Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Wassen & poets topic ...
MarcusE schreef: Sjeees, jullie hebben echt tijd over  Inderdaad. Bij die andere club hadden ze een poetsdag onder deskundige, professionele begeleiding (van een productverkoper). Ben er niet geweest natuurlijk, maar je moest eerst kleien.  Een maatje heeft de hele middag gewerkt, met kleien, poetsen en weet ik wat op de achterklep. Zo´n achterklep van een auto van die andere club is echt heel klein Drie weken later hadden we een gezellige rit, maar er was helemaal geen verschil meer te zien tussen de achterklep en de rest... gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
20 aug 2010 23:55 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Menno schreef: Maar om op de quote terug te komen, ik had dus wel last van die witte waas  , maakt niet uit, is met de juiste middelen ook zo weer weg, maar was wel een hoop extra werk! Welke poor boys had je dan? Die die ik heb geeft wel een een witte vlek op zwart kunststof maar dat is heel makkelijk uit te poetsen waardoor het zwarte kunststof ook mooi diep zwart werd 
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
21 aug 2010 08:12 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
het is misschien eens een idee.. je hebt bedrijven die geven workshops voor groepen.. ik weet http://nl.meguiars.be/ bijv doet dat.. en bij carclean mss ook..
|
21 aug 2010 15:45 |
|
 |
Remco78
|
Ronald schreef: MarcusE schreef: Sjeees, jullie hebben echt tijd over  Inderdaad. Bij die andere club hadden ze een poetsdag onder deskundige, professionele begeleiding (van een productverkoper). Ben er niet geweest natuurlijk, maar je moest eerst kleien.  Een maatje heeft de hele middag gewerkt, met kleien, poetsen en weet ik wat op de achterklep. Zo´n achterklep van een auto van die andere club is echt heel klein Drie weken later hadden we een gezellige rit, maar er was helemaal geen verschil meer te zien tussen de achterklep en de rest... gr. Ronald Deze clinics heb ik reeds gevolgd bij LEKO in Bruinisse. Dit is net zoiets als Carclean alleen is de service bij LEKO onovertroffen. Het is erg leuk om dit met een groep mensen te volgen. Ik heb inmiddels de basisclinic, clinic 2 en 3 al doorlopen. Dit gaat zelf tot het wetsanden van je auto. Het werkt alleen erg verslavend. Ik heb inmiddels meerdere machines, polishes, waxes, accessoires etc. Alles wil je op een gegeven moment proberen. Mijn auto krijgt elk najaar een winterbeurt. Daar ben je dan zo'n 16 uur mee bezig, maar het houd je van de straat en het grote voordeel is dat vuil en pekel veel minder grip hebben op je auto. Alles wast er veel makkelijker af en ik vind het wel leuk om te doen.
|
28 aug 2010 14:30 |
|
 |
Remco78
|
Dit is eigen werk. Even ter demonstratie (ook al is het geen Citroen): Voor:   Na:  
|
28 aug 2010 16:04 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Jaa ho even. Je hebt gewoon de kleurinstelling van je camera veranderd natuurlijk Prachtig resultaat 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
28 aug 2010 20:28 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
zandvoorta schreef: Menno schreef: Maar om op de quote terug te komen, ik had dus wel last van die witte waas  , maakt niet uit, is met de juiste middelen ook zo weer weg, maar was wel een hoop extra werk! Welke poor boys had je dan? Die die ik heb geeft wel een een witte vlek op zwart kunststof maar dat is heel makkelijk uit te poetsen waardoor het zwarte kunststof ook mooi diep zwart werd  het is de blackhole die dit veroorzaakt ... maar is allemaal makkelijk weg te krijgen
29 aug 2010 11:48 |
|
 |
My_First_C5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 28 sep 2009 22:05 Berichten: 120 Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Naar boven
|
Menno schreef: het is de blackhole die dit veroorzaakt ... maar is allemaal makkelijk weg te krijgen Maar wel snel dan, want ik heb het kunststof zien aantasten als je er niets mee doet!  Waarmee haal je het eigenlijk weg?
|
29 aug 2010 14:03 |
|
 |
Remco78
|
Als het alleen de wax is die op het kunststof achterblijft dan heb je dit zo weg met een beetje kunststof cleaner of als je dat niet hebt moet het zelfs met zonnebloemolie lukken. Het is erger als een polish de kunststof aantast.
|
29 aug 2010 15:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Precies, het is wit restant ... tast het verder niet aan, dus haal je zo weg, het staat zo lelijk als je het laat zitten ...
