Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Electrisch verstelbare stoelen overzetten 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 berline 3.0 Exclusive Berline
Opties: RT4, Alcantara, LDW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 114.000
Kleur: zilver metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Electrisch verstelbare stoelen overzetten
Sorry, niet goed gekeken.
Je hebt een nieuwer model.

Succes

13 jul 2023 11:39
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: 1.8 Tourer
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
H_H schreef:
Daedalus schreef:
gewoon even kijken of jullie hier ervaring mee hebben :

heb de linker voorstoel gemonteerd (een beetje tegen beter weten in) de zekering er in gestopt hopende dat de stoelen "out of the box" zou werken - echter kwam er geen beweging in.

Nu heb ik niet op voeding en massa gecontroleerd - maar neem aan dat dit aanwezig was.

hadden de stoelen moeten bewegen?

Onder de BSM moet er ook nog een maxizekering in, als die er nog niet zit. 40A

Goh, dat is jammer, dat wist ik niet... Ik heb een normale 30a zekering gestoken, iemand een plaatje van de 40a zekering? En dan bij voorkeur een locatie...

16 jul 2023 11:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune

Naar boven
Antwoord met een citaat
Onder de bsm, zoals Hans schrijft.
Heb zelf een ph2, weet niet exact hoe dit bij een ph3 zit.
Bij een ph2 los je een moertje en klik je de bsm los en zie je het blok met zekeringen zitten.

16 jul 2023 12:08
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 2.0 16v Anniversaire
Opties: Pack "Arjan" Exclusive randje, Halfleer, parkeerassistent, Leds in de koplampen en wat Exclusive detaillering
Energielabel: D
kilometerstand: 245xxx
Kleur: Gris Fulminator EYPC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb ook al een tijdje een set elektrische stoelen, maar het kwam er niet van om ze in te bouwen.
Nu las ik dit draadje, en dacht ik, ik ga het weer eens proberen.

Na het bekijken van de gele stekker van de draadboom van de auto zag ik 3 dikke draden, 2x massa en een blauwe.
Volgens de handleiding zijn twee zekeringen van elk 30A voor de elektrische bestuurdersstoel en elektrische passagiersstoel. Beide zekeringen zitten er in, dus gemeten op de massa en de blauwe van de stekker zag ik 12V.
Blij te weten dat er 12V naar de stoel gaat, oude stoelen eruit en elektrische stoel erin........
Maar helaas, geen beweging in de stoel.
Airbag detectie werkt wel op de stoel, wat als ik de stekker eruit trok, kwam er een storingsmelding van de airbag.
Op de stekker van de stoel zitten twee extra draadjes. Die zitten niet op de draadboom.
Na verder onderzoek en navraag, begreep ik dat de dikke draden een vaste voeding is voor de relais en motoren.
Één van die twee extra draden zou dan een aansturing voor de bediening zijn en de andere mogelijk voor het geheugen, maar daar maak ik geen gebruik van.
Om de geschakelde draad te testen heb ik een draadbrugje gemaakt en verbonden van de 12V naar de kleine rode draad.... helaas geen beweging.
Toen van de 12V naar de kleine grijze draad, en ja hoor, beweging in de stoelen.... :smt038
Dus, binnenkort ga ik een geschakelde draad trekken en die aansluiten op de grijze draad.

Bijlage:
IMG-20230814-WA0031_copy_567x736.jpg

Op bovenstaande foto de aansluiting op de stoel, zonder behuizing, alleen de gele stekkers. Bovenkant draadboom auto, onderkant draadboom stoel.
Rode pijl, 5e van rechts doet niks en is waarschijnlijk voor het geheugen.
Grijze pijl, 2e van rechts is de aansturing. Met een draadbrugje getest, en de stoel beweegt tijdens de bediening.

Bijlage:
20230814_212014_copy_426x944.jpg

Hierboven, een simpele test. En met bedienen kwam er beweging in.
Binnenkort dus de geschakelde 12V + trekken naar beide stoelen.
:smt023 :smt190

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

C5 Break Exclusive - 2005 - 2.0 16V - Dieprood
C5 Tourer Exclusive - 2010 - 3.0 V6 HDi - Bloedrood
C5 Tourer Ligne Business - 2009 2.2 HDi - Suroit
-Nu-
C5 Tourer Anniversaire - 2010 - 2.0 16V - Gris Fulminator
CX 25 GTI Turbo(1) - 1986 - 2.5 Turbo - Bleu Romantique

14 aug 2023 22:25
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris

Naar boven
Antwoord met een citaat
En ook niet vergeten om er een afschakelrelais tussen te zetten anders is je accu snel leeg ;)

Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

16 aug 2023 12:04
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Om dit draadje maar weer eens leven in te blazen :cit2

Ook ik heb ze nu onlangs pas geinstalleerd - het is wat een nieuw huis, kinderen etc etc - voordat je dan ergens aan toe komt.

Wat in mijn geval erg heeft geholpen is dat ik (inmiddels) een collega erbij die bij de PSA heeft gewerkt - die heeft een andere C5 met elec stoelen vergelijken met de mijne.

Om een erg lang verhaal kort te maken : wij hebben een draad van de rechter stoel naar de linker stoel getrokken (om de midden console heen) - van de linker voorstoel een draad naar de BSI en voila - bewegende stoelen. Om het verhaal compleet te maken hebben wij de draadbundel in de linker deur vervangen (van de donor auto waar ook de stoelen uit komen) voor de geheugen functie - iets waar ik met een kleinere vrouw veel waarde aan hecht. In eerste instantie bleek dit niet te werken.

Nu voor de techneuten die dit later ooit ook in willen bouwen en een werkend geheugen willen :
er zijn 2 soorten geheugen functies
1. de geheugen knoppen van de linker deur lopen via het raam bedienings paneel (allemaal via CAN) naar de BSI en dan naar de controller
2. de geheugen knoppen van de linker deur zitten rechtstreeks op de (ik hoop dat ik dit goed onthouden heb) BSI en dan naar de stoel controller

De crux hier is :voor auto's uit optie 1 van hierboven : dat de raam bedienings module (voor auto's zonder e-stoelen) eindigt op 257 (96 660 257 xt) - en voor auto's die e-stoelen hebben eindigt het artikel nummer op 258.

Voor auto's uit positie 2 eindigt de raambedienings module op 465 (96 659 465) (deze werkt dus niet als je optie 1 van hierboven hebt)

Het enige wat er bij mij niet werkt - maar wel zou moeten werken volgens het instructie boekje - is het geheugen voor de spiegels - die zouden qua positie ook mee moeten worden opgeslagen - maar dit werkt (nog) niet.

Wat wij trouwens ook nog hebben gedaan is de stoel functies geactiveerd in de auto met diagbox - ook de uitstap functie hebben we aangezet.

Ik zal vast nog wat vergeten - maar in grote lijnen is dit dus mogelijk - en als je dit vaker doet - vrij eenvoudig zelfs. wij moesten dit wiel natuurlijk min of meer uitvinden - maar uiteindelijk waren we in een zaterdag morgen klaar - maar ik schat in dat als je hier ervaring in krijgt het in minder dan 5 uur moeten kunnen (alleen)

07 jan 2025 22:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11671CJ
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het geheugen voor de spiegels is er op een goed moment uit gelaten.
Zelf weet ik zo niet vanaf welk opr nummer.
Groet,
Kees.

07 jan 2025 23:11
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik heb hier gisteren nog even over nagedacht - die module met 258 op het eind was eigenlijk een gokje van mijn kant (gelukkig werkte het wel) maar kan iemand bevestigen welke raammodule er in de donor met vin nummer vf7rwx8za9l582570 heeft gezeten?

Alle moeite word op prijs gesteld!

08 jan 2025 07:27
Profiel
C5club Top executive Poster

Auto: C5 1.6 HDiF
Bouwjaar: 2006

Naar boven
Antwoord met een citaat
Volgens opgegeven VIN is het deze 6490 C5, ELEKTRONISCHE EENHEID
Zonder filter op VIN, zijn er geen andere varianten dan 6490 C5, de onderstaande info staat er dan bij.

ELEKTRONISCHE EENHEID
- SFEERVERLICHTING

- ELEKTRISCH INKLAPBARE BUITENSPIEGEL MET GEHEUGEN

- BED STOEL V A GEHEUGEN BESTUURDER

Als ik bij de buitenspiegels kijk, zie ik hetzelfde kastje afgebeeld, op dezelfde locatie, staat alleen niet in de stukslijst, denk dat het een kwestie van juiste instelling activeren met Diagbox. De lange PSA nummers zijn interne nummers, verschil kan hem zitten in een andere leverancier, kleur of software.

