Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=23807 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Vanblutsenhof [ 04 jul 2024 15:42 ] |
Berichttitel: | Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Ondanks het vervangen van de veerpoten en alle veerbollen blijft de vering vooraan hard , iemand info. Alles geprobeerd . Citroen C5 X7 2014 Auto stuitert vanvoor |
Auteur: | kees05 [ 04 jul 2024 15:49 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Omdat er niet bijstaat wat voor motor erin ligt, blijft onduidelijk, of ook de tussenbol vervangen is. Bij de V6 is het makkelijk (rechtsvoor) als bij de 2 liter. De tussenbol is verantwoordelijk voor de soft vering. En weet je ook welke bollen zijn toegepast(merk/type) Groet, Kees. |
Auteur: | AaronKers [ 04 jul 2024 16:08 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Lucht in je systeem? een aantal keer flink gynmastieken wil dit nog wel eens verhelpen, tussentijds ook je LDS niveau in de gatenhouden dat die niet weer lucht aanzuigt. Dit doe je door de auto in de laagste stand te zetten , dan moet olie in het zeefje zichtbaar zijn |
Auteur: | Vanblutsenhof [ 04 jul 2024 16:21 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Motor TURBODIESEL DW10CTED4 FAP Reeds verschillende malen ontlucht geweest , ook gespoeld en olie vervangen Nieuwe veerpoten en bollen , ook middelste bol 1638377580 origineel vervangen andere bollen zijn suplex 75156 maar gaven na vervangen van de originele geen verschil chass. VF7RDRHDAEL514920 |
Auteur: | kees05 [ 04 jul 2024 16:34 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Hoe is de hoogte voor? Zou ongeveer 73 cm moeten zijn vanaf de grond tot onderzijde spatbord. Daarnaast op het Francecar forum komt deze klacht ook voor, maar dan aan een zijde. Ik heb er geen verklaring voor.. |
Auteur: | kees05 [ 04 jul 2024 16:47 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Het lijkt er een beetje op, dat de stiffness regulator (hydraulisch blok) een probleem heeft, als deze spanningsloos is staan alle 3 de bollen aan de voorzijde in verbinding met elkaar en afhankelijk van een aantal parameters wordt de tussenbol afgeschakeld en veert de auto alleen op de hoekbollen, maar mag evengoed niet stuiteren. Wat was de reden om de veerpoten te vervangen? Groet, Kees. |
Auteur: | Vanblutsenhof [ 04 jul 2024 17:12 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
echt stuiteren is het niet wel hard Vering vooraan is op de schokdempertest dubbel zo hard als achteraan. De reden van vervanging was lek |
Auteur: | kees05 [ 04 jul 2024 21:14 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Heb je de wagen hoogte gemeten? |
Auteur: | Vanblutsenhof [ 05 jul 2024 08:33 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Hoogte is ok |
Auteur: | boes [ 05 jul 2024 11:06 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
wellicht stomme vraag maar zijn er wel de juiste bollen op gezet? Als de stikstof boldruk te hoog is veert ze ook nooit lekker. (en weet dat zelfs dealers hier wel eens de mist mee in gingen) |
Auteur: | kees05 [ 05 jul 2024 11:28 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
@Boes: Dit wordt wel vaker gezegd, maar als je het systeem analyseert, zie je , dat de wagen hoogte een evenwicht is tussen gewicht, veerbol druk en hoogte sensor. Deze laatste bepaalt wanneer de wagen op hoogte is. Als opdat moment de druk 100 bar is zal het volume van de veerbol van 50 bar 50 % minder zijn.(evenwicht). Stel, dat de je nu een bol neemt met 75 bar zal bij dezelfde 100 bar in de veerpoot meer volume boven het membraan zijn, dus juist softer. Men vervangt de bollen, omdat de auto stugger veert en bij controle van de bollen blijkt dan, dat de druk lager is dan wanneer ze nieuw waren. Groet, Kees. |
Auteur: | boes [ 05 jul 2024 11:32 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
je heb gelijk. Moet een lagere druk zijn. (want bij een platte bol is hij keihard) Blijft wel de vraag of er de juiste bollen zijn geplaatst? |
Auteur: | kees05 [ 05 jul 2024 11:36 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Hij heeft de nummers opgegeven en deze zijn juist. Juist de tussenbol is ook nog orgineel, hoewel, dat niet zoveel uitmaakt, omdat deze zonder demper is. |
Auteur: | Vanblutsenhof [ 05 jul 2024 13:26 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
Ik denk dat het in het hydraulisch blok zit maar zou zeker willen zijn, Deze vervangen is kostelijke he en als dit het probleem niet is sta ik even ver. ook moet deze gecodeerd worden en dat geeft soms nogal eens voor problemen naar het schijnt |
Auteur: | kees05 [ 05 jul 2024 15:08 ] |
Berichttitel: | Re: Vering C5 blijft vooraan hard achteraan normaal |
In dit geval bedoel je de BHI die bovenop de pomp zit. Wat deze zou mankeren is, dat de tussenbol niet vrijgegeven wordt. Dit is eenvoudig te controleren door de 10 Amp zekering G39 eruit the halen. Dan werkt het hydraulische active systeem niet meer. Omdat dan ook de pomp niet meer werkt, moet je hem eerst even starten en op rijhoogte laten komen. Ook krijg je een foutmelding. Je kunt hier rustig een kwartiertje mee rijden. Groet, Kees. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |