Auteur |
Bericht |
JWHofnar
V.I.P.
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: Wassen & poets topic ...
Jongens, overdrijven is ook een vak. Ik vind de auto na een beurtje Loogman Amsterdam er altijd pico bello uit zien.
JW
|
03 sep 2009 17:51 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Zeker bij deze straat, alles is net nieuw Ik zie het probleem ook niet  , zeker niet omdat de auto altijd netjes in de was staat ( handwerk ) ...
03 sep 2009 17:53 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
JWHofnar schreef: Jongens, overdrijven is ook een vak. Ik vind de auto na een beurtje Loogman Amsterdam er altijd pico bello uit zien.
JW Zet hem maar eens in de zon, dan schrik je van de swirl's, en daar hou ik niet van. Swirl's zijn miniscule krasjes, op onderstaande foto kun je zien hoe dat er uit ziet 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
03 sep 2009 18:11 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10203
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
Ik zal eens kijken op een zonnige dag. Tot nu toe nog niet veel storende "swirl's" gezien. Ik had het idee dat het met die nieuwe wasstraten (met lapjes) wel meeviel.
JW
|
03 sep 2009 18:16 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
JWHofnar schreef: Ik zal eens kijken op een zonnige dag. Tot nu toe nog niet veel storende "swirl's" gezien. Ik had het idee dat het met die nieuwe wasstraten (met lapjes) wel meeviel.
JW op een donkere auto zie je het beter dan op een lichtere, maar ja een donkere auto geeft ook een diepere glans.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
03 sep 2009 18:19 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
Wat MS-C5 zegt.. de swirls zijn lichte krasjes die je niet persee ziet meteen.. vormen wel een laagje op je mooie glans waardoor je een doffere look hebt. Omdat de krasjes/dofheid geleidelijk ontstaan (door de krasstraat dus) zie je het verschil niet meteen.. totdat je de lak eens goed bekijkt onder een bouwlamp / xenon / led lampje en de swirls je tegemoet springen! Mijn motorkap in de volle zon... zoek de swirls (zijn er niet  )  Nog een voorbeeld.. misschien zie je nu het verschil niet goed (niet in de zon gecheckt of zonder goede lamp  ).. maar dit is echt een mooi voorbeeldje van jaren lang krasstraat  Links gepolished.. en rechts rechtstreeks uit de krasstraat!   Menno schreef: Zeker bij deze straat, alles is net nieuw Ik zie het probleem ook niet  , zeker niet omdat de auto altijd netjes in de was staat ( handwerk ) ... Uiteraard is dat goed dat de auto in de was staat, maar dat zegt niets over de mate van bescherming? De wax is namelijk geen schild of iets dat krassen of swirls door verkeerd wassen tegen zal gaan. Net zoiets als lakpantser wat vaak door dealers aangebracht wordt is niet meer dan een sealent (een syntetische wax). Dus vertrouw er niet op dat je tegen waskrassen beschermd bent met een waxlaagje!
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
03 sep 2009 18:44 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
mijn C5 heeft nog nooit een wasstraat gezien, maar affabriek zitten er genoeg swirls in.. ben er voor terug geweest bij de dealer maar zijn zwarte tourer heeft precies hetzelfde... nu las ik dat je dat eruit krijgt met spul van de diverse autowas producenten.. heeft iemand een tip.. 
