Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
Weer een beetje veel raadselachtige pech https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=22995 |
Pagina 5 van 7 |
Auteur: | c5jan [ 02 jul 2022 12:35 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Frans 99 schreef: Zo! De eerste km,s weer afgelegd. Grüß Kijk aan! Dat er nog velen mogen volgen! |
Auteur: | C5HDI110 [ 02 jul 2022 14:17 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
JW-C5 schreef: Ik probeer via een omweg nog betaalde toegang te krijgen tot die doc's, is dat nu niet meer nodig? Als je een werkend account heb bij service.citroen, kun je toegang krijgen tot technische info, tegen betaling van c.a. € 10 (1 uur). |
Auteur: | JW-C5 [ 02 jul 2022 14:53 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Als ik zelf zo'n account zou hebben, had ik dat zó opgelost, uiteraard Maar dat heb ik niet, vandaar die "omweg"...... Groet, JW |
Auteur: | Frans 99 [ 03 jul 2022 14:30 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Gisteren nog wat tegenslag gehad, bij de 2e probefahrt ging het motorstoringslampje aan. En met de Diag liet de fout zich niet verwijderen (was iets met kortsluiting naar+ en naar - van de druksensor. En dat is de sensor waar voor je hem er weer uit moet halen. Vanochtend met frisse tegenzin begonnen met weer uitbouwen. Na 1/3 van het demontage proces kom ik bij een stekker die er wel inzat maar niet vergrendeld. Heb ik die al los gehaald? geloof het niet, eerst maar proberen. Stekker vast geklikt en alles weer opgebouwd. En het motorstoringslampje gaat nu weer uit en geen nootjesloop meer. Op naar het volgende drama. Grüß |
Auteur: | C5HDI110 [ 03 jul 2022 22:37 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Dat zijn de mooiste reparaties, een los stekkertje Goed om te horen dat je auto weer rijd, is alle moeite niet voor niets geweest |
Auteur: | JW-C5 [ 04 jul 2022 00:08 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Mooi dat het weer rijdt, operatie geslaagd dus Maar toch de vraag: met welk moment heb je die bouten/moeren nu vastgezet? Dan zal ik zaterdag checken of dat ook zó vermeld is in de CitDocs Groet, JW |
Auteur: | H_H [ 04 jul 2022 00:20 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Mooi dat je dit weer hebt weten op te lossen Frans! Het blijft inderdaad een moeilijke motor om aan te sleutelen. Maar respect voor je doorzettingsvermogen |
Auteur: | Frans 99 [ 04 jul 2022 05:11 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Het moment waar ik hem heb vast gezet? geen idee. Mijn pneumatische sleutel op standje 2. Op deze stand zet ik de wielbouten ook vast. Echt geen idee. Grüß |
Auteur: | rene hoekstra [ 04 jul 2022 09:18 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Frans 99 schreef: HE He de pomp is er eindelijk. En ook dat ging niet zonder slag of stoot. Pomp betaald maar zonder borg en daarom werd hij niet verstuurd. Borg alsnog over gemaakt en binnen 24 uur is hij van Letland via Parijs bij mij afgeleverd.(noord DLD) Maar nu heb ik de juiste stekker en past het dus probleemloos. Zaterdag moet hij het weer doen en belangrijker BLIJVEN doen. JW je heb je voor mij nog de aanhaalmomenten van de riemwielen? (pomp en nokkenas) Er is een aparte pomp vastloop beveiliging ingebouwd. Grüß En ik heb gebeld met Letland Zocht je deze? (beetje laat, sorry) Merkteken Omschrijving Aantrekprocedure (32) Naafbout van nokkenaspoelie Vastzetten met 8 daNm Hoekverdraaiing met 90° (33) bouten - Nokkenastandwiel Vastzetten met 2,3 daNm (34) Nokkenaslagerkappen (*) De eerste keer aanhalen met 0,5 daNm Vastzetten met 0,9 daNm (35) Spanrol van aandrijfriem hogedrukbrandstofpomp Vastzetten met 2,5 daNm (36) Aandrijfpoelie van hogedrukbrandstofpomp Vastzetten met 8 daNm Hoekverdraaiing met 90° (37) Kettingspanner nokkenasketting Vastzetten met 0,9 daNm (38) Geleiderol van de distributieriem Vastzetten met 4,5 daNm (39) Distributietandwiel op krukas (Tot motornummer V0364469V) Vastzetten met 10 daNm Hoekverdraaiing met 90° Distributietandwiel op krukas (Vanaf motornummer V0364469V) Vastzetten met 30 daNm Hoekverdraaiing met 90° (40) Spanrol van distributieriem Vastzetten met 2,6 daNm |
Auteur: | JW-C5 [ 04 jul 2022 10:40 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Zijn dit data die horen bij een 2.7 HDi V6? De daarin genoemde motornummers kan ik namelijk niet thuisbrengen, die in mijn DB staan hebben een andere samenstelling. Groet, JW |
Auteur: | rene hoekstra [ 04 jul 2022 10:56 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Ja dat klopt, handmatig opgezocht, dit is een kleine selectie van het document wat ik kan vinden. (B1BBFWP0 AANHAALKOPPELS : MOTOR DT17TED4) |
Auteur: | JW-C5 [ 09 jul 2022 09:53 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Frans 99 schreef: Het moment waar ik hem heb vast gezet? geen idee. Mijn pneumatische sleutel op standje 2. Op deze stand zet ik de wielbouten ook vast. Echt geen idee. Grüß Die wielbouten moet met 100 Nm vastgezet worden. Ik heb nu de aanhaalkoppels gevonden in het document B1BBFWP0 - 11 - 26/04/2017 AANHAALKOPPELS : MOTOR DT17TED4 Daarin staat dat deze bout (pos. 44 Tandwiel brandstofpomp dieseluitvoering) met 50 Nm vastgezet hoort te worden. Da's maar de helft van die van de wielbouten...... Ik zal je het betreffende document sturen. Groet, JW |
Auteur: | Frans 99 [ 09 jul 2022 10:24 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Doc,s ontvangen en bekeken. Ik heb besloten er verder niets mee te doen daar bedoel ik mee het weer uit elkaar halen en op het juiste moment opnieuw vast zetten. Dit zit nu dus goed vast en de auto rijdt al 1 week probleem loos. Tevens is de kans dat ik deze pomp weer moet vervangen verwaarloosbaar. Dat laat ik over aan de volgende eigenaar: het demontage bedrijf. Toch wil ik iedereen heel erg zeer veel bedanken voor de input. Grüß |
Auteur: | C5HDI110 [ 09 jul 2022 14:13 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Dat asje is conisch met fijn draad, 50nm klinkt bekend voor een dergelijke constructie, met 100nm zal het nooit meer loskomen Toch weer mooi dat het geifixt is met alle adviezen en mentale steun van het forum |
Auteur: | Frans 99 [ 09 jul 2022 15:02 ] |
Berichttitel: | Re: Weer een beetje veel raadselachtige pech |
Juist die MOER heb ik met de hand vast gezet + wat extra. (echter ook geen idee qua Nm) Het grote punt was de BOUT van het riemwiel op de nokkenas. Geen spie of vertanding alleen klemmen. Maar nu klemt ie, en goed ook. Met de loctide op de schroefdraad denk ik dat dat ook wel zo zal blijven. Grüß Alles werkt!! op juiste moment of niet, HET werkt. Bijna niemand zet een startmotor met het juiste moment vast, en die doet het ook. |
Pagina 5 van 7 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |