zin of onzin software update
Auteur |
Bericht |
martijn v o
|
 Re: zin of onzin software update
Bert K schreef: Goed verhaal over de kosten van de computer, maar je rekent toch ook geen extra kosten voor het gebruik van je hefbrug? Of je wielsleutels? Die hebben waarschijnlijk nog wel meer gekost dan 7000 euro. Zou dat soort kosten niet gewoon in het uurloon verwerkt moeten zijn? Lijkt me niet. Een hefbrug dient bijna bij iedere reparatie gebruikt te worden en een uitleescomputer niet. Vaak is het zo dat specifieke apparatuur apart wordt vermeld op de rekening. Is ook het eerlijkst als het gebruikt is dan wordt het verrekend en anders niet. Net zo als de roetmetingen of 4 punt gasmetingen. Je wilt deze toch ook niet in het uurloon verrekend hebben als je alleen je ruitenwissers laat vervangen?
|
21 jul 2008 21:21 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
Vandaag dus de grote dag software update. Afspraak om één uur gelijk aan de comp. kopje koffie meneer? Nou lust ik wel. Gevraagd wat bereik je met updaten t.o.v. de storingsmelding. Het antwoord de software van o.a. het motormanagement word vernieuwd de comp. houd dan wat ruimere marges aan. Dus er word niets gerepareerd? Nee probeer hem eerst maar. Dus koffie opdrinken nieuwe C5 bekijken toen ik achterom keek stond de auto al buiten.Ruim een half uur. Heeft u gekeken of er nog terugroep akties niet zijn uitgevoerd? Ja die waren allemaal uitgevoerd. Alstublieft hier is de sleutel. Dan de cruciale vraag die ons in dit draadje bezig hield. Hoeveel krijgt u van mij. Antwoord: NIETS MENEER HELEMAAL NIETS. Uiteraard na afloop even uitgeprobeerd de antivervuil........ melding kwam wel maar pas bij doortrekken naar ruim 5000toeren dat doe ik toch nooit dus kan ik daar mee leven. We wachten het eerst maar af want zoeken naar de juiste storing kan duur worden.
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
23 jul 2008 22:30 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
goede zaak toch ze hadden wel wat kunnen rekenen voor die tijd, want tijd is geld toch 

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
23 jul 2008 23:14 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Naar boven
|
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
23 jul 2008 23:51 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Naar boven
|
Het vervolg: 2 dagen voor de vakantie, half aug., een stukje met de caravan geprobeerd, en ja hoor : biep antiver#$%^& enz. Dus vakantie in Nederland (geen straf hoor) en weinig rijden. Ze hield zich keurig geen melding meer tot de tank leeg was. De laatste 50 km voor we thuis waren Texaco getankt : 8 maal biep antiverv#$%^& enz. met de caravan op tweebaans wegen zonder uitwijkplek heel vervelend. Vervolgens zonder problemen de tank leeggereden. Maar bij mij in de omgeving is geen Texacopomp, wel Total. Dus met een tank vol verse Total naar "de Somp" onder begeleiding van "babbel 1" want biep antiver#$%^&enz liet mij niet met rust. Na vier keer Total tanken kan ik de C weer "normaal" gebruiken, bv. invoegen, snel weg bij een stoplicht, inhalen enz. De laatste proef moest bij onze buren op de autobahn. De heenweg 130/140 p/u ging goed op de terugweg bij 170 km een benauwd stemmetje naast mij of het zo niet genoeg was en ja het was genoeg vond ook de dame biep : antiver#$%^& enz. Conclusie: autorijden toch maar duurder maken en Total tanken en niet sneller dan 170. Blijft mij nog een vraag ik wil volgend jaar met vakantie weer naar Noorwegen en vraag me af of daar Total verkrijgbaar is. 
|
02 nov 2008 13:53 |
|
 |
higgy
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2008 22:20 Berichten: 142 Woonplaats: Helmond
Auto: Peugeot 306 cabrio 2.0 16V '97
Bouwjaar: 1997
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 153000
Kleur: Noir kazan M0XC
Naar boven
|
Heb je al een flesje Wynn's injectiereiniger geprobeerd op een halve tank brandstof, en dan een paar keer goed doortrekken?