08 jan 2025 11:22
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dus... gisteren avond even eea op een rij gezet uit het electrisch schema boek wat ik eerder van een forum lid heb mogen ontvangen en zag dat er nogal wat varianten zijn :-)

nu denk ik - na mijn ombouw dat ik deze variant zou moeten hebben (zie bijlage met titel Screenshot_20250108_220844) wat ik me echter afvraag - wat is component 6404 - en waar kan ik die vinden? volgens dit schema is zit er een 18 polige zwarte stekker op - dat is toch meestal niet de kleinste...

Reden dat ik dit aanneem : Met mijn oude raamschakelaar 257 werkte alle spiegels prima - met de nieuwe raamschakelaar 258 doet de complete rechter spiegel niets (wat lijkt op het schema)

Als ik vervolgens verder kijk naar de locatie van dit onderdeel (zie bijlage "locatie 6404") ben ik in de war - zit ie nou links? of rechts? of allebei? maar dan zouden ze m.i. nooit dezelfde code hebben mee gekregen.

@c5hdi110 : dus voor beide auto's (de mijne met kenteken 20kjv4 en mijn donor met genoemde vin) zijn de componenten gelijk? en kan jij kijken bij de donor / groep spiegels of hier nog extra componenten genoemd worden die op 6404 zouden kunnen lijken? En heb je daar dan ook nog een tekening bij? (of iemand anders uiteraard)

Alvast bedankt weer voor de hulp!

09 jan 2025 20:18
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
en ik vroeg me nog af of dat iemand de parameterisering lijst kan uitdraaien van de donor? (als jullie snappen wat ik bedoel!)

09 jan 2025 20:25
Profiel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Daedalus schreef:
@c5hdi110 : dus voor beide auto's (de mijne met kenteken 20kjv4 en mijn donor met genoemde vin) zijn de componenten gelijk? en kan jij kijken bij de donor / groep spiegels of hier nog extra componenten genoemd worden die op 6404 zouden kunnen lijken? En heb je daar dan ook nog een tekening bij? (of iemand anders uiteraard)

Om spraakverwarring te voorkomen, in de deur zit een kastje voor de aansturing van de ramen, dat is hetzelfde bij alle C5-3, de raamschakelaars is wat anders. Daar zijn volgens mij inderdaad verschillende varianten van, dat kan ik op VIN wel zien, heb nu alleen de VIN van je donor.

Bedoel je met parameterisering de instellingen in Diagbox of een overzicht van hoe de auto geleverd is, dus bandenmaat, type radio, alarm, etc.

10 jan 2025 08:15
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Om spraakverwarring te voorkomen - ik heb mijn deuren meerdere keren open gehad - zowel links als rechts - maar ik heb nog nooit een kastje gezien die de ramen aanstuurt - maar ik heb er dan ook nooit echt op gelet. Wat ik wel heb is de module met raamschakelaars/spiegelschakelaars/raam-kinderslot functies

Voor zover ik nu begrijp zou er in de donor dus in de rechter deur een extra kastje moeten zitten die de spiegel aan stuurt - component code 6404 - heb jij daar een artikel nummer / plaatje van?

Citaat:
Bedoel je met parameterisering de instellingen in Diagbox

Jazeker!!

10 jan 2025 13:17
Profiel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Er zit geen extra kastje in de deur, dit is de enige tekening, de stukslijst is afhankelijk van VIN, je kan het filter uitzetten, dan zie je alles in de lijst, waaronder diverse varianten van een onderdeel. Nr.20 stuurt de ramen aan dat is zo te zien 6036 in het elektrisch schema, dat onderdeel is hetzelfde voor elke C5-3, zonder filter zie ik daar geen andere opties op verschijnen. Nr. 15 is het bedieningspaneeltje in de deur, dat is 6404 in het schema, daar zijn er 18 verschillende varianten van, de omschrijvingen

De parameterisering (instellingen Diagbox) kun je van de BSI bijvoorbeeld kun je altijd op het scherm laten zien, dacht dat er dan een print mogelijkheid is. Weet niet of het werkt, maar je kan proberen Diagbox te foppen, bij het uitlezen van VIN krijg je de vraag of deze correct is, klik op nee en vul handmatig een ander VIN in. Met een officieel account kan het zeker, maar dat gaat te ver voor de meesten hier, tenzij je zelf een officieel account heb, dan wil ik het wel uitleggen.