29 aug 2010 20:17 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
Binnenkort wordt er weer een poetsmeeting georganiseerd via het Autodetailingforum, je kunt op zo'n meeting zelf aan de slag gaan met je auto in een overdekte/verwarmde hal. Zoals het er nu naar uit ziet zijn er diverse workshops en kun je ter plaatsen via LEKO producten aanschaffen. Er zullen ook genoeg "experts" rondlopen voor het nodige advies. Ik ben sowieso aanwezig en ga uiteraard ook aan de slag met mijn auto  . Deze meeting vindt plaats in Lelystad op zaterdag de 18de september! Als je interesse hebt om deel te nemen aan deze dag, dan kun je inschrijven via deze URL: linkMeer info van de Autodetailing site geplukt: Citaat: Beste,
Daar is 'ie dan eindelijk, een nieuwe AutoDetailing Drive-In meeting. Het is ondertussen alweer bijna 2 jaar geleden dat wij een meeting georganiseerd hebben, maar dat hopen we op deze manier weer helemaal goed te maken!
Tijdens deze dag, op zaterdag 18 September is er weer eens de mogelijkheid om andere leden, de gezichten achter de namen te ontmoeten, met elkaar over het detailen te hebben, maar natuurlijk ook met het detailen zelf bezig te zijn! De meeting wordt daarom gehouden bij Farm-World in Lelystad, waar we overdekt kunnen staan en niet afhankelijk zijn van het weer. Tijdens de dag zal Leko aanwezig zijn voor advies, tips, verkoop van producten en zullen zij een mini-workshop geven. Daarnaast kan door iedereen geoefend worden op de test-motorkappen en is er genoeg ruimte binnen om aan de slag te kunnen met de eigen auto.
Het schema voor deze dag is als volgt
Zaterdag 18 September 09:00 uur - Begin meeting 11:00 uur - Mini Workshops 1, Basis van het Detailen, gegeven door Leko. Ideaal voor de beginnende detailers. 15:00 uur - Vragen / Advies uurtje bij de stand van Leko. Mocht je specifieke problemen, of lak-advies nodig hebben, dit is je kans! 18:00 uur - Einde Meeting
Na de meeting kunnen we voor de geïnteresseerde nog ergens een hapje eten. Beetje afhankelijk van het aantal deelnemers kunnen we bij Farm-World blijven en afsluiten met een BBQ. Of kunnen we ergens Lelystad in en een eet-tent zoeken? Suggesties hiervoor zijn welkom
De BBQ bij Farm-World is als volgt: Saté, shaslick, carbonade, barbecue worst, spareribs, hamburgers. Huzaren- komkommer- tomaat-banaan salades. div. sauzen, satésaus, stokbrood, kruidenboter en frites.
En deze bedraagt € 20,- p.p
Verder hopen we op deze manier een leuke invulling te geven aan deze gezellige en informatieve dag.
Mochten jullie nog suggesties of ideeën hebben, dan hoor ik het graag!
Het adres van Farm-World is:
Farm-World Activiteiten Centrum Eendenweg 11, 8218 NC Lelystad
De kosten voor de meeting bedragen € 15,- per auto. Meerijders hoeven dus niet af te rekenen. Dit is puur voor de locatie en dient op de dag zelf bij Farm-World te worden voldaan.
LET OP: Je kunt bij Farm-World niet pinnen, alleen contant. Ook handig om te weten als je daar wat wilt eten/drinken.
Graag de poll invullen als je zeker weet wel of niet te komen, zodat we de aantallen kunnen bijhouden. Er is een minimum van zo'n 15 man.
PS: dit is niet bedoeld als spam, ik zit niet in de organisatie. Het lijkt me echter leuk om wat meer gepoetste C5's op de weg te zien!
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
04 sep 2010 09:50 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
Leuk idee. Mijn dame had dat wel kunnen gebruiken maar helaas; ik moet werken.
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
04 sep 2010 09:54 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
moet ook werken... 
|
04 sep 2010 09:56 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
Das jammer Bart65, misschien een andere keer Ik vind deze meetings altijd ideaal om "net voor de winter" je wagen weer in top conditie te krijgen! Altijd erg gezellig om te ouwenelen en met z'n alle bezig te zijn! Edit: Roman! wat doen jullie toch allemaal zo op de zaterdags werken 
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
04 sep 2010 09:58 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
SkyBuMp schreef: Edit: Roman! wat doen jullie toch allemaal zo op de zaterdags werken  tja, dat krijg je als je volcontinue werkt... 6 dagen werken en 4 vrij dan vallen er zaterdagen in, net als de meeting bij autovitel...
|
04 sep 2010 13:16 |
|
 |
|