Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Breeze
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24 Berichten: 692 Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 62 100
Kleur: Blauwachtig grijs
Naar boven
|
 Re: Winterbanden topic ...
Gisteren weer mijn wintersloebermerk Nankang (of zoiets) er onder gelegd. Zaten gratis bij de aankoop. Zoals JW in februari al opmerkte zijn dit geen echte winterbanden, te zien aan het profiel, maar wel 3 sneeuwvlokjes op de wang  . Net zoals vorig seizoen geen merkbare toename van het geluidsniveau. Gelukkig is de grip op sneeuw merkbaar beter, maar wat ik wel veel slechter vind is de remweg bij nat wegdek. Bij mijn vorige Xantia had ik Vredestein Snowtrac 2. Minieme geluidstoename, maar wel hetzelfde slechte natte remgedrag. Adri
|
27 nov 2010 13:04 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Naar boven
|
JWHofnar schreef: Als je auto harder kan dan je winterbanden toestaan moet je een stickertje op je voorruit plakken. Zodat je niet per ongeluk ietsje te hard rijdt. Mijn superdelux Nankang winterbanden zijn ook H. Dus die stickerverplichting geldt ook voor mij. Maar waar geldt deze regel? Alleen in Duitsland? Adri
|
27 nov 2010 13:11 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Welke winterbanden?
luc schreef: Bedankt voor de tip Ik heb ze zojuist verkocht met 60 euro winst Doet alles weer een beetje minder pijn Klaverblaadje schreef: Zet ze even op marktplaats, die ben je zo kwijt.  Winterbanden moet je verkopen eind November en inkopen in Juni/Juli. Ik heb ooit (Juni 2003) op marktplaats een set winterbanden banden gevraagd voor mijn Bora en kreeg toen zoveel sets aangeboden voor heel weinig, dat ik 10 goede sets gekocht heb voor in totaal 1400 euro. Van de winst kon ik in November gratis naar Spanje.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 nov 2010 13:24 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Breeze schreef: Mijn superdelux Nankang winterbanden zijn ook H. Dus die stickerverplichting geldt ook voor mij. Maar waar geldt deze regel? Alleen in Duitsland? Het plaatsen van banden met een te lage snelheidscodering is overal illegaal, alleen in Duitsland is men zo gewend aan winterbanden met te lage codering dat men al honderd jaar stickers plaatst om geen boete te krijgen of erger nog, van de weg gehaald te worden. Ze waren er simpelweg nooit in V, nu is dat echter geen excuus meer. En als je bang bent om in Duitsland een boete te krijgen via die nieuwe winterbandregeling dan heb ik slecht nieuws voor je, die drie sneeuwvlokjes vrijwaren je niet van een bekeuring, alleen een M+S logo telt. Niet omdat dat specifiek op winterbanden slaat, maar omdat juist dat logo toevallig in een EU wet wordt genoemd.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 nov 2010 14:01 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
Volgens mij zijn winterbanden niet eens in W codering te krijgen. H is gangbaar en soms is V beschikbaar. De winterbandencodering mag,naar mijn weten, altijd een stap lager dan de zomercodering. Mijn C5 staat nu weliswaar op H-winterbanden (max 210) maar de C5-max is 203. Geen probleem, lijkt mij, en ook geen sticker nodig. Beetje onzinnig om een max 210 sticker te plakken, wanneer de auto dat toch niet haalt.
_________________ Groeten, Marc
|
27 nov 2010 15:22 |
|
 |
Robbert
|
volgens het boekje haalt mijn Renooit 210, bij montage winterbanden (H) is er een evengoed een max 210 sticker geplakt....op de binnenkant van m'n deur 
|
27 nov 2010 15:31 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Hey ET, bedankt voor deze duidelijke toelichting. Ik heb de bandenwang van mijn Nankangs nog eens goed bekeken en behalve "Made in Taiwan" staat er gelukkig ook M+S op, plus een Mountain/Snowflake Pictograph. Dus niet 3 sneeuwvlokjes, zoals ik eerst dacht, maar het bekende gestileerde sneeuwvloksymbool in een bergje. Merkwaardig vind ik wel dat de kort op mekaar staande groeven, die zo kenmerkend zijn voor een echte sneeuwband, ontbreken. Misschien hebben ze een ander soort sneeuw in Taiwan  . Grappig dat men een overtreding probeert te voorkomen door een stickertje te plakken en kennelijk al jaren hiermee wegkomt. Mijn V6 heeft een officiële top van 225 km/h dus ik ben in overtreding. Gelukkig gaan we al sinds jaar en dag 's winters naar de Franse Alpen  . Adri
|
27 nov 2010 15:38 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Naar boven
|
EvilTwin schreef: [Het plaatsen van banden met een te lage snelheidscodering is overal illegaal, alleen in Duitsland is men zo gewend aan winterbanden met te lage codering dat men al honderd jaar stickers plaatst om geen boete te krijgen of erger nog, van de weg gehaald te worden. Citaat uit de Duitse Wiki. Citaat: Anders als bei Sommerreifen ist es bei Winterreifen auch erlaubt, abweichend von den einzuhaltenden Angaben des Fahrzeugscheines, Reifen mit niedrigerem Geschwindigkeitsindex einzusetzen. Dabei ist wieder die M&S-Kennzeichnung ausschlaggebend Zou het kunnen dat jij je vergist. Sprak hij heel voorzichtig  . Adri
|
27 nov 2010 15:57 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Die sticker is in Duitsland nodig om op papier conflicten te voorkomen. In Duitsland staat op het kentekenbewijs hoe hard de auto (in theorie) kan. Als je met met 180km banden op een 210km auto rijdt heb je dus een conflict. Om te voorkomen dat je bij een ongeluk voor zou kunnen wenden "Ich habe es nicht gewuesst" moet je daar dus de sticker plakken. Bijlage: max snelheid sticker.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 nov 2010 17:09 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Klaverblaadje schreef: Als je met met 180km banden op een 210km auto rijdt heb je dus een conflict. Naar de letter van de wet heb je geen conflict. Dus een typisch geval van discrepantie tussen de theorie (de wet) en de praktijk. Adri
|
27 nov 2010 17:50 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
Ik zie geen discrepantie.
Je mag in Duitsland (in NL zijn regels voor deze snelheden niet nodig) winterbanden monteren die niet toereikend zijn voor de maximum snelheid van je auto. Je mag alleen alleen niet harder rijden dan de banden toelaten. Logisch.
Om te zorgen dat de bestuurder dat weet, de sticker.
JW
|
27 nov 2010 18:18 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Het lijkt nu net of ik m'n gelijk wil halen  , maar dit zei je: Klaverblaadje schreef: Als je met met 180km banden op een 210km auto rijdt heb je dus een conflict. En dat is dus niet zo. Adri
|
27 nov 2010 18:27 |
|
 |
Robbert
|
heuvelop op een besneeuwd wegdek met winterbanden levert wel een conflict op, met je achterliggers 
|
27 nov 2010 18:48 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Breeze schreef: Citaat uit de Duitse Wiki. Citaat: Anders als bei Sommerreifen ist es bei Winterreifen auch erlaubt, abweichend von den einzuhaltenden Angaben des Fahrzeugscheines, Reifen mit niedrigerem Geschwindigkeitsindex einzusetzen. Dabei ist wieder die M&S-Kennzeichnung ausschlaggebend Zou het kunnen dat jij je vergist. Sprak hij heel voorzichtig  . Met M+S banden kom je dus volgens de Duiste WVW onder de verplichting uit de juiste banden te monteren zolang als je een sticker plaatst en niet harder rijdt dan mag volgens de codering. Maar ook hier gaan ze dus de fout in met "winterbanden". Zoals al eerder gezegd de Duitse wet misbruikt dat M+S logo omdat het toevallig in een EU regeling terecht is gekomen als voorbeeld van een speciale band. De desbetreffende EU regeling noemt winterbanden, zonder exact te zeggen wat dat zijn en hoe ze gemarkeerd zijn, maar zegt er wel bij dat een echte specificatie daarvan gewenst is. Daarnaast noemt zij M+S banden (onder de term tractiebanden) Maar M+S zegt absoluut niks over de geschiktheid op sneeuw of onder winterse omstandigheden, alleen maar wat over de openheid van het profiel. Het Nederlandse voertuig reglement verwijst ook naar die regeling, maar daarin wordt nergens gesproken over stickers op je dashboard plaatsen. De Duitse wet is dan ook in strijd met EU regels, evenals hun zgn winterbanden-verplichting. Bei Verwendung von M + S-Reifen (Winterreifen) gilt die Forderung hinsichtlich der Geschwindigkeit auch als erfüllt, wenn die für M + S-Reifen zulässige Höchstgeschwindigkeit unter der durch die Bauart bestimmten Höchstgeschwindigkeit des Fahrzeugs liegt, jedoch
1.die für M + S-Reifen zulässige Höchstgeschwindigkeit im Blickfeld des Fahrzeugführers sinnfällig angegeben ist, 2.die für M + S-Reifen zulässige Höchstgeschwindigkeit im Betrieb nicht überschritten wird.Terwijl de EU regeling dit zegt: Alle banden die als deel van de uitrusting van een voertuig worden geleverd, daaronder begrepen eventuele reservebanden, zijn geschikt voor gebruik op de voertuigen waarvoor zij zijn bestemd, vooral wat hun afmetingen en snelheids- en belastingskenmerken betreft.
De Duitse toelating staat dus haaks op de EU regeling.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 nov 2010 19:22 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
Maar hoe wil je die EU regels toepassen als er gewoonweg geen winterbanden leverbaar zijn met W-codering of hoger en je wil graag winterbanden onder de auto. ?
_________________ Groeten, Marc
|
27 nov 2010 19:29 |
|
 |
|