Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Beetje pech dacht ik 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Beetje pech dacht ik
Zondag de electo pompmotor van de vering vervangen.
Hij ging al moeilijk omhoog, achteraf gezien klop dat wel de electromotor liep maar op 3 koolborstels.
Na alles weer terug bouwen met nwe motor, niet meer te ontluchten en weer uitbouwen (2x) blijkt het pomp gedeelte niet meer te werken! but dus.
Ben nu op zoek naar een andere HD unit.
Kan ik elke pomp gebruiken?, ik kom ze ook tegen met een extra overloop in het pomp huis kan ik die eenvoudig afsluiten of moet ik echt de juiste pomp vinden!
Heeft iemand nog zo,n ding in het verdomhoekje liggen?
Gruss

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


19 jan 2022 17:52
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Bij mij is destijds de pomp vervangen bij GJO. Die kon ook niet aan het exact zelfde model komen en heeft er dus een ander type in gezet met wat aanpassingen. Ik meen dat er toen inderdaad iets "afgebonden" is.

Het kostte ze wel heel veel moeite om de wagen daarna weer in de lage stand te krijgen weet ik nog maar daarna functioneerde alles weer naar behoren.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


20 jan 2022 10:10
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Stuur mij even je chassis nr., dan controleer ik of de HA3+ pomp die ik heb liggen bruikbaar is.
Het is een nieuwe in doos, gekocht omdat ik dacht dat die van mij defect was, aangezien ik geen C5 meer heb, mag deze weg.
Pomp is compleet, motor, hydraulisch blok en ECU erop, de ECU is blanco en kan éénmalig ingeleerd worden op een chassisnr.


20 jan 2022 13:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 mei 2013 23:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Blijkt de pomp niet meer te werken... Dat is wel erg vreemd.. Is er zichtbare schade of gruis waarneembaar? Lijkt mij wel een leuke uitdaging om eens wat nader te onderzoeken, afhankelijk van het type hydropomp is er soms nog wel wat aan te overhalen. heeft iemand plaatjes of doorsnede tekeningen van zo een pomp?

Zweef...

edit, kwam dit filmpje tegen, is het er zo een?

https://youtu.be/U4Aam5ymyf4

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


20 jan 2022 16:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
C5HDI110 schreef:
Stuur mij even je chassis nr., dan controleer ik of de HA3+ pomp die ik heb liggen bruikbaar is.
Het is een nieuwe in doos, gekocht omdat ik dacht dat die van mij defect was, aangezien ik geen C5 meer heb, mag deze weg.
Pomp is compleet, motor, hydraulisch blok en ECU erop, de ECU is blanco en kan éénmalig ingeleerd worden op een chassisnr.


je kunt de elektronica overzetten en dan hoef je niets te doen.


20 jan 2022 20:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
VF7RWUHZJ54091849.
Dat is m
Ik heb het pompje helemaal uit elkaar gehaald echt helemaal, en stelt eigenlijk niets voor.
Zeker niet voor die 1200€ die dat ding nieuw moet kosten.
Het is een plunjer pomp met 5 plunjertjes aangedreven door de elektromotor.
Bij mij zat er een zuigertje vast in het cilindertje ik heb m los gekregen, maar het loopt niet soepel genoeg.
En om gelazer in de toekomst te voor komen zet ik er andere op.
Voor de personen die m willen reviseren, de pomp zelf uit elkaar halen heeft geen zin: daar zit 1 ventiel (tje) en verder alleen afdicht ringen dat kan eigenlijk niet kapot.
Je draait de dop 26 mm los en je perst/ drukt alles eruit.
De fout zal meestal in de zuigertjes zitten met / of de O ringen en daar kom je door de ECU te verwijderen en verder hoef je niet te gaan.
Maar hoe kom je aan de O ringen?
Foto,s JA tijd om te plaatsen NEE
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


20 jan 2022 22:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Net het filmpje bekeken maar die rotzak heeft mijn pomp MIJN pomp hoe durft ie!!!
En zo haal je m uit elkaar.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


20 jan 2022 22:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Hier ben ik nog even.
Hoe bedient de ECU het pomp gedeelte?
Door middel van magnetisme? een of meerdere zuigers vast houden, want de ECU zit nergens aan vast maar schuift over de zuigers heen.
Zomaar een vraag die net bij me opkomt.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


20 jan 2022 22:57
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Frans 99 schreef:
VF7RWUHZJ54091849.
Dat is m
Ik heb het pompje helemaal uit elkaar gehaald echt helemaal, en stelt eigenlijk niets voor.
Zeker niet voor die 1200€ die dat ding nieuw moet kosten.

Zou weleens kunnen dat de pomp + hydroblok bruikbaar is, de ECU waarschijnlijk niet, ik zal in het weekend dat ding opvissen en foto's maken.

Die € 1200 is overigens niet alleen de pomp, het is een compleet ding met ECU en hydroblok, alleen compleet te koop.
Stel je voor, de pomp in losse delen verkopen, dan zou je zomaar per ongeluk duurzaam bezig zijn :?


21 jan 2022 01:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Inderdaad 1200€ voor complete unit.
Maar voor we verder gaan: wat voor prijs heb je in gedachten?.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


21 jan 2022 07:35
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Een nieuwe kost tegenwoordig € 1541,56 zie ik op servicebox :shock:

Ik heb je een email gestuurd, via de emailknop ;)
Mocht je deze niet ontvangen hebben, stuur mij een PB.


21 jan 2022 09:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Je hebt een persoonlijk bericht.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


21 jan 2022 10:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
Ik heb de unit van C5HDI10 gekocht.
Maar Kan ik die zelf in leren op mijn auto met mijn illegale Diagbox?
En wanneer en hoe zou dat moeten?
Ik wil/wou dus de oude ECU overzetten (maar oud) dus als de mogelijkheid er is om de nwe in te leren dan heb ik alles nieuw.
En als de dealer dat moet doen kan ik met de niet in geleerde rijden?
Komt hij omhoog en niet onbelangrijk in de rijstand?
Vragen! vragen!! vragen!!!
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


22 jan 2022 12:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
zet gewoon de elektronica over , doe ik ook altijd.
dan heb je het minste problemen.


22 jan 2022 14:05
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beetje pech dacht ik
In het gedeelte over de vering, zal er vast iets met reparatie of telecoderen zijn, Diagbox wijst meestal zichzelf in tegenstelling tot Lexia.
Dit kan meestal met een Chines Lexia, bij de jongere auto's gaan dit soort zaken steeds vaker via een officele Lexia met online verbinding.


22 jan 2022 14:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.