Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Teleurgesteld! 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt in de vorige serie LB met het systeem erin met de SIM kaart in het dashboard. De dealer vertelde mij dat er een verandering aankwam in het systeem en dat de harddisk eruit ging en er een SD kaart voor terug kwam. Dat zou de belangrijkste wijziging zijn. Met geen woord werd er gerept over het ontbreken van voicedialing of andere functies die de vorige serie wel had.

Ik heb nog specifiek gezegd dat ik de problemen die ik had met mijn 407 (het niet kunnen aansluiten van een iPod op de line-in vanwege JBL systeem) dit keer niet wilde hebben. De verkoper verzekerde mij een goed werkende integratie tussende iPod en het systeem via d USB box.

Niet dus.

En dat ik dit soort zaken zwaar laat meewegen in de keuze voor een auto is mijn eigen keuze. Ik moet helaas veel in de auto zitten en wil naast het vele bellen wat ik doe ook naar een lekker stuk muziek luisteren. Mijn eigen muziek op de iPod. Ik heb nu een half jaar ergenis achter de rug en flink water bij de wijn moeten doen om alles werkend te krijgen. Is het vreemd dat ik dan zeg dat Citroen voor mij niet meer hoeft?

Gerard


11 feb 2010 09:43
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verhaal zonder einde: Ik geef het op....
Maar dat is niet wat je eerder zei, je zei:

iBub schreef:
Moet nog twee en een half jaar rijden in deze auto en ik leg me erbij neer dat Citroen niet in staat is een fatsoenlijk werkend systeem in een auto te zetten.


Dat is dus onzin, Citroen levert twee prima werkende systemen. MyWay en NG4. Dat jij NG4 functionaliteit verwacht bij de MyWay of dat het door jou proefgereden systeem (RT4) niet mer leverbaar is zegt niks over de werking van die twee systemen.

Over de verwachtingen gewekt door de verkoper hebben we het al twee pagina's gehad.
Ik vind dat je die twee zaken duidelijk moet scheiden. En ik begrijp ook niet dat muziek in de auto zo belangrijk kan zijn dat je er je rijplezier door laat vergallen. Bellen en mp3s zijn nog altijd secundair. Tenslotte zul je voor wat de MyWay kost (gratis op LB!) ook bij geen enkele concurrent iets beters vinden.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


11 feb 2010 10:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
EvilTwin,

Het is mij duidelijk dat jij lijdt aan een behoorlijkde dosis Citroënbloed door je aderen. Ik zal het nog één keer proberen duidelijk te maken:

De auto rijdt goed, ziet er goed uit, is heel comfortabel.

Daar klaag ik ook niet over.

Als je noodgedwongen veel tijd doorbrengt in de auto, zoals ik, zijn die secundaire zaken wel belangrijk, zeker voor mij. Ik laat niet voor niets een hele dure upgrade op mijn speakers doen.

En dat het MyWay systeem "gratis" is op de LB is natuurlijk je reinste onzin. Alles is betaald. Ik wilde zelfs meer betalen voor een beter systeem maar bij Citroën zijn bepaalde opties en uitvoeringen niet te combineren.

Ik wil een A-Label auto rijden, uit principe en dan wordt je bij de C5 uitgesloten van de "betere" systemen in de auto. Geloof me: Ik had in mijn leasebedrag nog zoveel geld over dat ik het makkelijk had kunnen doen.

En dat het MyWay systeem een prima werkend systeem is is natuurlijk klinkklare nonsens:
1) Gesprekskwaliteit is bagger
2) Gesprek kan pas na ca 5 seconden beginnen (de andere kant heeft dan al een paar keer "hallo" geroepen)
3) Het is waardeloos om door je telefoonnummers te gaan om het juiste nummer te zoeken
4) Het systeem loopt regelmatig vast
5) geen voicedialing (lekker makkelijk icm punt 3)
6) de navigatie stop regelmatig zonder reden of de kaart houdt ineens op
7) als je aan de navigatie aan het invoeren ben en er loopt iemand voor je auto langs gaan de sensoren af en kan je opnieuw beginnen met instellen
8) als je wilt switchen van radio naar AUX of CD moet je 3 a 4 handelingen verrichten, terwijl dit ook met een sourceknop gedaan kan worden.

Kortom het is een onderontwikkeld, ondoordacht waardeloos systeem. Als jij meent de wijsheid in pacht te hebben anders te beweren ben ik heel benieuwd naar jouw ervaringen met het MyWay systeem.


11 feb 2010 11:02
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt in de vorige serie LB met het systeem erin met de SIM kaart in het dashboard. De dealer vertelde mij dat er een verandering aankwam in het systeem en dat de harddisk eruit ging en er een SD kaart voor terug kwam. Dat zou de belangrijkste wijziging zijn. Met geen woord werd er gerept over het ontbreken van voicedialing of andere functies die de vorige serie wel had.

Ik heb nog specifiek gezegd dat ik de problemen die ik had met mijn 407 (het niet kunnen aansluiten van een iPod op de line-in vanwege JBL systeem) dit keer niet wilde hebben. De verkoper verzekerde mij een goed werkende integratie tussende iPod en het systeem via d USB box.

Niet dus.

En dat ik dit soort zaken zwaar laat meewegen in de keuze voor een auto is mijn eigen keuze. Ik moet helaas veel in de auto zitten en wil naast het vele bellen wat ik doe ook naar een lekker stuk muziek luisteren. Mijn eigen muziek op de iPod. Ik heb nu een half jaar ergenis achter de rug en flink water bij de wijn moeten doen om alles werkend te krijgen. Is het vreemd dat ik dan zeg dat Citroen voor mij niet meer hoeft?Gerard


Zoals ET ook al aangaf: dat heeft dus niks met Citroën te maken, je hebt een verkoper getroffen die kennelijk slecht op de hoogte was van wat het simpele, maar op zich goede MyWay systeem al-dan-niet kan.
Als de Citroën C5 je verder goed bevalt kun je toch bij de volgende C5 een Exclusive met NaviDrive NG4 nemen, die heeft al die features wél.
Want in je budget had je nog het eea over, schreef je.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 feb 2010 11:07
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Sorry hoor jongens..maar julile praten net alsof deze meneer een brood gekocht heeft. Zo van eet deze brood maar op en koop morgen maar een nieuwe...

Ik til duidelijk zwaarder aan deze zaak. Als de verkoper duidelijk de verwachting heeft geschept dat dit "nieuwe" systeem NIET onderdoet tov. het "oude" systeem waar de proefrit mee gemaakt is, dan kun je de koper dat moeilijk kwalijk nemen. De verkoper is in deze de expert en dient zijn producten grondig te kennen.

Ik weet alleen niet of de verkoper echt zo duidelijk gezegd heeft dat het systeem 1 op 1 is.. enkel het verschil van opslag. Maar als dit wel zo zou zijn.. zou ik de auto gewoon terug brengen... hoe lekker dat deze ook rijd. Afgesproken is afgesproken.. als je iets koopt en er zijn bepaalde verwachtingen gewekt door de verkoper... en uiteindelijk blijkt dat dit niet zo is...

Point made volgens mij.. :smt017

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


11 feb 2010 11:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Als Citroen besluit de Exclusive ook als A-Label diesel uit te brengen is dat een optie. HElaas was dat nu niet zo en zal dat ook niet komen.

De hydropneumatische vering is niet leverbaar icm de 1.6 diesel.

Het is ook verwijtbaar aan Citroen dat ze een USB box verkopen de niet functioneert en erkennen dat de spraakkwaliteit beneden alle peil is. Een bekende van mij heeft exact dezelfde auto en onderling bellen was gewoon niet te doen. Echo's, wegvallen, kraken. Goed gedaan Citroen!

Daarnaast is het zo dat een monteur mij vertelde dat ze het meermalen hadden uitgelegd aan de heren verkopers maar dat het niet helemaal door was gekomen.

Alles voor de verkoop!
Gerard


11 feb 2010 11:19
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Als het verkochte systeem dus niet optimaal functioneert.. en het op die wijze wel aan jou verkocht is .. dan ben je toch misleid? Je moet dat punt wel hard kunnen maken.. dat het systeem dus niet aan de verwachtingen voldoet... welke dus wel gewekt zijn.

Ik zou gewoon contact op nemen met je dealer en overleggen om tot een oplossing te komen... misschien kan het andere systeem nog nadien ingebouwd worden? Ik ben hier alleen niet van op de hoogte.. of dit mogelijk is..

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


11 feb 2010 11:22
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Natuurlijk is over de werking van het systeem niets op papier gezet. Over de integratie van de iPod wel.

De sfeer tussen mij en de dealer is ondertussen dusdanig verslechterd dat ik geen behoefte meer heb om de discussie aan te gaan en het de leasemaatschappij laat oplossen.

Twee weken terug heeft mijn auto een volle week bij de dealer gestaan waarna ik mijn auto vol smerige plekken en natte stoelen terug kreeg. Bij de aflevering zaten er rode vlekken in de lederen bekleding. Ze wilden het vorige week nog zo draaien dat ik die vlekken zelf had veroorzaakt.

Ik werd dus weggestuurd met natte bekleding, ondertussen kwam de A-stijl bekleding eraf vallen, viel er een moer onder mijn dashboard vandaan en deed mijn navigatie het helemaal niet meer.

Want naast het irritante "electronica en navigatie" deel van mijn klachten is er nog een leuk lijstje met klachten. Deze zijn grotendeels door de dealer veroorzaakt. Maar dat is weer een apart draadje waard.


