Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
ok jij je zin...
zal er maar niet verder op in gaan want schijnbaar ligt het gevoelig bij hp rijders dat de wokkel c5 een heel comfortabele auto is...

;)


07 okt 2010 19:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Mensen, het gaat om meningen, we kunnen elkaar hier toch niet overtuigen...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


07 okt 2010 20:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Dat is nou juist wat ik probeer te vermijden: meningen laten prevaleren boven feiten.
En al helemaal: stellen dat HP comfortabeler is dan wokkel. Daar kan ik niet over oordelen, simpelweg omdat ik die vergelijking zelf nooit gemaakt heb.

Ik heb het dus in het geheel niet over beter of slechter in de vergelijking wokkel <> HP.
Waar het om ging, en wat mij betreft nog steeds om gaat: is een wokkelgeveerde C5-3 minder zijwindgevoelig dan eentje met HP.
En dáár is het antwoord (nog) niet op gegeven, er worden immers appels met peren vergeleken. En wel een gewokkelde C5-3 met een C5-2 die HP heeft. En dat klopt niet, toch?

Derhalve de oproep om die vergelijking echt te doen. Wie biedt zich aan?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


07 okt 2010 20:58
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1313
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Ik kan mijn C5-3 Tourer vergelijken met een C5 Break ph1. Ik vond de ph 1 hoogst irritant zijwindgevoelig, de C5-3 Tourer is naar mijn mening, en ik heb toch met aardig wat wind gereden, en hard ( 180) ook, totaal niet zijwindgevoelig. Ik heb eigenlijk nog nooit in een auto gereden die zo geweldig goed op de weg lag (heb alleen ervaring met de wokkels VW Scirocco, Audi 100, Renault 25, Peugeot 605, HP's XM Break en Xantia sedan), ook bij harde wind. De HP vering zou van mij echter wel iets zachter mogen (maar ik ben dan ook een ouwe l** van 60).

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


07 okt 2010 21:37
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10
Berichten: 517
Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Beter of slechter, ik heb dit altijd zo'n onzinnige discussie gevonden. Citroën heeft beslist in de Ph3 ook wokkelveren te installeren om zijn fan-base te vergroten, niet meer of minder. Mijn ph2 met hp voelt voor de meeste niet-citroënrijders "raar" aan. Zowel het stuur en ophanging zijn zeer afstandelijk (of indirect of whatever, jullie weten wat ik bedoel) en dat is voor nogal wat mensen anders dan ze gewoon zijn. Vandaar dat er velen na een korte testrit (hoe wordt een leasewagen gekozen) met de ph2 toch maar snel een 407 van de lease zijn gaan bestellen. Om deze klanten te houden heeft Citroën de populaire leasemodellen met de wokkelvering uitgerust zodat, hoewel véél comfortabeler dan bij andere merken, de ph3 herkenbaarder zou aanvoelen. Ik denk dat het resultaat van deze keuze op de weg te zien is, je ziet veel meer ph3's dan ph2's.

Dit gezegd zijnde, ik rij regelmatig met een ph3 1.6 HDi wokkel als één van onze wagens in de garage staat (is helaas de laatste tijd iets frequenter geweest dan mij lief was, o.a. na schade) en die wagen rijdt fantastisch zacht. Zo zacht dat ik de eerste keer gekeken heb of het wel een wokkel was :lol: Het is anders dan een HP (en dat was ook de bedoeling, geen imitatie!!!) maar naar mijn bescheiden mening zo zacht als je een wokkel kan maken zonder dat het storend wordt (en je bijv. de schokbrekers eruit haalt :-) )

Ik kom uit een C4 en die vond ik altijd ontzettend comfortabel. Ik heb wat vrienden in de autowereld waardoor ik regelmatig de kans krijg met een nieuw uitgebracht model (renault, bmw, alfa, peugeot) te rijden en ik heb me steeds geërgerd aan de hardheid van de ophanging in vergelijking met mijn C4. Welnu, de C5 ph3 is nóg comfortabeler dan mijn C4. Dus beter of niet...het is maar wat je zelf vindt, maar voor mij mag er gerust een 1.6 hdi met wokkels komen na deze C5. Misschien een goede occasie bij Roman????