Bijlage:
KnipselC5.PNG

Citaat:
6490 C3
SCHAKELAARPANEEL
FXT- - NOIR CORNELIE
- BS ZONDER EXTRA FUNCTIE TOT OPR 11741 BEHALVE "FC"

6490 Y5
NFP
PLAAT BESTUURDER
FXT- - NOIR CORNELIE
- BS ZONDER EXTRA FUNCTIE SINDS OPR 11742 TOT OPR 12298 BEHALVE "FC"

6490 28
SCHAKELAARPANEEL
FXT- - NOIR CORNELIE
- BS ELECTRISCH INKLAPBAAR TOT OPR 11741 BEHALVE "FC"

6490 NT
HZD- - ZWART MISTRAL
- BS ZONDER EXTRA FUNCTIE SINDS OPR 12299 BEHALVE "FC"

6490 F7
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" EN BS ELECTRISCH INKLAPBAAR TOT OPR 11741

6490 Y7
PLAAT BESTUURDER
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" EN BS ELECTRISCH INKLAPBAAR SINDS OPR 11742 TOT OPR 12291

6490 QY
SCHAKELAARPANEEL
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" EN BS ELECTRISCH INKLAPBAAR SINDS OPR 12292

6490 C4
FXT- - NOIR CORNELIE
- ELEKTRISCH INKLAPBARE BUITENSPIEGEL MET GEHEUGEN TOT OPR 11741 BEHALVE "FC"

6490 Y3
PLAAT BESTUURDER
FXT- - NOIR CORNELIE
- ELEKTRISCH INKLAPBARE BUITENSPIEGEL MET GEHEUGEN SINDS OPR 11742 TOT OPR 12270 BEHALVE "FC"

6490 NP
SCHAKELAARPANEEL
HZD- - ZWART MISTRAL
- ELEKTRISCH INKLAPBARE BUITENSPIEGEL MET GEHEUGEN SINDS OPR 12271 BEHALVE "FC"

6490 F6
01
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" EN ELEKTRISCH INKLAPBARE BUITENSPIEGEL MET GEHEUGEN TOT OPR 11741

6490 Y4
PLAAT BESTUURDER
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" EN ELEKTRISCH INKLAPBARE BUITENSPIEGEL MET GEHEUGEN SINDS OPR 11742 TOT OPR 12301

6490 QZ
SCHAKELAARPANEEL
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" EN ELEKTRISCH INKLAPBARE BUITENSPIEGEL MET GEHEUGEN SINDS OPR 12302

6490 Y6
PLAAT BESTUURDER
FXT- - NOIR CORNELIE
- BS ELECTRISCH INKLAPBAAR SINDS OPR 11742 TOT OPR 12270 BEHALVE "FC"

6490 NR
SCHAKELAARPANEEL
HZD- - ZWART MISTRAL
- BS ELECTRISCH INKLAPBAAR SINDS OPR 12271 BEHALVE "FC"
16

6490 29
SCHAKELAARPANEEL
FXT- - NOIR CORNELIE
- TOT OPR 11741 BEHALVE "FC"

6490 Y8
FXT- - NOIR CORNELIE
- SINDS OPR 11742 BEHALVE "FC"

6490 F8
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" TOT OPR 11741

6490 Y9
HZW- - GRIJS OCHTEND
- "FC" SINDS OPR 11742

10 jan 2025 18:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Top! alweer bedankt voor je uitgebreide antwoord - kleine kantekening van mij - op 6036 in het schema zitten 3 stekkers - die 3 stekkers komen overeen met paneel item 15. - die 6404 heb ik nog nooit gezien - maar het zou zo maar kunnen dat hij achter de folie in de deur - want dat deurpaneel zelf(met greep) heb ik er nu wel een paar keer afgehad - zonder dat ik daar een 6404 heb gezien - voor de linker deur hebben we zelfs de bundel van de donor gemonteerd - daar heb ik geen stekker van overgehouden, maar ik heb wel een zwarte stekker aangesloten voor wat ik nu aanneem de spiegel aansturing is. wat me verder opvalt in de schema's dat er maar 1 6404 getekend word - en de tekeningen laten er 2 zien - zou het nog LHD/RHD kunnen zijn?

Jij zegt dat er voor 6404 maar 1 variant is voor alle C5 x7? dat stemt bij licht optimistich - aangezien ik waarschijnlijk wat draden moet gaan omsteken om eea werkend te krijgen zonder dat ik daar diagbox bij nodig ga hebben om hem in te stellen

Ik zal eens kijken of ik die diagbox kan foppen met de donor vin - vrees het ergste :-)

14 jan 2025 09:39
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende