Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Remgeluiden / trilling bij Phase 3 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Onzendirk schreef:
Ik heb een C5 Tourer 2,7HDI Exclusive (en elektrische handrem) met de standaard banden en velgen 245/45/18 en ik heb het meeste trilingen als ik bv. van 120km/u hard moet remmen. M'n dealer heeft het probleem (terug) voorgelegd aan Citroen Belgie en wacht (nog steeds) op antwoord. Maar uit ondervinding weet ik dat Citroen ni van de rapste is....(heb ook nog problemen met m'n versnellingsbak waar ook maar geen oplossing voor komt)
Voor mij doet m'n dealer al wat hij kan, maar als Citroen ni mee wil, tja.....


Ja, ik had het al gezien welke versie jij had en emol die hetzelfde probleem kent heeft een 3,0 Hdi.
Bij mij idem vooral vanaf 120 Km/u maar nu is het sedert de nieuwe blokken achteraan toch wel beter. Wel vreemd dat het zowel bij 2 verschillende remsystemen voor komt. Jouw C5 heeft Ate-klauwen (electrische handrem) en de mijne TRW-klauwen (mechanische handrem), nu weet ik niet of de schijven dezelfde diameter hebben en van dezelfde fabrikant afkomstig zijn (in mijn geval Brembo waar je dus toch enig kwaliteitspeil van kan verwachten en waar ik persoonlijk enkel goede ervaringen mee heb :smt023 ).
Misschien zit het probleem niet in het remgedeelte maar in ophanging / banden al snap ik dan niet waarom het nu bij mijn C5 met nieuwe remblokken heel wat minder is. Misschien zijn die nieuwe blokken nog niet optimaal ingesleten (nu ong. 500 Km.) en hebben ze nog niet de volle 100% remkracht en komt het probleem dan terug.
Verder vind ik ook dat mijn Michelins veel meer lawaai maken als in het begin en dat er daar wel een parallel in zit. In het begin waren die banden vrij stil en geen trillingen bij het remmen, en nu maken ze wat meer herrie en wel wat trillingen bij het remmen. Het kan een gedacht zijn maar toch :? .
Het zal wel van weinig of geen belang zijn maar ik rij voor 90% snelwegtrajecten en jullie?
O, ja Citroën België is idd ni van de rapste (maar denk maar niet dat het bij andere merken beter is, zelfs niet bij de zogezegde premiummerken) en mijn dealer doet ook zijn best (Citroën Belux in Wilrijk). Waar gaan jullie?
Wordt vervolgd ;) .


08 mei 2010 19:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 mei 2009 15:34
Berichten: 12
Woonplaats: Mortsel - België
Auto: C5 Tourer 2.7 HDI Exclusive
Opties: Panoramisch dak - Concert Pack met 3d navigatie - Detectiepack Plus - Beschermingspack - Afil - Xenon - Zwart leder interieur
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 14587
Kleur: Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
De gedachtengang van "dat het aan de banden en/of velgen" zou kunnen liggen, hebben we ook gevolg. Maar afgelopen winter heb ik met een identieke set en maatvoering van velgen en banden (maar dan wel winterbanden) gereden en ja hoor.... probleem bleef net hetzelfde....
Of het zou moeten zijn dat het is omdat het 18" is....


09 mei 2010 11:21
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Ja, dan kunnen we velgen / banden wel uitsluiten, want alleen door 18" te monteren ipv 17" kan dit niet komen denk ik. Ik hou jullie op de hoogte van eventuele evoluties ;) .


10 mei 2010 08:00
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Ook hier moet ik bevestigen dat ik dit probleem ook ervaar, vanaf de eerste dag al. Wel enkel wanneer ik hard rem bij snelheden vanaf +/- 110km/u. In de rempedaal voel ik het niet zo, maar vooral in het stuur. De banden zijn al meermaals uitgebalanceerd en de schijven ook al enkele keren gecontroleerd. Inmiddels heb ik er mee leren leven..

Binnenkort moeten de banden toch vervangen worden en misschien is het probleem daar gelijk mee opgelost.


11 mei 2010 17:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Hallo,

Inmiddels is de auto bij de dealer geweest en men heeft geconstateerd dat de remschijf rechtsachter onbalans vertoont en wordt vervangen. Hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt. Ben benieuwd of dit het trillen en het grommen bij het afremmen oplost.

Gr Erik


11 mei 2010 19:46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
emol schreef:
Inmiddels is de auto bij de dealer geweest en men heeft geconstateerd dat de remschijf rechtsachter onbalans vertoont en wordt vervangen. Hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt. Ben benieuwd of dit het trillen en het grommen bij het afremmen oplost.


Hallo,

Afgelopen dinsdag zijn beide achterste schijven vervangen en tot nu toe lijkt het probleem opgelost te zijn.

