Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Teleurgesteld! 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Jullie zijn het toch eens. De ene zegt hoe het is en de ander hoe het zou moeten zijn. Beide zijn m.i.correct, alleen op verschillende momenten (nu en utopia) .

Zolang het walhalla nog niet bereikt is: blijven opletten, forums als dit uitspitten en essentiele dingen vastleggen bij aankoop.

En soms heb je hierdoor ook een mazzeltje: krijg je opeens een NG4 omdat de myways er nog niet waren...

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


14 okt 2009 13:32
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld! Update
Bedankt allemaal voor de feiten en meningen.

Ik heb een speaker upgrade gedaan naar Polk Audio en het geluid is inderdaad heel goed, doet niet onder voor de JBL set in mijn 407. Klinkt zelfs iets fijner moet ik eerlijk zeggen.

Ze hebben gepoogd een Parrot MKi9200 in te bouwen en de Line-out te gebruiken voor het iPod signaal. Probleem is dat je kiest in de Parrot: Of alles over de mutebox of alles over de Line out. Dus of een slechter geluid voor je muziek of over moeten schakelen naar de aux als de telefoon gaat.... De Parrot is dus niet ingebouwd.

Ik heb nu maar geopperd dat ze een active holder plaatsen voor mijn Blackberry zodat ik de telefoon kan bedienen zonder hem vast te houden. Zit ik alleen nog met de 3-4 seconden tussen het opnemen en kunnen gaan spreken.
Is dat nog op te lossen?

Voor mijn iPod gaan ze verder zoeken. Ik heb al gezegd dat ik geen 1000 euro uitgeef aan goede speakers om naar Sky Radio te luisteren. Dan wil ik naar muziek van de iPod Luisteren.

Ook muziek op een USB stick werkt bij mij niet omdat ik (tevreden Apple gebruiker als ik ben) alle muziek als AAC geïmporteerd en niet in MP3. En de USB box (of SD kaart lezer) alleen WMV en MP3 herkent.

Ondertussen een dag in een C1 rondgereden en ik ben behoorlijk chagerijnig aan het worden over het hele geval. :evil:


14 okt 2009 17:55
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Giessenburger schreef:
dat je als koper de kennis van een verkoper moet kunnen vertrouwen.


Dat vind ik wel heel naïef.

een paar redenen waarom je dat niet kunt:
1) onderzoeksplicht (wet!)
2) disclaimer op de folder aangaande het niet bindend zijn van de uitrusting; daarnaast leveringsvoorwaarden op het contract,
3) bewezen onkunde/onwil van verkopers in het algemeen m.n. op dergelijke (technische) details,
4) en heel specifiek voor dit geval: het prijsverschil tussen RNEG en NG4, eventueel gecompenseerd met andere opties.

Waarbij de verantwoordelijkheid in de gevallen 1,2 en 4 heel duidelijk bij de klant ligt. Je kunt je dus niet zonder meer verschuilen achter "ik wist het niet" of "het werd mooier voorgesteld dan het was".

Op de lange termijn is het ondermijnen van het vertrouwen van de klant door de verkoper (al dan niet met opzet) niet handig, maar ook daarvoor geldt: er mag bekend verondersteld worden dat verkopers het niet altijd het beste voor hebben met de klant en niet aan de lange termijn denken (de volgende keer is vier jaar verder). De klant moet gewoon niks zonder meer aannemen.

5) Daarnaast is er nog cognitieve dissonantie, die zich manifesteerd als Buyer's remorse (koperswroeging) zelfs als alles perfect is zullen sommige mensen een reden zoeken om aan hun eigen aankoop te twijfelen.

Citaat:
en ik ben behoorlijk chagerijnig aan het worden over het hele geval.


tsja :| zie 2, 4 en 5. Lijkt me nergens voor nodig, voice command, hoe goed ook, drijft nogal wat mensen tot wanhoop (bij diverse merken) en de hifi speakers heb je nu voor wat een Citroën set kost, maar dan van je eigen favoriete merk en zonder BPM te betalen. Dat stemmetje in je hoofd dat de NG4 wilde moet je maar wegdrukken met wat muziek.

Citaat:
Ik heb al gezegd dat ik geen 1000 euro uitgeef aan goede speakers om naar Sky Radio te luisteren. Dan wil ik naar muziek van de iPod Luisteren.


Het al wel aan mij liggen, maar je gaat door een set van >2000 eur toch geen ipod luisteren :?
FM-radio is meer hifi dan mp3 @192kbps :!:

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


14 okt 2009 18:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
EvilTwin schreef:
1) onderzoeksplicht (wet!)
2) disclaimer op de folder aangaande het niet bindend zijn van de uitrusting; daarnaast leveringsvoorwaarden op het contract,


[offtopic]
Dan valt de DSB ook niks te verwijten bij de hoge koopsompolissen...
Ik denk niet dat we het eens worden, en verdere discussie over dat punt is voor de topicstarter niet relevant, dus ik stel voor dat we het hier bij houden :?:
[/offtopic]

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


14 okt 2009 20:44
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Je koopt niet iedere zoveel jaar een nieuwe koopsompolis, zeker niet als de eerste zo duidelijk oplichting was, dus die vergelijking gaat mank. Gesteggel over een USB aansluiting of 80% provisie zijn natuurlijk ook van een andere orde (niet eens van dezelfde planeet...)

Daarnaast heb ik met opzet gesproken over onkunde en onwil van de verkoper, niet van kwaadwillendheid, zoals bij DSB. Dat kan je ze altijd verwijten.

Maar ook bij financiële producten draagt de klant die met zijn volle verstand tekent een groot deel van de verantwoordelijkheid. Ook dan kan je je niet verschuilen achter "de verkoper stelde het zo mooi voor"; dat is wat verkopers doen :!: Het is niet zo moeilijk om er achter te komen wat het verschil is tussen een spaarrekening of een deposito, of het verschil tussen de NG4 en RNEG.

Wil je 80% provisie betalen over een NG4 dan kan dat ook natuurlijk, bestel hem gewoon in een Bentley of zo ;)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


15 okt 2009 09:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Citaat:
Het al wel aan mij liggen, maar je gaat door een set van >2000 eur toch geen ipod luisteren :?
FM-radio is meer hifi dan mp3 @192kbps


Technisch gezien heb je gelijk. Ik gebruik geen MP3 maar Apple lossless, iets beter kan ik je melden, en ten tweede is in de basis FM heel goed, alleen gebruiken de meeste stations, zelfs Radio 4, MP3 en/of AAC als muziekbron dus gaat daar je relaas niet op.

Daarnaast wil ik muziek horen en geen gebral van een of andere niet-leuke DJ


17 okt 2009 13:24
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Daarnaast wil ik muziek horen en geen gebral van een of andere niet-leuke DJ

Toch maar weer Skyradio dan ;)

_________________
L8r, Henk


18 okt 2009 13:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Citaat:
Het al wel aan mij liggen, maar je gaat door een set van >2000 eur toch geen ipod luisteren :?
FM-radio is meer hifi dan mp3 @192kbps


Technisch gezien heb je gelijk. Ik gebruik geen MP3 maar Apple lossless, iets beter kan ik je melden,


Ik hoor verschillende dingen over ipod+lossless; de processor is blijkbaar niet krachtig genoeg om slimmere lossless te draaien, dus gebruikt apple z'n eigen formaat. Wat ook de ipod nog wel eens doet haperen.

Citaat:
en ten tweede is in de basis FM heel goed, alleen gebruiken de meeste stations, zelfs Radio 4, MP3 en/of AAC als muziekbron dus gaat daar je relaas niet op.

Daarnaast wil ik muziek horen en geen gebral van een of andere niet-leuke DJ


FM-radio draait ook vast lossless, dus dat verschil valt weg.

Het ging mij om de audio kwaliteit niet de muziekale inhoud, sky of brallende DJs komen er bij mij sowieso niet in ;)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


19 okt 2009 12:09
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Verhaal zonder einde: Ik geef het op....
Na bijna een half jaar is het niet gelukt om de boel in de C5 LB werkend te krijgen zoals ik het graag gezien zou hebben en zoals de dealer mij beloofd heeft dat het zou gaan werken.

De USB box (van 300 euro!) functioneert dus gewoon niet, zoals hier zovaak beschreven is. Ik heb nu maar eieren voor mijn geld gekozen en een Belkin 12V voeding met Line-out in m'n armsteun gezet en een jack-tulp kabel van m'n armsteun naar de Line-in in het dashboardkastje geleid. Niks geen "integratie" van de iPod met bediening op het stuurwiel maar crappy met de iPod in de hand nummers kiezen.

De spraakkwaliteit van de ingebouwde BT carkit bleef rondweg slecht. De dealer heeft nu een zwanenhals microfoon geplaatst (heel lelijk uit de plafoniere en voor mijn gezicht bungelend) maar ik kan nu fatsoenlijk telefoongesprekken voeren.

