Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Licht aan, meters uit (2 sec. daarna weer aan gelukkig)
Auteur |
Bericht |
bertil
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 12 apr 2007 00:04 Berichten: 195 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Naar boven
|
 Licht aan, meters uit (2 sec. daarna weer aan gelukkig)
Ik heb de laatste tijd een paar keer iets raars gehad. Ineens, tijdens het rijden, sloegen alle meters op het dacheboard op 0 en ging de radio uit. De motor draaide gewoon door. 2 sec. later ging het hele spul weer aan, gongetje ging, incl. alle waarschuwingslampjes (die laatste maar even gelukkig). Toen het bij een volgende rit nogmaals gebeurde had ik in de gaten dat het gebeurde toen de verlichting in schakelde (reed onder een viaduct door). Wat ik ook nog opmerkte is dat het na deze storing het lampje op de slop ontgrendelknop (rechts van de radio) brand alsof de deuren op slot zitten. Deuren zijn echter gewoon open. Vandaag geen problemen gehad. Ook niet toen de verlichting aan ging.
Wie heeft er een idee?
Groeten, Bertil
_________________ Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
|
09 apr 2009 22:25 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Licht aan, meters uit (2 sec. daarna weer aan gelukkig)
accu ?
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
09 apr 2009 22:54 |
|
 |
Deadman
C5club extreme Fan
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Zo iets dergelijks had ik ook. Bij de dokter geweest en die kon uiteraard niets vinden. Heb het ook niet meer meegemaakt ook. Tja, het blijven rare jongens die C5-en. viewtopic.php?f=6&t=4240
_________________ Iron Maiden gonna get you, no matter how far.
|
09 apr 2009 23:28 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Ahum, Dames... Is ws. een spanningdipje, m'n voroige haeeft het ook gehad, en deze ook al. Maar dan nadat ik haar heel snel (te snel) van en weer op contact zette... Kon ze zeker niet tegen, wispelturiger dan haar 
_________________ Johan
|
09 apr 2009 23:43 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Deze storing hebben we in het begin van de C5 vaker gezien. De VAN bus reset zich dan. Dit komt doordat 1 van de hierop aangesloten apparaten zich misdraagt. Dacht dat de oorzaak gelegen was in het display van de radio/boordcomputer. Deze moet dan vervangen worden. Is veel onder garantie gebeurd.
Als je zoekt op dit forum of het citroen forum, moet je vergelijkbare cases tegen komen.
10 apr 2009 09:48 |
|
 |
bertil
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 12 apr 2007 00:04 Berichten: 195 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Naar boven
|
exroosje schreef: Deze storing hebben we in het begin van de C5 vaker gezien. De VAN bus reset zich dan. Dit komt doordat 1 van de hierop aangesloten apparaten zich misdraagt. Dacht dat de oorzaak gelegen was in het display van de radio/boordcomputer. Deze moet dan vervangen worden. Is veel onder garantie gebeurd.
Als je zoekt op dit forum of het citroen forum, moet je vergelijkbare cases tegen komen. Ik had al ff gezocht voor ik mijn vraag stelde. Blijkbaar niet grondig genoeg want ik kon niet veel vinden  Een bezoekje aan de dealer leerde dat inderdaad de display meestal de boosdoener is. Aangezien daar een bekende van me werkt en er toevallig een slopertje stond waar hij nog in zat is de display al gewisseld.... Iedereen bedankt voor de reacties 
_________________ Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
|
13 apr 2009 21:49 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|