Groet Erik


22 mei 2010 15:53
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Met de nieuwe blokken is het na ong. 1500 Km. nog steeds beter dan voordien, ja er is af en toe nog een licht gegrom dat zich merkwaardig genoeg niet altijd voordoet. Ik ga daar voorlopig maar niet te hard meer op letten of me druk in maken aangezien de boel behoorlijk stopt.
Het is idd wel zo dat de achterremmen in de C5 toch behoorlijk wat werk verrichten wat ook blijkt uit andere forumitems waar heel wat leden opmerken dat de achterremmen behoorlijk warm (heet) worden en de blokken er snel door gaan. Vermoedelijk hangt dit allemaal wat samen, en we weten ook dat de C5 niet bepaald een lichte jongen is, er zijn wel wat kilootjes af te remmen :? .
Mocht er nog informatie omtrent dit probleem(pje) beschikbaar worden, dan post ik het hier zodat jullie op de hoogte blijven. Mocht er bij jullie een oplossing zijn laat het hier dan even weten, zo helpen we elkaar verder en dat is toch het doel van een forum hé :smt023 .


24 mei 2010 21:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Hallo,

Het trillen bij het afremmen is helaas weer terug. Nu alleen bij afremmen tussen de 110 en 90 km p/u. Wederom afspraak gemaakt bij de dealer. Het idee is om in ieder geval de elektronische parkeerrem uit te schakelen zodat de blokken niet tegen de schijven drukken bij het afkoelen na een rit. Het lijkt me sterk dat dit de oorzaak omdat anders iedere C5, met dezelfde schijven en blokken, dit probleem zou moeten hebben. We wachten weer af....

Groet Erik.


12 jun 2010 12:18
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Nou, ik hoor links en rechts van wel meer dingen die met de electronische handrem te maken hebben, dus je weet nooit.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


12 jun 2010 12:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
V-zesserke schreef:
Met de nieuwe blokken is het na ong. 1500 Km. nog steeds beter dan voordien, ja er is af en toe nog een licht gegrom dat zich merkwaardig genoeg niet altijd voordoet. Ik ga daar voorlopig maar niet te hard meer op letten of me druk in maken aangezien de boel behoorlijk stopt.
Het is idd wel zo dat de achterremmen in de C5 toch behoorlijk wat werk verrichten wat ook blijkt uit andere forumitems waar heel wat leden opmerken dat de achterremmen behoorlijk warm (heet) worden en de blokken er snel door gaan. Vermoedelijk hangt dit allemaal wat samen, en we weten ook dat de C5 niet bepaald een lichte jongen is, er zijn wel wat kilootjes af te remmen :? .
Mocht er nog informatie omtrent dit probleem(pje) beschikbaar worden, dan post ik het hier zodat jullie op de hoogte blijven. Mocht er bij jullie een oplossing zijn laat het hier dan even weten, zo helpen we elkaar verder en dat is toch het doel van een forum hé :smt023 .


Licht is mijn V6 Break BVA6 Ph-2 ook niet bepaald, met z'n 1600 kg.
Vorige week zijn we daarmee de Vogezen in geweest, met eindeloos veel bergweggetjes die ik bepaald niet stapvoets genomen heb :smt203
Na een stop telkens even gevoeld hoe het met de remmen was. Die waren voor lekker warm, maar achteraan niet meer dan lauw.
Oftewel, het gewicht is niet de bepalende parameter, er moet een andere oorzaak zijn dat de achterremmen van de Ph-3 zó sterk opwarmen. Kleven bijvoorbeeld.......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 jun 2010 15:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Achterremmen worden vooral heet bij de versies met automatisch handrem.
Ik heb de indruk dat de remmen wat slepen achter. Maar schijnt normaal te zijn.
Ik wacht wel af, als op het onderhoud een te hoge slijtage merkbaar is kan ik het nog altijd eens navragen. ;)


12 jun 2010 16:47
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
ik heb al eens een opmerking gemaakt over de remblokjes die wel heel dicht tegen de schijven zitten bij mijn garage.
en toen zijde ze mij dat het normaal was ;)


12 jun 2010 16:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
1ste les voor dealers bij Citroen

als een klant met klachten komt ..
is het altijd normaal..
en als het niet normaal is dan is hij of zij de allereerste klant met dit probleem...

:lol: :lol:


12 jun 2010 17:01
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Heb het ook al eens opgemerkt in de garage nadat mijn achterste remblokjes er al helemaal door waren na 30.000km's.

Je hoort ze ook slepen als je heel traag langs bijvoorbeeld een muurtje rijdt. Perfect normaal zeggen ze in de garage.


12 jun 2010 17:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
bdc schreef:
Heb het ook al eens opgemerkt in de garage nadat mijn achterste remblokjes er al helemaal door waren na 30.000km's.

Je hoort ze ook slepen als je heel traag langs bijvoorbeeld een muurtje rijdt. Perfect normaal zeggen ze in de garage.


Misschien voor een bepaalde serie C5-3's. Maar niet normaal voor achterremmen :cry:
Zie het andere draadje over dit onderwerp.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 jun 2010 18:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.