Het uitvallen en bevriezen van mijn MyWay kan klaarblijkelijk ook niet opgelost worden dus heb ik maar een apart navigatie systeem erbij gezet.

Moet nog twee en een half jaar rijden in deze auto en ik leg me erbij neer dat Citroen niet in staat is een fatsoenlijk werkend systeem in een auto te zetten.

Qua rijden een prima auto maar er is meer dan rijden alleen. Voor mij is dit de eerste en laatste Citroen die ik zal rijden. Jammer van alle tijd en irritatie.....

Jullie in ieder geval bedankt voor alle tips.

Gerard


10 feb 2010 18:55
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verhaal zonder einde: Ik geef het op....
Gerard,

iBub schreef:
De spraakkwaliteit van de ingebouwde BT carkit bleef rondweg slecht. De dealer heeft nu een zwanenhals microfoon geplaatst (heel lelijk uit de plafoniere en voor mijn gezicht bungelend) maar ik kan nu fatsoenlijk telefoongesprekken voeren.

Het uitvallen en bevriezen van mijn MyWay kan klaarblijkelijk ook niet opgelost worden dus heb ik maar een apart navigatie systeem erbij gezet.


Jammer om te horen dat je zoveel problemen hebt. Maar ik moet zeggen, ik ben ook niet 100% tevreden en overtuigd over de ph3.

Wat ik in ieder geval wel kan aangeven is dat de bluetooth carkit van cq in combinatie met het NG4 systeem perfect werkt en de spraakkwaliteit ook uitmuntend is. Dat is dus blijkbaar een groter success dan de Myway. Gesprekspartners zijn zelfs verbaasd als ik ze in een gesprek toevallig aangeef dat ik in de auto zit, daar is blijkbaar niets van te horen. Ook de navigatiefunctie van de NG4 werkt heerlijk, vooral het voice control systeem om de bestemming in te voeren. Al moet ik ook wel zeggen dat ik hem op Engels heb staan omdat ik het in het Nederlands niet lekker vond werken en ik ook de voice synthesis in het Nederlands tenenkrommend slecht vond.

Success met de LB..

Roel.


10 feb 2010 20:09
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2010 20:48
Berichten: 36
Woonplaats: Oldenzaal
Auto: C5 2.0 Break Athena
Opties: Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10266CJ
Productienummer: 10103
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 184152
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verhaal zonder einde: Ik geef het op....
Die van mij werkt fantastisch! Ben er zeer blij mee en mijn collega's zijn ook aan het overstag gaan...Super auto! Zeker in vergelijking met Audi A4 die ik hiervoor reed,

_________________
Een Citroën onderga je!

C5 2.0 Benz. Break Athena 2005


10 feb 2010 20:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verhaal zonder einde: Ik geef het op....
iBub schreef:
Moet nog twee en een half jaar rijden in deze auto en ik leg me erbij neer dat Citroen niet in staat is een fatsoenlijk werkend systeem in een auto te zetten.

Qua rijden een prima auto maar er is meer dan rijden alleen. Voor mij is dit de eerste en laatste Citroen die ik zal rijden. Jammer van alle tijd en irritatie.....


Beetje flauwe reactie. De dealer heeft je niet goed voorgelicht, maar met de C5 is dus niks mis. Hooguit met jouw verwachtingen tav de MyWay.

viewtopic.php?t=5717

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


10 feb 2010 22:20
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
samengevoegd ... ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


10 feb 2010 22:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
tja jammer dat een auto afgekraakt wordt omdat de navigatie en telefoon niet werkt zoals gewenst...

:cry:


10 feb 2010 22:25
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verhaal zonder einde: Ik geef het op....
EvilTwin schreef:
iBub schreef:
Moet nog twee en een half jaar rijden in deze auto en ik leg me erbij neer dat Citroen niet in staat is een fatsoenlijk werkend systeem in een auto te zetten.

Qua rijden een prima auto maar er is meer dan rijden alleen. Voor mij is dit de eerste en laatste Citroen die ik zal rijden. Jammer van alle tijd en irritatie.....


Beetje flauwe reactie. De dealer heeft je niet goed voorgelicht, maar met de C5 is dus niks mis. Hooguit met jouw verwachtingen tav de MyWay.

viewtopic.php?t=5717

Ja en die verwachtingen van hem zijn weer verwerkt door de dealer. Je mag van de dealer, de expert, verwachten dat deze je goed voorlicht. Misschien dat het nog op te lossen valt met de dealer...

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


10 feb 2010 22:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.