Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 nieuwe veiligheidsvoorziening ontdekt 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...

Ben ik nou gek of hoe zit dat? Ik dacht dat ik bovenstaand bericht had gezet na een post met Franse tekst over de elektrotechniek. Nu zie ik die Franse tekst niet meer en die zit ook niet meer gequote in mijn bericht.

Zijn hier geesten aan het werk???


17 feb 2007 13:46
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
PjotrBlom schreef:
Citroentje schreef:
Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !


graag gedaan, bedankt! :wink:


Citroentje schreef:
Enne:
HOverbeek schreef:
Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:
Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...

genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar :wink:

Zou iemand hier nog aan toekomen?


ik ben ook benieuwd :)


Hadden jullie het tegen mij? zo ja dan sorry dat ik niet eerder reageerde, ik was ff basketballen enzo...maarruh die info komt uit een drietal pdf-jes, ook te downloaden via deze site: C5_1.doc t/m C5_3.doc/pdf

@Pjotr, je komt in de buurt maar ik denk toch je het iets netter moet omschrijven: met de knop op SPORT is de C5 niet harder, hij gaat alleen vaker (en langer) naar de harde stand, omdat de grenswaardes waarbij HA3+ omschakelt, van ZACHT naar HARD, anders (lager) liggen. Voor de parameters die het omschakelen bepalen zie hier:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.p ... hydractive

@AJ Meester, al vanaf het begin (2001) is er HA3 en HA3+

d'r is geen technische wijziging geweest met de Ph.II behalve dat alle C5s iets soepeler getuned zijn. Ook de allereerste 'simpele' HA3 C5s hebben elektronische hoogteregeling (automatisch, snelheid- en wegdekafhankelijk) maar alleen de HA3+ versies hebben variabele veerstijfheid en demping.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


18 feb 2007 00:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
EvilTwin schreef:
[@Pjotr, je komt in de buurt maar ik denk toch je het iets netter moet omschrijven: met de knop op SPORT is de C5 niet harder, hij gaat alleen vaker (en langer) naar de harde stand, omdat de grenswaardes waarbij HA3+ omschakelt, van ZACHT naar HARD, anders (lager) liggen.

zo iets typte ik ook, ongeveer... :wink: :
pjotrblom schreef:
VB: je rijd 100km/h, je draait je stuur 20 graden, waardoor de Sport mode wordt ingeschakeld, maar wanneer je de SPORT knop heeft in gedrukt gebeurd dit bij bijv. 10 graden verdraaiing van je stuur!



Dat is een mooi lijstje 8) Bedankt


18 feb 2007 00:56
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik schreef:
Moet een flinke stop zijn dan , nog nooit gezien dat ze aanfloepen , en ik heb regelmatig stevig moeten remmen :shock: , vanochtend nog van 140 naar nul , zat al op de klap achter mij te wachten ( gelukkig was iedereen alert ) , maar geen alarmlichten ??? , nog harder :?: :shock: :lol:


En ik schreef:
Gaat het weer automatisch uit ?? , zal er nog eens op gaan letten , mocht het nog voorkomen ...


Werkt dus prima :shock: , ik moest simpelweg nog abrupter en harder remmen om ze te laten functioneren , ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


31 mei 2007 14:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.