automatische electrische handrem is niet meer te kalibreren
Auteur |
Bericht |
Big Blue
C5club Newbie
Geregistreerd: 09 mei 2018 21:33 Berichten: 8
Auto: C5 Tourer Ligne Prestige Full leder.
Opties: DvD schermen n hoofdsteunen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 7297
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
automatische electrische handrem is niet meer te kalibreren
C5 tourer 2 ltr 16V 2008 -160,000 kms. auto gaat zonder storingen de brug op voor APK. onder de auto is de linker handremkabelschoen los in de remklauw. hierdoor kantelt de kabel enigzins, maar de werking is goed. de keurmeester draait de hoes van de remservo, om te zien of de kabel kan worden uitgehaakt om te vervangen. dit kan dus niet. hij draait de hoes er weer op, en zet de kabelschoen vast met 3 tyribs. voor APK is dit afdoende. auto komt van de brug, en de electronische automatische handrem werkt niet meer. + de nodige storingen op het dashboard. met de lexia geprobeerd hem te resetten opnieuw te kalibreren , maar niks werkt. hij wil niet communiceren met de remservo zo lijkt het. vandaag naar de dealer(citroen cervice center ) of zoiets,, ex dealer in elk geval, geweest. kosten 53 euro, en geen stap verder... zij weten het ook niet. nieuwe handremservo incluus montage 1500 euro.. iemand die hier een andere oplossing voor heeft? manueel dus op hand bediening werkt de handrem nog wel !!.
|
05 aug 2019 19:29 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Tja dit is een dingetje voor een goede diagnosespecialist denk ik. Heb je een lijst met foutcodes?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 aug 2019 22:11 |
|
|
Big Blue
C5club Newbie
Geregistreerd: 09 mei 2018 21:33 Berichten: 8
Auto: C5 Tourer Ligne Prestige Full leder.
Opties: DvD schermen n hoofdsteunen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 7297
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
geen code's. com 2000 laat weten dat calibreren niet is gelukt. in onderhoud stand zetten en wederom calibreren lukt ook niet. ik laat de auto deze week APK afmelden omdat de handrem handmatig wel werkt, is deze storing dus geen apk probleem. dan haal ik de hele servo open om te zien wat er inwendig mis kan zijn. onderzijde zit een deksel met torx schroeven vast.
ik kwam met mijn Laptop niet verder dacht ik, omdat hij steeds contact wil maken met de server van Citroen Nederland. vandaar dat ik hem vandaag bij de lokale Citroen sub garage heb gebracht,, 53 euro verder en nog geen resultaat.
wat kan een oorzaak zijn dat die servo niet wil meewerken om te calibreren?
|
06 aug 2019 00:08 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Als je fout/storingsmeldingen gehad hebt op je dash, is er ongetwijfeld ergens wat opgeslagen.
Heb je 'm aan een goed werkende Diagbox gehangen, of aan wat anders? En met Diagbox kun je de werking checken, instellen en nog zo wat zaken meer.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 aug 2019 00:35 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Bedoel je met com 2000 pp2000? en dus eigenlijk lexia?
Het ligt niet aan de servo. De afgelegdd afstand klopt gewoon niet. Er moet ook een foutcode zijn opgeslagen tijdens afbreken van de calibratie, vandaar de vraag. Dit is mechanisch. En niet in de servo.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 aug 2019 11:07 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Met een "Lexia" zal het waarschijnlijk niet lukken om een diagnose uit te voeren en eea te bekijken. Daarvoor heb je Diagbox nodig. Als je die gebruikt komen er codes (daarvan zijn er een stuk of 30) en aanwijzingen tevoorschijn, zo is te lezen in het CitDoc D4EA01JNP0 Functies diagnoseapparaat : Elektrisch bediende handremAls laatste staat daarin de opmerking: Citaat: 6. Inleren/Initialiseren
Voor aanvang van de werkzaamheden aan de elektrisch bediende handrem of aan een onderdeel van de achterrem moet de monteur de elektrisch bediende handremgroep in de demontagestand zetten met behulp van het diagnosegereedschap via het menu "vervangingsonderdelen". Een initialisatieprocedure van de elektrisch bediende handrem is noodzakelijk in de volgende gevallen : -- Bewerking aan de remklauwen achter met losmaken van de handremkabels -- Vervanging van de elektrisch bediende handremgroep De initialisatieprocedure van de elektrisch bediende handremgroep is bereikbaar via het submenu "Kalibrering van de elektrisch bediende handrem" van het diagnosegereedschap. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 aug 2019 12:30 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Ik had het al gezegd op Facebook, Big Blue......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
06 aug 2019 13:03 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7276 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
"en zet de kabelschoen vast met 3 tyribs." Dat lijkt me dan de eerste actie om ongedaan te maken... Ik zie het niet voor me maar als daarna de ellende begon is er toch iets niet goed gegaan bij het de- en monteren van de hoes etc.
|
06 aug 2019 13:55 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3026 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Was ook mijn eerste ingeving. Alleen dan zou de handmatige werking toch ook verstoord moeten zijn? Of is handmatig in dit geval via het oranje ding in de bak van de armsteun?
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
07 aug 2019 10:24 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1312 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Ik heb deze m.i. nutteloze en irritante functie al jaren geleden uitgeschakeld
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
07 aug 2019 12:34 |
|
|
Big Blue
C5club Newbie
Geregistreerd: 09 mei 2018 21:33 Berichten: 8
Auto: C5 Tourer Ligne Prestige Full leder.
Opties: DvD schermen n hoofdsteunen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 7297
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
okey, dank alvast voor jullie meedenken. ik kan hier wel wat mee. zal bij de volgende ronde Diagbox de code's opschrijven, en ik zet vanavond wel een foto van het tyribs gebeuren online. is een kwestie van, dat de kunstof kabelmuts niet meer blijft zitten in het ronde gat van de remklauw. met die tyribs is dat prima opgelost. nu zit de kabel weer recht voor het gat, waar hij eerst onder 45 graden hing voor het gat. de link naar de foto. https://i.ibb.co/KzGT8rh/Whats-App-Imag ... -31-28.jpg" https://myalbum.com/album/cGuNXM3GBAjh
|
08 aug 2019 13:28 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7276 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Ik denk op basis van de foto's dat de kabel klem loopt door de tyraps.
|
08 aug 2019 14:52 |
|
|
Big Blue
C5club Newbie
Geregistreerd: 09 mei 2018 21:33 Berichten: 8
Auto: C5 Tourer Ligne Prestige Full leder.
Opties: DvD schermen n hoofdsteunen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 7297
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
lijkt me stug gezien de ruimte die de tyribs hebben, maar ga ik controleren..just to be shure.
|
08 aug 2019 18:17 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 964 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
oorspronkelijk horen ze vast te zitten met metalen klemveren die je erop kan schuiven.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
08 aug 2019 18:48 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7276 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: automatische electrische handrem is niet meer te kalibre
Big Blue schreef: lijkt me stug gezien de ruimte die de tyribs hebben, maar ga ik controleren..just to be shure. Het lijkt alsof de tyraps de kabel tegen de rand van het gat trekken.
|
08 aug 2019 19:04 |
|
|
|