|
02 nov 2008 14:30 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Naar boven
|
higgy schreef: Heb je al een flesje Wynn's injectiereiniger geprobeerd op een halve tank brandstof, en dan een paar keer goed doortrekken? Nee, ik heb behalve bovenstaande nog niets geprobeerd. Omdat ik hoorde van torenhoge garagerekeningen wilde ik eerst proberen met zo weing mogelijk kosten een oplossing/oorzaak te zoeken. Maar een flesje Wynn's zal wel betaalbaar zijn. Bedankt voor de tip.
|
02 nov 2008 17:30 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
of shell V power tanken daar zit het al in
ook voor mijn diesel zorgde dat voor mooi rond lopen van het blok

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
02 nov 2008 17:39 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Naar boven
|
Duck schreef: of shell V power tanken daar zit het al in
ook voor mijn diesel zorgde dat voor mooi rond lopen van het blok ja maar.......... we zouden geen schelp meer tanken De reden van mijn keuze voor Total is dat dit merk in mijn omgeving het meest voorkomt.De enige shellpomp die in aanmerking komt is ook de duurste.
|
02 nov 2008 17:51 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Naar boven
|
Omdat het antievervuilspook weer terugkwam heb ik een flesje wynn's gedoneerd. Ik heb er niet veel van gemerkt en het "spook" kwam weer terug. Afgelopen vrijdag langs de autobahn een halfvolle tank euro 95 aangevuld met V-power racing 100. Als ik nu gas geef lijkt het of ze in de billen geknepen word.  Of het helpt weet ik nog niet de tijd zal het leren.
|
12 maart 2009 14:16 |
|
 |
Theopolis
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 nov 2007 16:57 Berichten: 31 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 2.0 HPI
Opties: Exclusive
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilvergrijs
Naar boven
|
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn HPI. Ik heb mijn inlaatspruitstuk en gasklep laten reinigen en is de benzinepomp vervangen. Hierna was het probleem verholpen (foutmelding was na vervangen benzinepomp weg) echter echt soepel ging hij pas rijden nadat het een en ander was gereinigd.
JO heeft dat voor mij uitgevoerd en ik moet zeggen puik werk.
|
13 maart 2009 15:31 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Naar boven
|
Bovenstaand van Theopolis is natuurlijk een felicitatie waard. Er komen wel wat vragen bij mij op. Wat is jouw km stand. Hoeveel km heb je sindsdien gereden wanneer is e.e.a. gefixt. Wat voor benzine tank je merk of witte pomp 95ron? Als je daar antwoord op wil/kan geven ben ik je daar dankbaar voor.
|
13 maart 2009 15:57 |
|
 |
Theopolis
C5club Rookie
Naar boven
|
beste Jopie,
Mijn huidige Kmstand is ca 180.000 en ben nu ca 7500 km gereden sinds de reparatie.. Standaard 95 gaat er sinds ik de auto in bezit hebt niet in. (nu ca 1,5 jaar) Mijn ervaring met benzine zijn als volgt. Op Total Excellium 95 en 98 zijn een ramp. V-power 95, bp ultimate 98 en gulf Challenger 100 gaan goed. Ik probeer het op bp en gulf te houden (Afhankelijk van beschikbaarheid van de pompstations)
Op de excellium loopt hij onregelmatig, meerdere keren geprobeerd. Nu begin ik er niet meer aan.
|
13 maart 2009 16:53 |
|
 |
Theopolis
C5club Rookie
Naar boven
|
Beste Jopie,
Nog als aanvulling. Ik heb ook enige tijd gereden op een combi met aceton en dat gaat ook prima. je merkt na enkele keren dat hij er toch beter op gaat rijden. Dit zal wel te maken hebben met de renigende werking. na dat ik het gevoel had dat hij schoon was ben ik er mee gestopt. (6-7x)
|
13 maart 2009 16:56 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Naar boven
|
Beste Theopolis, Eerst bedankt voor je antwoord. Ik vind wel dat het autorijden op deze manier ingewikkeld en kostbaar word. Sinds eind aug. vorig jaar heb ik vanwege de vele meldingen total 95 getankt en werkelijk een half jaar gereden als een vorst. Je kunt van deze kwaal geen eenduidige oorzaak aanwijzen en het zal dus wel onbekend blijven. Ik zal de rep. van Jo onthouden en misschien kom ik ooit nog eens in N.V..
|
14 maart 2009 20:49 |
|
 |
|