Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Teleurgesteld! 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Hahaha was het maar zo.

Het staat als volgt in de offerte:

"USB box voor iPod integratie met het MyWay systeem"

Het antwoord is nu:

"We wachten op een oplossing van Citroen, maar dat kan wel een jaartje gaan duren.

Update van vandaag:

Ze gaan iig het bedrag voor de USB box crediteren aan de leasemaatschappij. Dat is het deel wat geleverd is en niet voldeed aan wat men er logischerwijze van kon verwachten.

De volgende auto wordt er eentje met een autoradio erin van een 3rd party. Niks integratie met de rest van de auto: Back to the nineties!

Ik heb in m'n Land Rover uit 1975 een perfect werkend Audio/Navigatie systeem met BT streaming van m'n iPhone naar m'n radio. Heerlijk!

Gerard


11 feb 2010 20:34
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
En dat het MyWay systeem een prima werkend systeem is is natuurlijk klinkklare nonsens:
1) Gesprekskwaliteit is bagger
2) Gesprek kan pas na ca 5 seconden beginnen (de andere kant heeft dan al een paar keer "hallo" geroepen)
3) Het is waardeloos om door je telefoonnummers te gaan om het juiste nummer te zoeken
4) Het systeem loopt regelmatig vast
5) geen voicedialing (lekker makkelijk icm punt 3)
6) de navigatie stop regelmatig zonder reden of de kaart houdt ineens op
7) als je aan de navigatie aan het invoeren ben en er loopt iemand voor je auto langs gaan de sensoren af en kan je opnieuw beginnen met instellen
8) als je wilt switchen van radio naar AUX of CD moet je 3 a 4 handelingen verrichten, terwijl dit ook met een sourceknop gedaan kan worden.

1 De geluidskwaliteit is bij mij echt heel goed: ook ik ondervind dat m'n gesprekspartner niet doorheeft dat ik handfree bel.
2 en 3 herken ik ... met m'n Samsung Jet S8000. Met m'n oude Nokia had ik echter een veel betere ervaring mbt. bediening, vooral de telefoonboekfunctie (met namen ipv. nummers) werkte zeer doed. Ook de oudere Samsung van m'n vrouw doet 't goed (maar daar is ooit eens een verbinding verbroken). Van mijn eigen Samsung Jet weet ik inmiddels dat die op het gebied "verbinding met andere apparatuur" gewoon ronduit bagger is, ook de USB-communicatie met m'n PC is slecht. Dat ligt dus niet aan de MyWay maar aan de telefoon. Wellicht dat bij jou ook de telefoon de zwakke schakel is. Kun je eens met een ander merk/type telefoon proberen?
4 en 6 herken ik niet, 5 wel maar dat wist ik vooraf.
7 Als ik een route aan 't invoeren ben en de parkeersensoren (of de verkeersinfo ed) komen er doorheen kan ik zodra dat voorbij is gewoon doorgaan waar ik gebleven was.
8 Als ik op de knop Music druk (als er een CD inzit) gaat direct de CD-speler werken. De AUX-ingang gebruik ik niet. Het is inderdaad jammer dat de Mode-knop (ook die aan de rechter stuurhendel) die keuze niet biedt.
Kortom ik ben best tevreden met MyWay maar had zelf als ik een "zware" gebruiker zou zijn zoals jij blijkbaar bent toch voor NG4 gekozen, maar dat kan wellicht niet in een LB.

_________________
L8r, Henk


15 feb 2010 23:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Hey Henk

Heel vreemd dat jij een goede kwaliteit hebt. Ik heb 2 collega's en 1 vriend met de LB met MyWay en we hebben alle 4 dezelfde problemen.

De dealer kwam zelfs met de verklaring dat T-Mobile de problemen gaf, andere providers niet. Ik Heb de volgende toestellen gebruikt en met allemaal had ik problemen met de kwaliteit:

iPhone 3G 8 & 16 GB
N95
Blackberry 8310 en 8900

Het telefoonboek werkt op zichzelf wel goed, maar probeer eens onder het rijden naar een nummer te gaan halverwege het alfabet... Ik heb nog geen goede manier gevonden om dat te doen, als jij het me kan vertellen heel graag. Misschien ligt het aan mijn te lange lijst nummers (500+ personen, waarvan veel met 2 nummers) maar dat is nou eenmaal inherent aan mijn werk.

Gerard


16 feb 2010 09:32
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Misschien ligt het aan mijn te lange lijst nummers (500+ personen, waarvan veel met 2 nummers) maar dat is nou eenmaal inherent aan mijn werk.

Gerard,

Bedoel je dat je voor elk nummer appart een naam in het telefoonboek van je iPhone hebt ingevoerd? Dus bv. PietjePuk Thuis, PietjePuk Werk en PietjePuk GSM? In dat geval kun je de lijst behoorlijk terugbrengen door per naam meer nummers in te voeren (de iPhone kan dat toch wel?). Dan wordt de lijst een stuk korter en moet je na de selectie van een naam daarna nog een selectie van nummer (soort nummer wordt dan aangegeven) maken, maar dat is dan veel minder werk.
Bij mij zie ik alleen per subnummer steeds eerst het "hoofdnummer", dus dat is echt helemaal bagger, maar zoals gezegd alleen bij mijn Samsung Jet en niet bij andere toestellen.

Ff snel op beginletter selecteren is echter een kunstje dat MyWay (nog?) niet kent. Maar ik vraag me af of de NaviDrive 3D dat wel kan, maar die heeft wel spraakherkenning. Ik heb 't op dit forum al vaker gezegd: voor de veelgebruiker is de NaviDrive 3D toch de betere keuze. De MyWay is meer voor de "casual" gebruiker.

Verder zie ik in een ander draadje nog de suggestie om de accuklemmen een behoorlijke tijd los te nemen waarna de MyWay vaak beter schijnt te werken.

_________________
L8r, Henk


16 feb 2010 21:39
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Natuurlijk niet. Ik heb helaas zoveel contacten. Sommige met 2 of 3 nummers die ook weer los in mijn scherm van de C5 weergegeven worden.

Dus als ik 1 contact heb in m'n telefoon met 3 nummers staat hij 3 maal in de C5


Ik kan wel op beginletter kiezen, maar dat moet via de cursortoets op het dashboard, niet echt veilig te bedienen onder het rijden.

Als MyWay voor de casual gebruiker is, moeten ze hem niet in een Ligne BUSINESS zetten. Dan weet je dat het merendeel zakelijke rijder wordt.

Gerard


26 feb 2010 10:36
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Dus als ik 1 contact heb in m'n telefoon met 3 nummers staat hij 3 maal in de C5

En bij mij zijn 't dan ook nog eens alleen maar nummers die ik zie. Maar met andere telefoons (m'n oude, die van m'n vrouw) heb ik de vermelding dus maar één keer met daaronder dan de verschillende nummers.
iBub schreef:
Als MyWay voor de casual gebruiker is, moeten ze hem niet in een Ligne BUSINESS zetten. Dan weet je dat het merendeel zakelijke rijder wordt.

Gerard
Dat ben ik dus helemaal met je eens! Voor mij is MyWay meer dan genoeg maar voor zakelijke rijders is het echt te beperkt. Maar ook de NG4 lijkt me niet goed genoeg dan, zonder touchscreen!

_________________
L8r, Henk


27 feb 2010 14:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.