_________________
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)


07 okt 2010 21:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
dido4 schreef:
Is die vering nu zoveel beter dan de ophanging in mijn vorige C5?

Ja, maar vroeguh was het nog beter. Toen de boel nog gewoon passief was ipv actief. En zelfs in de passieve tijd is een Xantia al niet meer te vergelijken met een DS.
Tis de vooruitgang zullen we maar zeggen.

Beetje waar, beetje onzin. De klassieke passieve HP is geroemd, president het leven gered, etc, maar kon bij het grote publiek toch niet echt aanslaan. Wagenziekte was een veel gehoorde klacht.
Waarheid is wel dat de HP/HA vering in de loop der jaren is aangepast aan modernere verkeerseisen en smaak.

Oordeel straks zelf, ik ben benieuwd.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


07 okt 2010 22:03
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24
Berichten: 682
Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Xantia V6 Break Exclusive
Opties: Leer, Winterpakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Organummer: 8646
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 269 000
Kleur: KPKD Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Ik heb een aantal keren DS gereden en daarna alle bollenbakken dubbel gehad t/m Xantia en een keer een (bollen) C-5 gereden. Er is een geleidelijke overgang geweest van de extreem zacht geveerde DS naar de redelijke straffe, maar nog steeds zeer comfortabele Xant. Ik heb nu comfortbollen! De C-5 vond ik juist weer wat zachter geveerd, maar dat kan gelegen hebben aan de eenmalige en dus beperkte ervaring.
Mijn zoon rijdt een GS van 1980 en dat is een zeer voelbaar verschil.

Adri

_________________
Afbeelding


07 okt 2010 22:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
JW-NHS schreef:

Ik heb het dus in het geheel niet over beter of slechter in de vergelijking wokkel <> HP.
Waar het om ging, en wat mij betreft nog steeds om gaat: is een wokkelgeveerde C5-3 minder zijwindgevoelig dan eentje met HP.
En dáár is het antwoord (nog) niet op gegeven, er worden immers appels met peren vergeleken. En wel een gewokkelde C5-3 met een C5-2 die HP heeft. En dat klopt niet, toch?

Derhalve de oproep om die vergelijking echt te doen. Wie biedt zich aan?

Groet,
JW

Dit was inderdaad m.i. de insteek.
Ik heb beide gereden en durf gewoon te stellen dat de zijwindgevoeligheid vergelijkbaar is. Alleen met volle belading 4pers bijvoorbeeld is de conventioneel geveerde auto heel iets in het naddeel door een mindere beheersing van de rol.

Het lijkt in dit topic een beetje af te dwalen naar verschillen tussen verschillende modellen en bouwjaren van 1960 tot 2010, dat is zeer interessant maar in dit topic niet relevant denk ik.

Verder is en blijven de beide Ph3 typen uiterst comfortabel geveerd met wat kleine verschillen die reeds uitgebreid besproken zijn.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


07 okt 2010 23:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Bedankt voor de info en input.
Dat was inderdaad de insteek, die vergelijking tussen de gewokkelde en de HP C5-3 op het punt van zijwindgevoeligheid.
Uit jouw verhaal maak ik op: daar is geen verschil tussen.

En dat de HP in het voordeel is bij zware belading, en juist daar z'n troeven uitspeelt, dat zal niet verbazen :citrofiel

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


07 okt 2010 23:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
JW-NHS schreef:
En dat de HP in het voordeel is bij zware belading, en juist daar z'n troeven uitspeelt, dat zal niet verbazen :citrofiel

Groet,
JW


ik vind nog steeds dat ik deze wagen mag vergelijken met mijn vorige... maar goed jij vindt van niet..
en daarbij komt iedere keer weer terug "bij zware belading" ..
en daar heb je gelijk in..
en als de ph3 met HP ook zo weinig zijwind gevoelig is dan hebben ze dat prima opgelost bij citroen.

maar zoals gezegd 90% van de tijd rij ik alleen met de wagen.
en voor vakanties gebruik ik de camper..
dus ik wil hier gewoon aangeven dat een wokkel c5 voor de dagdagelijkse rijder een prima wagen is...
stel je meer eisen, aanhanger/caravan of heb je wagen elke dag volgeduwd met allerlei zaken dan heeft de HP wagen zijn voordelen..


