deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
Auteur |
Bericht |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
goed zelf te doen, hoor, lees dit draadje maar even viewtopic.php?f=8&t=2154
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
03 feb 2011 21:14 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
Marcel, bedankt voor het draadje maar helaas beschik ik niet over a de juiste gereedschap en b een brug of iets dergelijks. Dus deze dame laat dit klusje over aan de gene die dat vaker doen. Ook al is het wel zonde van je centjes. Maar mocht er iemand in de buurt van delft wonen die tijd over heeft en het leuk vind en die wel de juiste spullen heeft?? We staan open voor alle hulp! 
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
03 feb 2011 21:24 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
linzon schreef: Met 160 bar druk op de leiding ga ik zelf niet lopen klooien. Wat moet gebeuren moet gebeuren. Ach, op de brandstofleiding staat kan 1350 bar staan (daar moet je inderdaad niet aanzitten --> fouten = brand). Dus dan valt 160 bar nog wel mee  Bovendien gebruikt de stuurbekrachtiging wel de hydraulische olie, maar heeft z'n eigen pomp. Ik gok dat de druk max. rond een bar of 10 zal liggen, maar ik zie graag een reactie van iemand anders tegemoet. Maar zonder gekheid: Is vervanging wel echt nodig? Of is er van echte lekkage geen sprake? Je kunt onder de motorkap kijken of van de slang duidelijk druppels zij gevallen. Bij mij zweet de leiding ook, maar de auto kost me al genoeg (alleen al >1400 Euro wegenbelasting; ik kijk tandenknarsend naar die reclame's voor die trutautootjes waar nu niets voor betaald hoeft te worden, terwijl die in de praktijk niet echt veel minder brandstof gebruiken. Ik vind dat ik voor een beetje olielekkage al betaald heb  ).
|
04 feb 2011 00:14 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
D'r staat 100bar op de HD leiding van de stuurbekrachtiging. Op vrijwel alle motoren loopt het debiet van de pomp terug met toenemend toerental (voor minder bekrachtiging op snelheid) Op de ES9 is dat debiet echter constant, maar is er een aparte snelheidsgeregelde elektroklep die de druk terugregelt.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 feb 2011 04:46 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
Maar tot in hoeverre kan een beetje zweten kwaad?
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
04 feb 2011 12:15 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
Hoe kan die leiding zweten? Als dat door het rubber heenkomt zal het niet lang meer duren totdat het er doorheen gaat stromen....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 feb 2011 12:58 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
EvilTwin schreef: D'r staat 100bar op de HD leiding van de stuurbekrachtiging. Op vrijwel alle motoren loopt het debiet van de pomp terug met toenemend toerental (voor minder bekrachtiging op snelheid) Op de ES9 is dat debiet echter constant, maar is er een aparte snelheidsgeregelde elektroklep die de druk terugregelt. Goh, da's beste nog veel druk voor zo'n eenvoudige pomp. Ik heb eens een beetje gezocht en het zou een schottenpomp moeten zijn. Klopt dat? Dat zweten is, als ik het goed begrepen heb, niet door het rubber heen (al wijst de benaming daar wel op), maar tussen rubber en metaal bij de koppelingen. Toen ik de auto 2.5 jaar geleden kocht waren de leidingen licht vochtig. Nu kan ik twee gevallen druppeltjes olie op de bovenkant van de bodemplaat zien. Het LDS heb ik 2.5 jaar geleden met een liter bijgevuld en dat staat nog steeds op voldoende niveau. Ik vind het voorlopig dus wel best zo. Aan de andere is het een bekende kwaal. Dus ik zou je garagit nog eens diep in de ogen kijken en vragen of het nou echt nodig is, of dat hij wel wat extra werk kan gebruiken Ik kan me niet herinneren dat door te lang doorrijden de leiding is (los)gesprongen.
|
04 feb 2011 14:18 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
Is het bij een (strenge) APK niet afkeur?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 feb 2011 14:52 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
Ieder motorblok wordt na verloop van tijd toch een beetje vies en vettig? Voor alle duidelijkheid. Onder de auto is bij mij helemaal niets te zien. Het stroomt dus niet van de bodemplaat af. Maar het is wel duidelijk zichtbaar dat er van onder een verbinding wat olie is gekomen (trekt namelijk stof en vuil aan). Goeie tip is dus om voor de APK even de boel onder de motorkap te poetsen  om gezeur te voorkomen
|
04 feb 2011 16:24 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: deurvergrendeling werkt helemaal niet meer
Erwin79 schreef: Is die andere storing van op slot vliegen als je de bijrijders deur dicht doet ook opgelost? Erwin vandaag nog even navraag gedaan maar het motorhuis kon mij niet vertellen hoe en wat? Zij moesten daarvoor de auto weer terug om het te bekijken. Jammer had eigenlijk gehoopt omdat jou dame het ook heeft het wel ergens bekend moest zijn.
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
04 feb 2011 23:53 |
|
 |
|