|
03 sep 2009 19:21 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Naar boven
|
Af fabriek lijkt me wat sterk.. vaak gaat het fout bij de afleverings"beurt". Het transport plastic wordt netjes verwijderd door de poetser op de hoek en die gaat vervolgens.. los met de tol. Wat je dan toch vaak ziet ook dat er met vervuilde pads en doeken gewerkt wordt. Het gaat daar namelijk om productie en niet of het 100% optimaal resultaat oplevert natuurlijk. Ik heb dan wel bij een schadeherstel toko gezien dat ze wagens even snel oppoetsen na een spuitjob. Na het poetsen gewoon de pads op de grond laten liggen.. (grond = zand/vervuiling = krassjes) en dan rustig weer verder gaan tollen over de lak. Belachelijk .. mag je eigenlijk niet verwachten van een professionele toko Vaak ziet de wagen er perfect uit bij aflevering.. omdat men producten gebruikt waar zegenaamde fillers in zitten. Die vullen de micro krasjes op zodat je een mooi egaale lak te zien krijgt. Na een aantal keren wassen (krassen mag ook) zijn je fillers er uit gespoeld en zie je opeens swirls of hologrammen. Om precies te kunnen zeggen welke polish je nodig hebt is moeilijk te zeggen. Dat is namelijk weer afhankelijk van de hardheid van je lak, mijn ervaring met Citroen lakken zijn dat ze een normale hardheid hebben. Je zou dus een milde polish nodig hebben. Het is wel de bedoeling dat je met de meest lichte polish begint.. om zo min mogelijk lak te verwijderen maar toch maximaal resultaat te behalen. Je zou naar de polishes van Poorboys uit de SSR serie kunnen kijken of de Meguiars #205 bijvoorbeeld. Om swirls te verwijderen is het wel raadzaam om een goede Dual Action machine te hebben, met de hand heb je zeker een minder goed resultaat. Uiteraard is een testspot aan te raden om te bepalen of je tevreden bent met het behaalde resultaat om vervolgens de hele wagen te pakken 
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
03 sep 2009 19:52 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
bedankt voor de info... 
|
05 sep 2009 09:12 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
Wij zijn van die luie notoire wasstraatgangers. Maar de Saxo was in de tijd zo lelijk geworden, dat die nu bij een professionele cleaner staat. Ondanks regelmatig wassen allemaal kleine zwarte plekjes op de dof geworden lak. Met water en een spons, of even met de nagel, gaan ze wel weg, maar dus niet met de wasstraat. En in de sponningen was het hier en daar groen van de (mos)aanslag. Heb nu de leenauto van de poetser : Een Peugeot 107. Maar wat een luidruchtige stuiterbak is dat zeg. Vergeleken met de Saxo dus.
_________________ Groeten, Marc
|
05 sep 2009 09:58 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Naar boven
|
Ik hoop Marcus.. dat ze je lak op de Saxo niet verneuken.. sorry dat ik het zo zeg  .. Maar als je Saxo echt bij een poetsbedrijf staat.. daar draait het niet om perfectie.. maar een hoge omloopsnelheid. Post eens wat mooie foto's als je hem terug hebt.. ben benieuwd! 
|
05 sep 2009 11:21 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Naar boven
|
Dit is geen hoge omloopsnelheid bedrijf. Vanochtend om 8 uur gebracht. Ze hebben er 7 a 8 uur voor staan, dus na drieen weer ophalen. We zullen zien. En veel valt er niet meer te verneuken aan de lak, hoor  Hier staat de Saxo : http://www.carcleaningarnhem.nl/
|
05 sep 2009 12:37 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Mag ik de onbeleefde vraag stellen wat je nu voor zoiets moet betalen ?
05 sep 2009 12:58 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Menno schreef: Mag ik de onbeleefde vraag stellen wat je nu voor zoiets moet betalen ? Die vraag had ik ook. Maar ik heb even op de site gekeken Drie paketten: Binnen, buiten of binnen + buiten. Voor kleine auto: E 83,30, 83,30 of 142,80, respectievelijk. C5 (groot  ) waarschijnlijk 142,80, 142,80 of 238,-. Leenauto kost E 25 extra, maar gratis als je binnen+buiten laat doen
|
05 sep 2009 13:02 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Naar boven
|
Klopt. En dan zijn er nog wat dingetjes waarvan de prijzen niet staan vermeld, zoals motorreiniging, stickers verwijderen of geurverwijderen met ozon.
Nou is 140 euro best wel veel, maar ik heb niet de tijd noch de middelen om het zelf te doen. En ik weet dat ik het niet zo goed kan als zij. Zij doen het dagelijks. Wordt de Saxo nu een keer mooi gemaakt en dan wordt het een kwestie van bijhouden. Tenminste, dat is het plan.
|
05 sep 2009 13:38 |
|
 |
|