@citrowout... ik denk dat je dan heel lang moet wachten voordat deze C5 de verkoop in gaat... ;)


08 okt 2010 08:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Roman schreef:
ik vind nog steeds dat ik deze wagen mag vergelijken met mijn vorige... maar goed jij vindt van niet..


Ik ben het met Jan Willem eens in deze: De Ph1 en Ph2 hebben achter getrokken draagarmen. De Ph3 heeft double wishbones.
Dat is appels en peren.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


08 okt 2010 09:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
En wat denk je dan van de voorwielophanging?

Dat zijn McPhersons bij de C5-1 en -2, en "double wishbones" bij de C5-3.

De C5-3 voorwielophanging lijkt daarmee terug te keren naar de goede oude tijd van de CX en de GS. Die hadden dat ook.
Niet identiek, uiteraard, maar in principe hetzelfde.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


08 okt 2010 09:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Ik las ergens dat de 508 weer terug is naar McPhersons (beh. de 508GT)...tb confirmed
Overigens gaat bij Citroen altijd het om zgn gemodificeerde McPhersons, met een aanzienlijk subframe voor onder en gesmede onderste draagarmen (wishbones) dus ook weer niet zo slecht:

BMW heeft ze tot de uitgaande 5 gebruikt en de huidige 1en3 gebruiken ze ook nog (in feite een copie van de Xm ophanging)
Porsche 911 heeft ook McPh.

Afgezien van het verplaatsen van de rol-as achter zie ik overigens niet zo veel voordeel in multilink vs getrokken langsarmen. Die hebben oa. een betere locatie dankzij de ADALs en het achterste subframe. Maar omdat Peug multilink al sinds de 605 levert is Citroën er ook maar aangegaan.

BTW het is hydropneumatiek, maar hydractive zonder o. :smt023

En ja het is beter, maar dat heb ik al vaak genoeg uitgelegd. Dat je in één specifieke situatie ook een wokkelbak prima comfort kan geven (wat sowieso niet de enige maat is) is toch geen argument? Waar het om gaat is in alle situaties optimale wegligging te bieden met een zo hoog mogelijk comfort (er is dus bij HA3+ niet noodzakelijkerwijs geoptimaliseerd naar het laatste beetje comfort); met de mogelijkheid om in noodsituaties of tegen de grens een beetje extra te beiden qua handling, dát doet hydractive.

NB op de C5-3 hebben we het altijd over HA3+ met computergestuurde variabele veerkarakteristiek (vering en demping) terwijl op de PhI en II ook nog simpel HA3 geleverd werd (geen variabele veerkarakteristiek)

Tenslotte wil ik nog bestrijden dan zijwindgevoeligheid iets te maken heeft met HP of HA, dat is zuiver door de relatief hoge opbouw van de C5 (mn de break) de CX, Xm en Xantia waren echte goden als het om zijwind aanging (ook de breaks).

Daarnaast iets simpels als een beetje speling op de stabilisatorverbindingsstangjetjes heeft grote gevolgen voor de rolstijfheid en dus zijwind. Laat staan banden of erger, bottom line is dat de ene C5 niet zo rijdt als de andere.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 okt 2010 10:56
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
EvilTwin schreef:
Tenslotte wil ik nog bestrijden dan zijwindgevoeligheid iets te maken heeft met HP of HA, dat is zuiver door de relatief hoge opbouw van de C5 (mn de break) de CX, Xm en Xantia waren echte goden als het om zijwind aanging (ook de breaks).


Geheel eens hoor, break is pet, de berline prima ... :smt023
Komt gewoon door de omvang ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


08 okt 2010 10:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
De C5 heeft dan nog als voordeel boven de Xm en Xant dat de auto op snelheid iets zakt (-15mm).

Bij de C5-3 bollen vs wokkels is dat verschil nog groter omdat de wokkelbak standaard hoger staat (om zware belading op te vangen) maar als je in je eentje met een lege tank rijdt dan staat hij op de snelweg dus zo 2cm hoger dan een C5-3 met HA3+.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 okt 2010 11:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.