelijks groter dan een Cm2. Wat een gepriegel.
Kortom, het zou dus kunnen, dat deze unit weer goed funktioneert, maar om dat ook uit te proberen, gaat me wat ver.
Het lijkt me wel zinvol om het ding beschikbaar te stellen voor andere nieuws-/leergierigen. Tegen verzendkosten, is 'ie beschikbaar. Afhalen is gratis. In beide gevallen even een PB-tje doen.
Groet, Zietroen
|
05 okt 2019 11:38 |
|
|
Bart-Peugeot
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 mei 2017 20:41 Berichten: 309 Woonplaats: Rijnmond
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
ZieTroen schreef: Nou Bart-Peugeot,
Peter Moons in Weert, die ik voornamelijk uit nieuwsgierigheid zocht, heb ik niet gevonden. Nie' erg, want mijn focus stond toch al op een nieuwe. Mijn excuses dat Peter zijn achternaam verkeerd op het forum stond. Kan mijn fout zijn, kan ook komen door spellingscontrole op telefoon. Of een combinatie. Maar goed, je wilde toch al liever een nieuwe. Dus dat is prima toch! Mocht iemand anders de gegevens van Peter Moonen zoeken: https://www.307forum.nl/viewtopic.php?t=12679
_________________ Mijn zwager had wel een C5. Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.
|
06 okt 2019 12:57 |
|
|
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
Excuses niet nodig Bart,
kan de beste overkomen, maar eh..., 't kan aan mijn computer liggen, en misschien aan het feit dat dat een 'Mac' is, deze op/in Safari zoekt, en niet met behulp van de meest recente besturing, maar via de gegeven link is 'ie nog immer niet vindbaar.
Ik dacht, ik zeg 't maar.
|
06 okt 2019 22:39 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7298 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
Kan je het ook in Chrome of Firefox proberen? Bij mij werkt het luid en duidelijk.
|
07 okt 2019 01:07 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1220 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
c5jan schreef: Ik blijf het bijzonder vinden dat ze zo een onderdeel in het cartesisch product van het aantal opties links en rechts hebben weten te maken. Lijkt me erg inefficiënt. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de BX, met name na de facelift, daar is van de meeste onderdelen maar één basisuitvoering, de rest zijn add-ons... Citroen is Citroen, of liever PSA. Een bijzonder concern. Efficiency en logica zijn twee woorden die men daar niet kent. Jij juicht over de BX. Twee dingen: Naar beneden vallende ramen en erger nog, de veelvuldig falende ADALS. Met name de ADALS net als bij de C5 vind ik heel bijzonder. Met name als je je realiseert dat 2CV, DS CX, XM, en dergelijke zelden of nooit ADAL problemen hadden. Een normaal mens zou denken: Houdt vast aan iets dat zich bewezen heeft. Als je zelf de ADALS van een C5 vervangt kan je je verbazen over de lichtzinnigheid van die constructie. En over de keus voor loodzwaar gietijzer voor de draagarmen. Vernieuwing is dikwijls gebrek aan zelfbeheersing. De raambediening van de XM was ook zo'n feest. Type I onverwoestbaar, Type II een waardeloos prul. Behoudens natuurlijk de doorroestende kabeltjes in alle Citroenmodellen, want RVS kon er niet af. Er is meer. Vanaf 1954 maakt Citroen veercilinders. Behoudens zo nu en dan wat afdichtingen en lekslangetjes zijn dat nu al 65 jaar storingsvrije onderdelen. En ja, hoor, bij de C6 en de C5 PH 3 gaan de voorveercilinders kapot. Niet alleen dat: Niet reparabel en steenduur, inmiddels zelfs moeilijk verkrijgbaar.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
07 okt 2019 09:53 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7298 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
Vallende ramen bij een BX? Ik heb er zelf 3, en al aardig wat bereden of gedemonteerd. Maar dat probleem is voor mij nieuw? Of bedoel je de roestende raamrails die bij zorgvuldige verwaarlozing tot problemen kunnen leiden?
De adal constructie gebruikt vreemd genoeg hetzelfde lager als andere troens, toch geeft het bij de bx meer problemen dan bij welk ander type. Mijn vorige c5 is met zijn originele adals de dienst uit gegaan. Bij mijn huidige zijn ze bij 3.5 ton vervangen. Kennelijk toch stevig genoeg. Aan ieder onderstel is wel eens wat Maar ik bedoelde op de uitwisselbaarheid van bouwstenen. Die heeft men bij de c5 losgelaten.
Als je raam/ruit problemen zoekt, blijf dan vooral ver weg van alles van VAG, die hebben daar ook patent op. De perfecte auto bestaat niet. Ondanks de absurde complexiteit doet een c5 het eigenlijk best goed...
|
07 okt 2019 10:12 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1220 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
c5jan schreef: Vallende ramen bij een BX? Ik heb er zelf 3, en al aardig wat bereden of gedemonteerd. Maar dat probleem is voor mij nieuw? Dan had je niet de eerste serie. c5jan schreef: De adal constructie gebruikt vreemd genoeg hetzelfde lager als andere troens, toch geeft het bij de bx meer problemen dan bij welk ander type. Mijn vorige c5 is met zijn originele adals de dienst uit gegaan. Bij mijn huidige zijn ze bij 3.5 ton vervangen. Kennelijk toch stevig genoeg. Aan ieder onderstel is wel eens wat Maar ik bedoelde op de uitwisselbaarheid van bouwstenen. Die heeft men bij de c5 losgelaten. Lucky birds heb je overal. Hetzelfde lager klopt niet, wel hetzelfde foutieve principe. En ook nog een maat te klein. Uitwisselbaarheid van bouwstenen is nooit het sterkste punt geweest. Dat is niet bij de C5 losgelaten.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
07 okt 2019 10:20 |
|
|
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
c5jan schreef: Kan je het ook in Chrome of Firefox proberen? Bij mij werkt het luid en duidelijk. Beetje laat, en niet omdat het nog nodig was, maar wel uit nieuwsgierigheid. alsnog gas gegeven met -Firefox-, en....idd. gevonden. Dank voor moeite C5Jan. Groet, Zietroen
|
17 okt 2019 13:48 |
|
|
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
[quote="ZieTroen"]Nou Bart-Peugeot,
Het lijkt me wel zinvol om het ding beschikbaar te stellen voor andere nieuws-/leergierigen. Tegen verzendkosten, is 'ie beschikbaar. Afhalen is gratis. In beide gevallen even een PB-tje doen.
--------------------------------
De Com2000 is inmiddels 'geclaimed'. Ik meld het maar even.
Groet, Zietroen
|
05 jan 2020 13:41 |
|
|
Exclusive1991
C5club Fan
Geregistreerd: 09 okt 2018 10:27 Berichten: 59 Woonplaats: Schoorl
Auto: Peugeot 308 SW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
kilometerstand: 162000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
JW-C5 schreef: Voor de PH1 zijn er zo'n 20 verschillende COM 2000 gebruikt, bij mijn weten allemaal van Delphi. Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft, is dat zo op te zoeken welke er bij jou in zit.
Groet, JW Beste JW Mijn com2000 heeft het zelfde probleem dat de richtingaanwijzer fragiel aanvoelt en soms blijft hangen. Zou jij voor mij ook uit willen zoeken welke com2000 ik heb? Het vin nummer is 76761376 Bij voorbaat dank,
|
08 jan 2020 11:58 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Richtingaanwijzersschakelaar 'aanrakingsgevoelig'
Dat is artikel 6242 S9, BED.EENHEID MULTIFUNC. VALEO SCHALTER
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 jan 2020 13:05 |
|
|
|