Wat kan een wiel zwaar zijn!
Heb ik ook wat hoor, dacht even ga de remschijven wisselen, mooi niet.
C5 op de krik steun er onder wiel los en bekijk de boel, meet de dikte en ja toch maar vervangen.
Zit alles muurvast voor mij, liggend op de grond en de smoor in, vooral elke keer dat opstaan gereedschap pakken weer door de knieen gaan enz enz, ik dacht nog dit is niks meer voor mij.
Vroeger geen probleem maar naar de jaren verstrijken (veel te snel) en dingen aan lichaam zijn vervangen kan ik steeds minder.
Zoals mijn wiel ook met optillen gewoon te zwaar terwijl het aluminium velgen zijn.
Zeg nog tegen mijn vrouw, doe het niet meer laat de garage het maar doen.
Zet het wiel er wel weer op, kom ik er achter dat een sensor draad van de remblokken kapot is.
Na schoon maken van zand en vuil blijkt dat de draad van boven uit de motor ruimte naar het blokje waar de draden van de blokken met stekker in gaan , los hangt.
Tja dan solderen maar er komen twee draadjes bruin en groen uit en in het blokje zit een restje met kleur groen? De onderste draad in het blokje zit vast en gaat naar het chassis, dus wat doet bruin?
Solderen van draad eindje in het blokje dat was te kort en veel plastic kon ik niks meer mee.
Blokje los halen ging niet, uit eindelijk een idee.
Van de twee draadjes bruin en groen de groen eindje soldeer er aan, bruine nagezien was koper erg zwart (te heet geweest?).
Grote kroonsteen aan het draad vast en de uiteinde draad van de blok paste in de kroonsteen en iets vast gezet. Wat vet bij het schroefje gedaan en alles met bodemschutsverf zwart gespoten.
Als ze de blokken wisselen zal ik ze daarbij helpen of uitleggen.
APK eind volgende maand en maar voor die tijd door hen even alles wisselen, heb zelf al vele lampjes verwisseld.
ouderdom komt met gebreken, kreeg het wiel er haast niet meer op, auto met de krik laten zakken tot de gaatjes tegen over elkaar staan, wiel wisselen lukt me ook al haast niet meer.