Citroentje schreef:
R1200C schreef:
Ja, dat zou ik ook zeker doen met als deze creatieve geesten hier

Maar vind je het dan zo verkeerd dat, wanneer je huidige km-stand 180.000 is en je teller begeeft het, dat je nieuwe teller dan op die 180.000 gezet wordt? Het kan zijn dat je een teller van de sloop vist met 250.000 op de klok. Dat wil je liever niet laten staan, dus laat je 'm 'doordraaien' naar de 1.180.000. Dat is volkomen verdedigbaar en het lijkt me geenszins misdadig. Of zie jij dat anders?
het is allemaal als als als, in het geval dat je teller er mee stopt bij 180.000 kilometer is er altijd een gebruikt tellerblokje te vinden met minder kilometers. Maar stel dat je die niet vind en je dus dat blok van 250.000 wil monteren, dan is het volkomen legaal dat je zo´n kilometer teller man laat komen en je spulletje "netjes" terug laat zetten naar de 180.000 km. Het aanpassen van kilometerstanden is pas fraude als je er financieel beter van wil worden.
In Nederland is dit ondertussen redelijk dicht gespijkerd, bij autos ouder dan drie jaar worden jaarlijks de km standen doorgegeven bij APK. Onder de drie jaar wordt er steeds meer op gehamerd om de kilometerstanden door te voeren bij beurten, schade´s en terugroepakties.
Het grootste probleem zit m in de auto´s die niet uit Nederland komen. Al moet je uiteraard wel altijd waakzaam blijven.
De meeste dealers, zo niet alle, zijn als de dood voor de kilometerteller aanpassers. Er blijft altijd een wazig sfeertje rond deze mannen hangen, was het alleen al niet doordat de meeste alleen maar een 06 nummer hebben. En stel dat een klant zo iemand aan de gang ziet, je verhaal kan nog zo mooi en aannemelijk zijn, ze zouden toch altijd kunnen denken dat..