Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

Beetje pech dacht ik
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=22830
Pagina 1 van 4

Auteur:  Frans 99 [ 19 jan 2022 18:52 ]
Berichttitel:  Beetje pech dacht ik

Zondag de electo pompmotor van de vering vervangen.
Hij ging al moeilijk omhoog, achteraf gezien klop dat wel de electromotor liep maar op 3 koolborstels.
Na alles weer terug bouwen met nwe motor, niet meer te ontluchten en weer uitbouwen (2x) blijkt het pomp gedeelte niet meer te werken! but dus.
Ben nu op zoek naar een andere HD unit.
Kan ik elke pomp gebruiken?, ik kom ze ook tegen met een extra overloop in het pomp huis kan ik die eenvoudig afsluiten of moet ik echt de juiste pomp vinden!
Heeft iemand nog zo,n ding in het verdomhoekje liggen?
Gruss

Auteur:  H_H [ 20 jan 2022 11:10 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Bij mij is destijds de pomp vervangen bij GJO. Die kon ook niet aan het exact zelfde model komen en heeft er dus een ander type in gezet met wat aanpassingen. Ik meen dat er toen inderdaad iets "afgebonden" is.

Het kostte ze wel heel veel moeite om de wagen daarna weer in de lage stand te krijgen weet ik nog maar daarna functioneerde alles weer naar behoren.

Auteur:  C5HDI110 [ 20 jan 2022 14:15 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Stuur mij even je chassis nr., dan controleer ik of de HA3+ pomp die ik heb liggen bruikbaar is.
Het is een nieuwe in doos, gekocht omdat ik dacht dat die van mij defect was, aangezien ik geen C5 meer heb, mag deze weg.
Pomp is compleet, motor, hydraulisch blok en ECU erop, de ECU is blanco en kan éénmalig ingeleerd worden op een chassisnr.

Auteur:  zweefbakkie [ 20 jan 2022 17:54 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Blijkt de pomp niet meer te werken... Dat is wel erg vreemd.. Is er zichtbare schade of gruis waarneembaar? Lijkt mij wel een leuke uitdaging om eens wat nader te onderzoeken, afhankelijk van het type hydropomp is er soms nog wel wat aan te overhalen. heeft iemand plaatjes of doorsnede tekeningen van zo een pomp?

Zweef...

edit, kwam dit filmpje tegen, is het er zo een?

https://youtu.be/U4Aam5ymyf4

Auteur:  willy4 [ 20 jan 2022 21:12 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

C5HDI110 schreef:
Stuur mij even je chassis nr., dan controleer ik of de HA3+ pomp die ik heb liggen bruikbaar is.
Het is een nieuwe in doos, gekocht omdat ik dacht dat die van mij defect was, aangezien ik geen C5 meer heb, mag deze weg.
Pomp is compleet, motor, hydraulisch blok en ECU erop, de ECU is blanco en kan éénmalig ingeleerd worden op een chassisnr.


je kunt de elektronica overzetten en dan hoef je niets te doen.

Auteur:  Frans 99 [ 20 jan 2022 23:30 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

VF7RWUHZJ54091849.
Dat is m
Ik heb het pompje helemaal uit elkaar gehaald echt helemaal, en stelt eigenlijk niets voor.
Zeker niet voor die 1200€ die dat ding nieuw moet kosten.
Het is een plunjer pomp met 5 plunjertjes aangedreven door de elektromotor.
Bij mij zat er een zuigertje vast in het cilindertje ik heb m los gekregen, maar het loopt niet soepel genoeg.
En om gelazer in de toekomst te voor komen zet ik er andere op.
Voor de personen die m willen reviseren, de pomp zelf uit elkaar halen heeft geen zin: daar zit 1 ventiel (tje) en verder alleen afdicht ringen dat kan eigenlijk niet kapot.
Je draait de dop 26 mm los en je perst/ drukt alles eruit.
De fout zal meestal in de zuigertjes zitten met / of de O ringen en daar kom je door de ECU te verwijderen en verder hoef je niet te gaan.
Maar hoe kom je aan de O ringen?
Foto,s JA tijd om te plaatsen NEE
Grüß

Auteur:  Frans 99 [ 20 jan 2022 23:49 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Net het filmpje bekeken maar die rotzak heeft mijn pomp MIJN pomp hoe durft ie!!!
En zo haal je m uit elkaar.
Grüß

Auteur:  Frans 99 [ 20 jan 2022 23:57 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Hier ben ik nog even.
Hoe bedient de ECU het pomp gedeelte?
Door middel van magnetisme? een of meerdere zuigers vast houden, want de ECU zit nergens aan vast maar schuift over de zuigers heen.
Zomaar een vraag die net bij me opkomt.
Grüß

Auteur:  C5HDI110 [ 21 jan 2022 02:58 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Frans 99 schreef:
VF7RWUHZJ54091849.
Dat is m
Ik heb het pompje helemaal uit elkaar gehaald echt helemaal, en stelt eigenlijk niets voor.
Zeker niet voor die 1200€ die dat ding nieuw moet kosten.

Zou weleens kunnen dat de pomp + hydroblok bruikbaar is, de ECU waarschijnlijk niet, ik zal in het weekend dat ding opvissen en foto's maken.

Die € 1200 is overigens niet alleen de pomp, het is een compleet ding met ECU en hydroblok, alleen compleet te koop.
Stel je voor, de pomp in losse delen verkopen, dan zou je zomaar per ongeluk duurzaam bezig zijn :?

Auteur:  Frans 99 [ 21 jan 2022 08:35 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Inderdaad 1200€ voor complete unit.
Maar voor we verder gaan: wat voor prijs heb je in gedachten?.
Grüß

Auteur:  C5HDI110 [ 21 jan 2022 10:22 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Een nieuwe kost tegenwoordig € 1541,56 zie ik op servicebox :shock:

Ik heb je een email gestuurd, via de emailknop ;)
Mocht je deze niet ontvangen hebben, stuur mij een PB.

Auteur:  Frans 99 [ 21 jan 2022 11:48 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Je hebt een persoonlijk bericht.
Grüß

Auteur:  Frans 99 [ 22 jan 2022 13:15 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

Ik heb de unit van C5HDI10 gekocht.
Maar Kan ik die zelf in leren op mijn auto met mijn illegale Diagbox?
En wanneer en hoe zou dat moeten?
Ik wil/wou dus de oude ECU overzetten (maar oud) dus als de mogelijkheid er is om de nwe in te leren dan heb ik alles nieuw.
En als de dealer dat moet doen kan ik met de niet in geleerde rijden?
Komt hij omhoog en niet onbelangrijk in de rijstand?
Vragen! vragen!! vragen!!!
Grüß

Auteur:  willy4 [ 22 jan 2022 15:05 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

zet gewoon de elektronica over , doe ik ook altijd.
dan heb je het minste problemen.

Auteur:  C5HDI110 [ 22 jan 2022 15:42 ]
Berichttitel:  Re: Beetje pech dacht ik

In het gedeelte over de vering, zal er vast iets met reparatie of telecoderen zijn, Diagbox wijst meestal zichzelf in tegenstelling tot Lexia.
Dit kan meestal met een Chines Lexia, bij de jongere auto's gaan dit soort zaken steeds vaker via een officele Lexia met online verbinding.

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/