Gerard


11 feb 2010 11:38
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Het probleem zal zitten in: hoe maak je hard dat de verkoper wat toegezegd heeft dat niet waargemaakt wordt.
Het is en blijft merkwaardig dat verkopers zó bezig zijn en blijven, want er zijn wel degelijk goeie verhalen, gedocumenteerd en wel over de verschillen tussen MyWay en NaviDriveNG4, zie bijvoorbeeld http://citrotemp.cricou.net/myway/10412228496523255.pdf
Daar is te lezen dat er geen spraaksturing is bij MyWay, geen USB aansluiting en ook geen Jukebox functie. Als hij dus beweert dat dit laatste wél zo is, en dat ook op papier gezet heeft heb je een hard punt.

Maar je laatste posting zo lezende........ :cry:

Overigens, als je een nieuwe auto aan gaat schaffen, lees je dan eerst heel goed in op het NavigatieForum, zie link hieronder.
Dáár zul je tot de ontdekking komen dat er geen ideaal systeem bestaat, er zitten heeeeel veel mitsen en maren aan de af fabriek systemen. En wat sommige fabrikanten daarvoor dan nog durven vragen, daar word je niet vrolijk van :evil:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 feb 2010 11:48
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Klopt.. eigen onderzoek en inzet is ook vereist meestal in dit soort zaken.. dus wat heb jij er aan gedaan om te begrijpen wat je koopt!

Succes met het verdere verloop van je zaak!

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


11 feb 2010 11:52
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Ibub,
Het lijkt een beetje een flauwe opmerking, maar is absoluut niet zo bedoeld; ik hoop dat je ondanks de misser over je MyWay, en je ervaring met je dealer, toch nog tevreden en prettig een tijd in deze auto kunt rijden. Want welk merk of model je ook rijdt, dit soort ervaringen zijn niet leuk. En met tegenzin in je auto rijden al helemaal niet, elke klacht/negatieve ervaring/onduidelijkheid maakt alles nog 10 keer zo erg.
Helaas, maar dat weet je vast zelf ook wel, kun je het treffen of niet met je dealer/garage. Dat is merkonafhankelijk. En op het navigatieforum kun je idd uitgebreidt lezen over navigatie in auto's en de perikelen. Ook dat is merkonafhankelijk.
Kortom, ik wens je toch een goede tijd in deze auto toe.
Johan


11 feb 2010 12:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
het is toch al langer bekent dat citroen niet vooruit loopt qua audio en navigatie

bij citroen zijn ze blij met een usb box? bij de meeste goedkope koreanen zit std een usb aansluiting al in de auto...

dus niks nieuws...


11 feb 2010 13:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Niets nieuws.. maar blijkbaar weet de dealer het zelf ook nog niet :)

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


11 feb 2010 13:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Ik was rond de aanschaf al aan het rondlezen op dit forum, alleen was het MyWay systeem toen nog niet leverbaar op de C5 en waren er dus ook geen slechte ervaringen mee. Dat documentje met de verschillen heeft de monteur mij idd ook laten zien. Dat is ook aan de verkopers bekend gemaakt. Maar helaas.

Nogmaals: Ik heb concessies gedaan aan het e.e.a. Ik kan nu iPod luisteren via de line-in, de spraakkwaliteit is met de voor mijn voorhoofd bungelende microfoon ook goed, de rest zal ik mee moeten leren leven. De auto rijdt echt lekker, rij gemiddeld 1:19,3 dus ruim 1300 km op een tank.

Wat mij vooral mateloos irriteert is de houding van de dealer en Citroen NL: We kennen het probleem maar we kunnen er (nog) niks aan doen. Ik zou dat met mijn klanten niet moeten proberen.

Gerard


11 feb 2010 17:09
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Ik was rond de aanschaf al aan het rondlezen op dit forum, alleen was het MyWay systeem toen nog niet leverbaar op de C5 en waren er dus ook geen slechte ervaringen mee. Dat documentje met de verschillen heeft de monteur mij idd ook laten zien. Dat is ook aan de verkopers bekend gemaakt. Maar helaas.

Nogmaals: Ik heb concessies gedaan aan het e.e.a. Ik kan nu iPod luisteren via de line-in, de spraakkwaliteit is met de voor mijn voorhoofd bungelende microfoon ook goed, de rest zal ik mee moeten leren leven. De auto rijdt echt lekker, rij gemiddeld 1:19,3 dus ruim 1300 km op een tank.

Wat mij vooral mateloos irriteert is de houding van de dealer en Citroen NL: We kennen het probleem maar we kunnen er (nog) niks aan doen. Ik zou dat met mijn klanten niet moeten proberen.

Gerard


Even voor het goede begrip: die verkoper heeft dat verhaal nu? En ondanks dat er, naar ik begrijp, op papier in jouw contract staat dat er een MP3 Jukebox funktie zal zijn, blijft de verkoper volharden dat dit werkt?
Of begrijp ik het niet goed?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 feb 2010 19:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.